Schysst båge
Jag gränslar en -99 som jag hämtat i det tyska landet, en båge jag varmt kan rekomendera!
Tycker det finns allt i hojen (kanske förutom ett brutalt låg o mellanregister...), du kan helt klart ha denna som första hoj, om man inte tokvarvar är det en ganska beskedlig hoj (just för att låg o mellanregister inte är direkt testosteronstint a la belgisk blå), gillar man att ta en sväng på bana klarar både motor, chassi och bromsar uppgiften med bravur, den låga vikten gör att du bromsar långt senare än tunga 1k-maskiner. Touringuppdrag är enligt mig inga problem, men ett par öronproppar är inte dumt, kåpglaset är halvlågt som standard.
Enligt mekare jag snackat med är det en relativy enkel (och vanlig) operation att sänka en bit, någon cm fås genom att karva stoppning i sadel och klä om, det mesta genom att ta en bit på fjädring bak och att hissa ner en bit fram. Totalt fick jag veta att det va lugnt att sänka 3-5 cm utan att tappa allt för mycket av hojen egenskaper. Dessa operationer kan tom göra hojen mer lättsvängd (kortad hjulbas) men det har jag inte testat så här kankske någon mer IRL test kan fylla i.
Denna sommar har jag 450 problemfria mil på min, och fler lär det bli!
Till sist vill jag påstå att det dessutom är en snygg båge!