Honda CBR 125cc?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
ni som klankar på cbr vet väl att 06an är "upphottad" 06, så de nya cbr har insprutning tex. Så de nya går bättre än de gamla!
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2970947 Jag har aldrig varvat så mkt och 140 km/h enlig bilmätare i något nedförsbacka(kanske 135 med gps) och det är helt orginal så jo...
Näe, vafFör LIkCsåm varva näer Håjjen Gjör 140 På Tomgång. LikCsom typ BaH.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..

Som några redan sakt så testade tidningen BIKE hojen och fick upp den i 123km/h ärliga (men på mätaren visades det 140km/h). Och vem fan köper en RS och kör strypt ? Det är ju som att strypa ner en Hayabusa till 25 kW.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Som några redan sakt så testade tidningen BIKE hojen och fick upp den i 123km/h ärliga (men på mätaren visades det 140km/h). Och vem fan köper en RS och kör strypt ? Det är ju som att strypa ner en Hayabusa till 25 kW.

en som går på en annan linje i min skola, har en busa reggad som 25kw. han blev frånkörd av en 125:a med strypningen på när han skulle registrera den. :D

tror han avstrypt den nu iaf, för den sticker rätt bra...
 

Simon_125

Meckarn
Gick med
25 May 2007
Ort
Helsingborg, Rydebäck
Hoj
GasGas 400Sm 02 , samt 2 kassa rd
en som går på en annan linje i min skola, har en busa reggad som 25kw. han blev frånkörd av en 125:a med strypningen på när han skulle registrera den. :D

tror han avstrypt den nu iaf, för den sticker rätt bra...


lite pinsamt kankse " host " :rolleyes:

Cbr'en är ju helt okej som sagt om man vill köra helt 100 % lagligt :gnissla
 

Lindell90

Médlämm
Gick med
21 Jan 2007
Ort
Jönköping, Mullsjö
Hoj
YZF Thundercat 600 -97
0-100 = för länge. 15sec kanske? (vild gissning). dom toppar väl en 120 eller så. värst enligt mig är att dom är så förbaskat små, och kent byggda, som en lätt förvuxen monkey med kåpor ungefär. är du dvärg och bara ska åka i stan är den väl helt ok, men förvänta dig att bli ifrån körd av diverse trimmade mopeder.

:tummenupp

hahahah

fast

man blir INTE omkörd av moppar :D

4takt gör så att du slipper mecka hela tiden :D kolla alla trådar där 2takts grejset har gått sönder :p

fast som sagt, om du ska göra en massa wheelies och köra 150 på 50vägar så får du skaffa dig 2takt ... kostar mer o behöver mer underhåll men går MKT snabbare

köp min cbr om du vill för ~20-22k.. ska sälja på hösten, 830 mil i nuläget.. kommer inte använda den mer vidare för ska övningsköra för 600 om 1 månad

:tuttar

*btw... 0-100 går på ~10 sec, 0-50 max 2 sec :p över 80 så går det långsamt när man ska stoppa i 5an... 5an o 6an är sega som in i helvete

140 på en cbr? glöm det, kanske i grov nerförsbacke och friläge i.

(Jag var bara tvungen efter jag såg Bärgrens inlägg)

toppade 132 på min... låg på tanken utan någon framför mig... ingen nerförsbacke eller något sådant
 
Last edited:

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ktm 690 sm!
När jag letade efter en hojj så åkte jag och farsan till Honda i Göteborg och när vi kollade på en cbr så frågade en försäljare mig om jag var intresserad av fart. jag svarade genast att de e la klart ja e, då sa han (jag citerar eller hur det stavas)
"Om du är ute efter fart så ska du inte köpa en cbr, dom nya modellerna (06:eek:rna) gör inte mycket mer än 100, kanske 105". sååå cbr e shiiit! skaffa Rs eller nått :)
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
alltså jag måste bara lägga mig i :p hur **** kan ett gäng som kör sina swietaktare komma och förklara hur en motorcykel dom oftast inte ens testat går?
Folk som testat min har blivit förvånade, det är skillnad på att köra tvåtaktare, dom jag har testat har skakat lite mer ( beror nog på cykel till cykel) man måste varva som ett fån innan den börjar åka iväg över huvud taget. Jag kan med min cbr starta på relatift låga varv och ha drag ända upp på 10k varv, skön körställning men inte nått man rejsar med.
Enligt mätaren Var jag uppe i 150 i dag när jag gjorde en omkörning (ja det var en nerförsbacke och enligt Mätaren) Lägger jag mig ner kommer jag upp i 120 på raksträckor. Min cbr har aldrig krånglat gämfört med killarna i klassens tvåtaktare, mer problem än körning för dom.
Att det är små däck merker man inte av när man kör men det är mycket snyggare med bredare kan jag hålla med om.
Du behöver absolut inte lägga ut mycket pengar för en ny cbr gämfört med en ny RS, o om du kör lite för vilt håller nog en cbr lite bättre och du får nog något högre utgifter på en aprilia i reservdelar.
Vad jag sett i annonser osv har jag också fått uppfattningen om att andrahandsväärdet är mycket bättre på en cbr gämfört med en rs också.
Men vill du ha effekt och öka spänningen lite extra ska du sjävlklart ta o köpa nån av dom där andra hojarna, ostrypt har du någon hästkraft mer än i en cbr. Men ska du ha ljud i cykeln så tycker jag inte att du ska köpa nått som förväxlas med moppar och sattsa på något bättre, altså 4t. mitt bästa köp till cykeln har varit ett arrow helsystem för inte allt för mkt och du har gudomligt ljud.

Nu kan alla aprilia och cagiva förare börja säga emot mig :)

ps, jag är fruktansvärt nöjd med mitt köp.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Att ge sig in i en diskussion mellan 2-takts folk och 4-takts folk är lönlöst.

Vissa är så fartkåta att det egentlien är sorgligt och inte kan uppskatta motorcykelåkning för vad det är. Glida i 70 på 70 väg fungerar perfekt och tycker man att det går för långsamt så är inte vägen kurvig nog.

Det är 2 helt olika koncept en 2t och en 4t. De bygger på 2 helt olika saker. Och skall man vara rättvis i en jämförelse ska det ju givetvis ske mot en strypt 2 takt eftersom vi skall jämföra A1 hojar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
alltså jag måste bara lägga mig i :p hur **** kan ett gäng som kör sina swietaktare komma och förklara hur en motorcykel dom oftast inte ens testat går?
Folk som testat min har blivit förvånade, det är skillnad på att köra tvåtaktare, dom jag har testat har skakat lite mer ( beror nog på cykel till cykel) man måste varva som ett fån innan den börjar åka iväg över huvud taget. Jag kan med min cbr starta på relatift låga varv och ha drag ända upp på 10k varv, skön körställning men inte nått man rejsar med.
Enligt mätaren Var jag uppe i 150 i dag när jag gjorde en omkörning (ja det var en nerförsbacke och enligt Mätaren) Lägger jag mig ner kommer jag upp i 120 på raksträckor. Min cbr har aldrig krånglat gämfört med killarna i klassens tvåtaktare, mer problem än körning för dom.
Att det är små däck merker man inte av när man kör men det är mycket snyggare med bredare kan jag hålla med om.
Du behöver absolut inte lägga ut mycket pengar för en ny cbr gämfört med en ny RS, o om du kör lite för vilt håller nog en cbr lite bättre och du får nog något högre utgifter på en aprilia i reservdelar.
Vad jag sett i annonser osv har jag också fått uppfattningen om att andrahandsväärdet är mycket bättre på en cbr gämfört med en rs också.
Men vill du ha effekt och öka spänningen lite extra ska du sjävlklart ta o köpa nån av dom där andra hojarna, ostrypt har du någon hästkraft mer än i en cbr. Men ska du ha ljud i cykeln så tycker jag inte att du ska köpa nått som förväxlas med moppar och sattsa på något bättre, altså 4t. mitt bästa köp till cykeln har varit ett arrow helsystem för inte allt för mkt och du har gudomligt ljud.

Nu kan alla aprilia och cagiva förare börja säga emot mig :)

ps, jag är fruktansvärt nöjd med mitt köp.

Jag har i och för sig inte kört en cbr, men jag har suttit på en, det var tillräckligt för att börja skratta, den är ju minimal. och jag har kört andra 4T 125 or, och visst du har ett jämnare drag i dom, under 8k varv är det ungefär lika, bara det att 4t inte får mer kraft när man varvar till skillnad från 2t.

ända 4t som är nått att ha enligt mig är varaderon, den är ju iaf bekväm, medans cbr är som en smått förvuxen monkey.

För övrigt låter 2t mycket bättre en 4t stånkor, bara man ser dags ljus genom avgassystemet, annars låter det skooter...

:tummenupp

Att ge sig in i en diskussion mellan 2-takts folk och 4-takts folk är lönlöst.

Vissa är så fartkåta att det egentlien är sorgligt och inte kan uppskatta motorcykelåkning för vad det är. Glida i 70 på 70 väg fungerar perfekt och tycker man att det går för långsamt så är inte vägen kurvig nog.

Det är 2 helt olika koncept en 2t och en 4t. De bygger på 2 helt olika saker. Och skall man vara rättvis i en jämförelse ska det ju givetvis ske mot en strypt 2 takt eftersom vi skall jämföra A1 hojar.

Däremot är det väl ingen som kör strypt 2t, plus att dom flesta 70 vägar är raka nog att hålla en 140 på, jäkla vägvärks idioter. :mad:
 
Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Att ge sig in i en diskussion mellan 2-takts folk och 4-takts folk är lönlöst.

Vissa är så fartkåta att det egentlien är sorgligt och inte kan uppskatta motorcykelåkning för vad det är. Glida i 70 på 70 väg fungerar perfekt och tycker man att det går för långsamt så är inte vägen kurvig nog.

Det är 2 helt olika koncept en 2t och en 4t. De bygger på 2 helt olika saker. Och skall man vara rättvis i en jämförelse ska det ju givetvis ske mot en strypt 2 takt eftersom vi skall jämföra A1 hojar.

Håller med där! jag tycker det är skönare att hålla 90/70 på respektive väg än att köra lagligt på motorvägen, man kommer så mycket närmare naturen och får en helt annan fartkänsla, så cbr är lagom för mig, men jag har kollat ltie efter billiga aprilias för att få en fartmaskin.

Men gämfört med cagiva att köra snabbt, Eftersom den är större är det på nått sätt bekvämare att köra lite snabbare på, dom är lite fetare och tar upp hela vindraget, men absolut inget jag stör mig på på cbr det var bara nått jag tänkte på när jag testade en cagiva.

qwertyuiopå:
Körstälning på en cbr gämfört med en större byggd hoj e jävligt stor. Jag är lite längre och jag tycker den upprätta körstilen e rätt skön faktsikt men inget man rejsar med precis :) testa o kör nåra meter bästa gång du sätter dig på en :)

Så du tycker att en 125a 2t låter skönare än en KTM 660? :rolleyes:
Jag diggar inte ljudet i en 2t 125a, jag har hört ett par stycken och dom låter fan som trimmade moppar :tungan
Men inte min :brynad

Hehe när jag inte hade insattsen i och åkte till en kille för att visa upp ljudet fick jag en skön komentar "det lät som en ktm kom körandes"
Man kan få ganska hög volym ur en cbr :yoparty
Jag tycker det e lite småfjantigt när man har så högt ljud på motorcykeln som jag har o de går halfjuttigt :) jag drar iaf bilarna i rödljusen :)
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Men gämfört med cagiva att köra snabbt, Eftersom den är större är det på nått sätt bekvämare att köra lite snabbare på, dom är lite fetare och tar upp hela vindraget, men absolut inget jag stör mig på på cbr det var bara nått jag tänkte på när jag testade en cagiva.

qwertyuiopå:
Körstälning på en cbr gämfört med en större byggd hoj e jävligt stor. Jag är lite längre och jag tycker den upprätta körstilen e rätt skön faktsikt men inget man rejsar med precis :) testa o kör nåra meter bästa gång du sätter dig på en :)

Jo, 100 på cagivan tror man att man står stilla, och undrar värför man inte trillar omkull när man inte sätter ned fötterna. :va

Mjo, men jag vet inte vem som äger den, satt mig på den hos försäljaren, men nu verkar nån köpt den, efter blir den iaf...
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top