Honda CBR 125cc?

simonnr22

Guest
Honda CBR 125cc är det nåt att ha eller? skriv gärna ner lite fakta om dess prestanda strypt och ostrypt :)

Last edited:

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Honda CBR 125cc är det nåt att ha eller? skriv gärna ner lite fakta om dess prestanda strpt och ostrypt :)

Jag skriver som så andra många skulle göra. Om du söker på forumet kommer du att hitta hur många trådar som helst om cbr 125:tummenupp Sedan tror jag det står i stickyn.

simonnr22

Guest
Jag skriver som så andra många skulle göra. Om du söker på forumet kommer du att hitta hur många trådar som helst om cbr 125:tummenupp Sedan tror jag det står i stickyn.

jaaa ok :)

Den är slö som fan, tyvärr. Går ej att "plugga ur". den är 4-takt och på så här små kubik är 4-takt inget att ha.
Enligt mig iaf. :tummenupp

jaa ok tack för svar ? har du nån aning om nån tid på 0-100?

Last edited:

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
Honda CBR 125cc är det nåt att ha eller? skriv gärna ner lite fakta om dess prestanda strpt och ostrypt :)

Tja, har en cbr, icke strypt eftersom den är 4 t , men ljudämparen agerar som stryping eftersom den är så tät. Den har ett hyffsat drag till 70 sen blir dettråkigt. Rätt liten , men lagom för mig som är 1.74. Fast dom smala slangarna e jobbiga.

Sammanfattat.

Bra: Driftsäker, Ljudet.

Dåligt. Smala slangar å är inget för fartdåren.

simonnr22

Guest
Tja, har en cbr, icke strypt eftersom den är 4 t , men ljudämparen agerar som stryping eftersom den är så tät. Den har ett hyffsat drag till 70 sen blir dettråkigt. Rätt liten , men lagom för mig som är 1.74. Fast dom smala slangarna e jobbiga.

Sammanfattat.

Bra: Driftsäker, Ljudet.

Dåligt. Smala slangar å är inget för fartdåren.

ok... :) tack tack

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
jaaa ok :)

jaa ok tack för svar ? har du nån aning om nån tid på 0-100?

0-100 = för länge. 15sec kanske? (vild gissning). dom toppar väl en 120 eller så. värst enligt mig är att dom är så förbaskat små, och kent byggda, som en lätt förvuxen monkey med kåpor ungefär. är du dvärg och bara ska åka i stan är den väl helt ok, men förvänta dig att bli ifrån körd av diverse trimmade mopeder.

:tummenupp

simonnr22

Guest
0-100 = för länge. 15sec kanske? (vild gissning). dom toppar väl en 120 eller så. värst enligt mig är att dom är så förbaskat små, och kent byggda, som en lätt förvuxen monkey med kåpor ungefär. är du dvärg och bara ska åka i stan är den väl helt ok, men förvänta dig att bli ifrån körd av diverse trimmade mopeder.

HAhah jasså är det så pass skit .. :p

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
CBR'en är ju ett bra alternativ om du ska köra lagligt alltså under 11kw:tummenupp

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa

Den är slö , men inte ens trimmad moppe slö. Jag säger lägg inte ner en massa pengar på en 125 cc. Det finns större maskiner senare. :tuttar :yoparty

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2970833 Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..
Nej :pannkyss

:corn

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..

140 på en cbr? glöm det, kanske i grov nerförsbacke och friläge i.

(Jag var bara tvungen efter jag såg Bärgrens inlägg)

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Jag har aldrig varvat så mkt och 140 km/h enlig bilmätare i något nedförsbacka(kanske 135 med gps) och det är helt orginal så jo...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy