Honda CBR 250 tillgänglighet

AkUsBike

Vedi, Vidi, Vince & Hine
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Snart
Hur ska man gå till väga om man vill komma över denna ovanliga 4-taktare. Vilka länder såldes den och går det att köpa den ifrån (europa) Vet att japan har massor men dit ska jag inte.... :huvet

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Vad jag vet så har den inte sålts någonstans i Europa av generalagent, men däremot så har det tagits in en del exemplar till bland annat Storbritannien (där gråimport är rätt vanligt som jag föstått det).

Det finns minst en CBR250 i Sverige, tillhör cbr_micke här på sporthoj.com.

Tråkigt att den inte är vanligare, verkar vara riktigt tuff och rolig. Många skulle säkert fått bättre start på mc-karriären och blivit bättre förare med en sådan. Det skulle dessutom bidragit till billigare försäkringspremier (läs: färre olyckor) om folk vrider rullen så långt det går med ~40 hk istället för 150 hk - första veckan med mc-kort.

AkUsBike

Vedi, Vidi, Vince & Hine
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Snart
tks skrev:
Vad jag vet så har den inte sålts någonstans i Europa av generalagent, men däremot så har det tagits in en del exemplar till bland annat Storbritannien (där gråimport är rätt vanligt som jag föstått det).

Det finns minst en CBR250 i Sverige, tillhör cbr_micke här på sporthoj.com.

Tråkigt att den inte är vanligare, verkar vara riktigt tuff och rolig. Många skulle säkert fått bättre start på mc-karriären och blivit bättre förare med en sådan. Det skulle dessutom bidragit till billigare försäkringspremier (läs: färre olyckor) om folk vrider rullen så långt det går med ~40 hk istället för 150 hk - första veckan med mc-kort.

Precis... jag har svårt att tänka mig köra annat än sport när jag tar kortet och börja me R1 är väll ingen direkt höjdare. Men CBR 250 verkar rolig.... kollat
www.blocket, www.mobile.de, www.bytbil.com, några belgiska och engelska siter.. hittat 0 stycken. Tror cbr_mikke hör av sig på den här tråden... kan du berätta hur du fick tag i din.. när du läser det här...

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Tycker cbr 400 är mycket tuffare än 250:in plus att det är nåra fler kusar :)

Två st cbr 400 :tummenupp

Bifogat

• Dscf0018.jpg
    Dscf0018.jpg
    99.7 KB · Visningar: 178
  • 1996CBR400.jpg
    1996CBR400.jpg
    51.2 KB · Visningar: 138

AkUsBike

Vedi, Vidi, Vince & Hine
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Snart
AtlantiZ skrev:
Tycker cbr 400 är mycket tuffare än 250:in plus att det är nåra fler kusar :)

Två st cbr 400 :tummenupp

Hehehe... jo CBR 400 är fin... men du... Kusar = Minskad livslängd :fatta! RPM = Kärlek :kär

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
AkUsBike skrev:
Hehehe... jo CBR 400 är fin... men du... Kusar = Minskad livslängd :fatta! RPM = Kärlek :kär
Tja du, klarar du inte av att hålla dig i livet på en CBR 400 så lär det inte spela nån roll vad du kör för hoj... Måste köra med insidan också vet du.

AkUsBike

Vedi, Vidi, Vince & Hine
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Snart
MackeNo1 skrev:
Tja du, klarar du inte av att hålla dig i livet på en CBR 400 så lär det inte spela nån roll vad du kör för hoj... Måste köra med insidan också vet du.

Hahaha, fy, du låter som en såndär förnuftig typ.. Gillar vi inte :7peta

Rocco

Guest
AkUsBike skrev:
Hur ska man gå till väga om man vill komma över denna ovanliga 4-taktare. Vilka länder såldes den och går det att köpa den ifrån (europa) Vet att japan har massor men dit ska jag inte.... :huvet

Jag känner en kille som har en sån. Han tog den från Thailand förra året. Den är nog till salu om du är intresserad.....

AkUsBike

Vedi, Vidi, Vince & Hine
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Snart
Rocco skrev:
Jag känner en kille som har en sån. Han tog den från Thailand förra året. Den är nog till salu om du är intresserad.....

Okej.

Kan han kontakta mig (min mail finns i min profil). Finns det någon handelssida som mobile.de som behandlar den sidan av världen (måste finnas, kan dock ingen adress). Vill se vad det finns. Finns ganska olika ovanliga små sportcyklar on the "other side" :yoparty (red hot)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024