Näe, vafFör LIkCsåm varva näer Håjjen Gjör 140 På Tomgång. LikCsom typ BaH.2970947Jag har aldrig varvat så mkt och 140 km/h enlig bilmätare i något nedförsbacka(kanske 135 med gps) och det är helt orginal så jo...
Klaga på CBR så mkt är inte snällt å fan inet sant... 0-100 på 15 sek? IN MY ASS! 10 Skulle jag tippa på.. ska ut å testa nu.. och rs strypt är slöare.. så ska du köra lagligt vilket jag tkr är helt okey på cbren (130-140km/h) gemfört med många andra.. så go for cbr..
Som några redan sakt så testade tidningen BIKE hojen och fick upp den i 123km/h ärliga (men på mätaren visades det 140km/h). Och vem fan köper en RS och kör strypt ? Det är ju som att strypa ner en Hayabusa till 25 kW.
en som går på en annan linje i min skola, har en busa reggad som 25kw. han blev frånkörd av en 125:a med strypningen på när han skulle registrera den.![]()
tror han avstrypt den nu iaf, för den sticker rätt bra...
0-100 = för länge. 15sec kanske? (vild gissning). dom toppar väl en 120 eller så. värst enligt mig är att dom är så förbaskat små, och kent byggda, som en lätt förvuxen monkey med kåpor ungefär. är du dvärg och bara ska åka i stan är den väl helt ok, men förvänta dig att bli ifrån körd av diverse trimmade mopeder.
![]()
140 på en cbr? glöm det, kanske i grov nerförsbacke och friläge i.
(Jag var bara tvungen efter jag såg Bärgrens inlägg)
toppade 132 på min... låg på tanken utan någon framför mig... ingen nerförsbacke eller något sådant
vill bara påpeka att mätaren på CBR visar 100 när min visar lite under 95, så den lär ju inte gå rätt. Nej inte min heller![]()
alltså jag måste bara lägga mig ihur **** kan ett gäng som kör sina swietaktare komma och förklara hur en motorcykel dom oftast inte ens testat går?
Folk som testat min har blivit förvånade, det är skillnad på att köra tvåtaktare, dom jag har testat har skakat lite mer ( beror nog på cykel till cykel) man måste varva som ett fån innan den börjar åka iväg över huvud taget. Jag kan med min cbr starta på relatift låga varv och ha drag ända upp på 10k varv, skön körställning men inte nått man rejsar med.
Enligt mätaren Var jag uppe i 150 i dag när jag gjorde en omkörning (ja det var en nerförsbacke och enligt Mätaren) Lägger jag mig ner kommer jag upp i 120 på raksträckor. Min cbr har aldrig krånglat gämfört med killarna i klassens tvåtaktare, mer problem än körning för dom.
Att det är små däck merker man inte av när man kör men det är mycket snyggare med bredare kan jag hålla med om.
Du behöver absolut inte lägga ut mycket pengar för en ny cbr gämfört med en ny RS, o om du kör lite för vilt håller nog en cbr lite bättre och du får nog något högre utgifter på en aprilia i reservdelar.
Vad jag sett i annonser osv har jag också fått uppfattningen om att andrahandsväärdet är mycket bättre på en cbr gämfört med en rs också.
Men vill du ha effekt och öka spänningen lite extra ska du sjävlklart ta o köpa nån av dom där andra hojarna, ostrypt har du någon hästkraft mer än i en cbr. Men ska du ha ljud i cykeln så tycker jag inte att du ska köpa nått som förväxlas med moppar och sattsa på något bättre, altså 4t. mitt bästa köp till cykeln har varit ett arrow helsystem för inte allt för mkt och du har gudomligt ljud.
Nu kan alla aprilia och cagiva förare börja säga emot mig
ps, jag är fruktansvärt nöjd med mitt köp.
Att ge sig in i en diskussion mellan 2-takts folk och 4-takts folk är lönlöst.
Vissa är så fartkåta att det egentlien är sorgligt och inte kan uppskatta motorcykelåkning för vad det är. Glida i 70 på 70 väg fungerar perfekt och tycker man att det går för långsamt så är inte vägen kurvig nog.
Det är 2 helt olika koncept en 2t och en 4t. De bygger på 2 helt olika saker. Och skall man vara rättvis i en jämförelse ska det ju givetvis ske mot en strypt 2 takt eftersom vi skall jämföra A1 hojar.
För övrigt låter 2t mycket bättre en 4t stånkor, bara man ser dags ljus genom avgassystemet, annars låter det skooter...
Att ge sig in i en diskussion mellan 2-takts folk och 4-takts folk är lönlöst.
Vissa är så fartkåta att det egentlien är sorgligt och inte kan uppskatta motorcykelåkning för vad det är. Glida i 70 på 70 väg fungerar perfekt och tycker man att det går för långsamt så är inte vägen kurvig nog.
Det är 2 helt olika koncept en 2t och en 4t. De bygger på 2 helt olika saker. Och skall man vara rättvis i en jämförelse ska det ju givetvis ske mot en strypt 2 takt eftersom vi skall jämföra A1 hojar.
Så du tycker att en 125a 2t låter skönare än en KTM 660?![]()
Jag diggar inte ljudet i en 2t 125a, jag har hört ett par stycken och dom låter fan som trimmade moppar![]()
Men inte min![]()
Men gämfört med cagiva att köra snabbt, Eftersom den är större är det på nått sätt bekvämare att köra lite snabbare på, dom är lite fetare och tar upp hela vindraget, men absolut inget jag stör mig på på cbr det var bara nått jag tänkte på när jag testade en cagiva.
qwertyuiopå:
Körstälning på en cbr gämfört med en större byggd hoj e jävligt stor. Jag är lite längre och jag tycker den upprätta körstilen e rätt skön faktsikt men inget man rejsar med precistesta o kör nåra meter bästa gång du sätter dig på en
![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand