Honda CBR 600 som inte laddar

Mac_85

Varför ha tråkigt, när man kan ha kul?
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Tjena. Jag har laddat upp batteriet , startat hojjen och kopplat bort batteriet och då "skickar" den tillbaka endast 5 volt till batteriet. Så det är inte batteriet som är tjuven i dramat. Brukar det vara relä`t som sitter precis bredvid batteriet ? har öppnat och tittat vid svänghjulet där, vid den där magnetgrejern och det, och det såg bra ut. Vad tror ni som är experter ? Måste verkligen ut och åka snart, hjälp mig fort som bara den !
Mvh Martin

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
laddningsregulatorn...Alt statorlindning..... kolla alla kontakter först bara innan du investerar

Mac_85

Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Okej, öppnade och kollade statorlindningen,, och den såg väll ut att må bra,,,tror jag. Tror jag satsar på att köpa ny laddningsregulator. Går det att mäta den , eller ska man bara hålla i den och känna efter med magkänsla om den är paj?:tungan

Mac_85

Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Okej, tack så mycket för snabba svar. Schysst..Vad kan en laddningsregulator kosta tro? Är nog ingen ide`att försöka leta reda på en begagnad kan jag tänka mig.. Men med tanke på att jag kommer ha hundra kr kvar efter hyran denna månad så vore det bra om man slapp punga ut allt man äger.

Goeran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2006
Hoj
CBR 1000 -06/CBR 600-92
Kolla om det är regulatorn!
är det den så tror ja att jag har en beg, å den kan du få!
Ska kolla när jag kommer hem.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Okej, tack så mycket för snabba svar. Schysst..Vad kan en laddningsregulator kosta tro? Är nog ingen ide`att försöka leta reda på en begagnad kan jag tänka mig.. Men med tanke på att jag kommer ha hundra kr kvar efter hyran denna månad så vore det bra om man slapp punga ut allt man äger.
Dom kostar ca 1500-2000kr nya. Jag skulle leta beg om jag var dig, du kan ta från vilken hoj som helst egentligen, bara att löda om kontakten.

Mac_85

Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Kolla om det är regulatorn!
är det den så tror ja att jag har en beg, å den kan du få!
Ska kolla när jag kommer hem.

Hur många här har blivit bönhörda nån gång? hehe. Nä, men det vore hur bra som helst ifall du råkar ha en liggande.

Goeran

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2006
Hoj
CBR 1000 -06/CBR 600-92
jag trodde d, men jag hittade bara cdi boxen.
Det var ett försök i allafall.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Dom kostar ca 1500-2000kr nya. Jag skulle leta beg om jag var dig, du kan ta från vilken hoj som helst egentligen, bara att löda om kontakten.

Ska man ha HondaOriginal-grejor så kan jag tänka mig att man får ge det du säger. Däremot finns piratregulatorer för kring 800:-, MC-kompaniet kan ta hem bl.a. Bytte på min CBR 600 -93.
Annars är EBAY din vän.
http://cgi.ebay.co.uk/REGULATOR-REC...39:1|66:2|65:12|240:1318&_trksid=p3286.c0.m14

En sån satt på min 93:a, samma på 91:an?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Bytte regulator på min frus CBR600 '93 förra året, originalregulatorn hade givit upp. (Självmarkerande fel, bara att följa röklukten från kopplingshandsken... :rolleyes: ) En ny pirat kostade en knapp tusing på RN i Gbg, och hade betydligt bättre kylflänsar än original vilket gör att den bör hålla bättre. Dessutom såg jag till att göra ordentligt rent på monteringsplattan på ramen, och stryka dit en klick kylpasta som bonus. En stor del av värmeavgivningen sker ju inåt, mot ramen.

Mac_85

Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Tack för alla svar. SKa fixa det där nu. Tur att det regnar, nu när min bettan är paj. Måste verkligen skynda mig med det här. För efter regn kommer solsken.:gnissla

Mac_85

Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Har läst lite, och insett att det är ju bara att köpa vilken som helst, från i princip vad som helst och bygga om lite bara. Sitter ju laddningregulatorer på skotrar osv. Så jag kör på snålvarianten och köper vilket skit som helst ( ja, nästan iaf) och löder om lite och fixar. Tur man är utbildad elektrker iaf.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept