Honda CBR 600 2009?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Någon som vet något om Hondas nästa modell av CBR 600:an? ABS har jag förstått men mer då, vikt, effekt, kommer det någon slirkoppling?

Är sugen på en Honda men vet inte vilken årsmodell jag vill ha.

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Ingen som hört minsta lilla skvaller? :confused:

Det ska tydligen vara en modell som gör att motorn tillåter däcket att från 0km/h och acc fullt ut med spinn. Men om det är så att du ligger vi säger i 70km/h och kommer plötsligt på en hal fläck på vägen typ olja eller brunnslock, vägmarkering mm, och däcket då plötsligt tappar fästet och vill öka hastigheten under jämn körning. då ska Antispinnen sätta in. Jag tycker det verkar vara en mycket bra lösning. Den som vill kan alltså fort farande göra burnisar och samtidigt få antispinn i jämna fart förhållande. eller om du acc kraftigt men med fast däcks grepp, får ett snabbt däck släpp. Vettigt som sagt var.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Byta märke alltså? Men du byter ju inte till det bästa, är det för att ge dom andra lite försprång? :va

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Ok, det är inga bilder på hojen... men en jäkligt bra beskrivning på hur "combined ABS" fungerar på 09:an

[YOUTUBE-ID]e7Eb3AVqwow[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]lbPB9LnwTnc[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]KbXRzLioXdg[/YOUTUBE-ID]

Kolla även in bilden nedan... Nu vet jag varför det är en massa gängade hål i ramen på min 07:a. En rätt maffig sak (ABS:ens styrenhet) kommer att vara placerad ovanför generatorkåpan/växelspaken.

En vild gissning då från min sida är att ramen inte kommer att förändras till 2009. :va

Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Ja, jag vet att det finns 4 trådar till om CBR600RR 2009, men denna var ändå först. :näsblod

Så här ser den ut i alla fall.

De skillnaderna jag kan se är större underdel (kåpan täcker hela motorn), mindre blinkers, och svartlackat täcklock över avgasröret (vid höger fotpinne).

ABS är ju tillval som sagt, men om det är något annat nytt (typ i motorn) har jag ingen info om alls. Någon annan som har?

honda_cbr600rr_2009_1.jpg

honda_cbr600rr_2009_11.jpg

honda_cbr600rr_2009_12.jpg

honda_cbr600rr_2009_2.jpg

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha