Honda CBR 600 STULEN Statoil Farsta strand

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Hur stor är chansen att du parkerar hojen, låser, tappar nycklarna och att det dessutom är en snubbe som ser alltsammans...

Jag tror du lät nyckeln sitta i av misstag. Tillfället gör tjuven vettu.

Inte stor men eftersom jag vet att jag låste hojen så måste det ju gått till så.. Hade min tjej bak som såg att jag tog bort nyckeln i låset också.

Stilo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
-
Inga problem med det. finns film på statoil att hojen blir stulen. dock riktigt dåliga men dom sa att polisen kanske kan fixa bildkvaliten.

Är rädd att polisen inte kan göra så mkt åt en film som inte är bra från början...
Funkar inte riktigt som CSI på tv, att man kan få en klar porträttbild genom en reflektion i fönsterrutan :)

I vilket fall så lycka till, det brukar alltid lösa sig med f-bolagen.

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Är rädd att polisen inte kan göra så mkt åt en film som inte är bra från början...
Funkar inte riktigt som CSI på tv, att man kan få en klar porträttbild genom en reflektion i fönsterrutan :)

I vilket fall så lycka till, det brukar alltid lösa sig med f-bolagen.

ibland vore det bra att ha CSI :)

SunriseRider

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Du har låst hojen och den har blivit snodd ändå därför att tjuven hade en nyckel som fungerade på din hoj. Det är så här jag tror de flesta MC stölder sker, tjuvarna kör helt enkelt bara iväg för de har lika stora möjligheter som ägaren att göra det. Polisen måste tillsammans med försäkringsbolagen skärpa sig i hanteringen av denna typen av brott, just nu bara rinner det hojar till utlandet.

Jag beklagar stölden du råkat ut för!

SunriseRider

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Nyckeln var INTE i hojen. kommer ihåg att jag låst den. Har även gps till den som jag tog bort. måste som sagt har blivit bestulen eller tappat nycklarna påväg in till macken.

Dock verkar inte just denna incident vara p.g.a. det jag nämnde innan, har du inte nyckeln kvar har den ju varit i hojen eller i närheten av den när den stals, knappast har någon tagit den ifrån din innerficka eller motsvarande... Skumt ändå att någon just där och då lyckas fånga den chansen inom loppet av 3 minuter, det visar på hur allvarligt hojstöldsproblemet är.

Last edited:

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Dock verkar inte just denna incident vara p.g.a. det jag nämnde innan, har du inte nyckeln kvar har den ju varit i hojen eller i närheten av den när den stals, knappast har någon tagit den ifrån din innerficka eller motsvarande... Skumt ändå att någon just där och då lyckas fånga den chansen inom loppet av 3 minuter, det visar på hur allvarligt hojstöldsproblemet är.

Det är förmodligen som du säger. nyckeln låg formodligen i närheten av hojen.
Kan ju vara så att de sitter och spejar vid mackar och dylikt för att snabbt kunna slå till när det är någon som tex. "klantar sig" med nyckeln eller glömmer den kvar.

Dr.Bike

Guest
Rent matematiskt/statistiskt kommer F-bolaget garanterat ha X antal obehagliga frågor, och misstänkliggöra dig för denna "stöld"
Hade jag varit försäkringsutredare hade jag kunnat gå ed på att det är alltför många osannolika händelser som spelar in här för att det ens ska kunna vara troligt.
Vem sitter på en mack på total chans, timme ut och timme in, för att sno en (troligtvis) tidigare kraschad, 10 år gammal hoj, som inte betingar nåt värde?
Redan det är ihåligt. Inte ens tjuvar är så korkade.

Lägger man sedan på risken för upptäckt, snutjag, osv osv så är det knappast en lönsam affär för någon tjuv.
Risken kontra vinsten står inte i proportion till varandra helt enkelt.

Men... osannolikare saker HAR inträffat! Så jag hoppas att hojen kommer tillbaka till dig. Innan den blivit delar på Blocket.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Rent matematiskt/statistiskt kommer F-bolaget garanterat ha X antal obehagliga frågor, och misstänkliggöra dig för denna "stöld"
Hade jag varit försäkringsutredare hade jag kunnat gå ed på att det är alltför många osannolika händelser som spelar in här för att det ens ska kunna vara troligt.
Vem sitter på en mack på total chans, timme ut och timme in, för att sno en (troligtvis) tidigare kraschad, 10 år gammal hoj, som inte betingar nåt värde?
Redan det är ihåligt. Inte ens tjuvar är så korkade
.

Ska dom ha den till ett rån/flyktfordon spelar värdet inte så stor roll :gnissla Det kan ju också varit så att två tjuvar åker in för att tanka så ser dom nyckeln bara ligger där och knycker den :gnissla

Dr.Bike

Guest
Ska dom ha den till ett rån/flyktfordon spelar värdet inte så stor roll :gnissla Det kan ju också varit så att två tjuvar åker in för att tanka så ser dom nyckeln bara ligger där och knycker den :gnissla

Som jag sa...
Man KAN råka ut för saker som är så osannolika, att de egentligen aldrig har hänt! ;)

Tror du själv inte att fixandet av ett rånfordon går lite mer planerat till, och helst utförs då (nattetid) och där (undanskymd plats) inte risken för direkt upptäckt är så uppenbar som på en mack (med övervakningskameror) ?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati