Honda cbr

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
hur mycket går ett drev på? sen undrar ja om man måste byta allt som har med backdäcket att göra om man ska dra på nått lite bredare nu när orginalet är utslitet eller kan man slänga på slang och gummi bara?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Min polare har försökt få tag på ett mindre drev till cbr:en men hävdar at det inte finns :confused:
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Lundgren skrev:
2488038 Min polare har försökt få tag på ett mindre drev till cbr:en men hävdar at det inte finns :confused:
vad sitter på orginal? :tomten
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Lundgren skrev:
2488606 Tack så mycket :Bugar
inga problem! satt o kikade runt i slitage dels shops forumet om ja fattar mig kort :tungan nu får du hjälpa mig, kan man dra på 120 eller 130 däck på fälgarna som redan sitter på cbren?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Oan skrev:
2488607 inga problem! satt o kikade runt i slitage dels shops forumet om ja fattar mig kort :tungan nu får du hjälpa mig, kan man dra på 120 eller 130 däck på fälgarna som redan sitter på cbren?
Tydligen någon som hade dragit på ett 130 däck på orgfälgen enligt en annons på blocket, men jag svarar inte för hurdan däckprofilen blir. Polaren hade 110 och det gick bra, men ett 120 kan kanske fungera det med. Hittade inte annonsen så den var väl såld troligtvis.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Lundgren skrev:
2488611 Tydligen någon som hade dragit på ett 130 däck på orgfälgen enligt en annons på blocket, men jag svarar inte för hurdan däckprofilen blir. Polaren hade 110 och det gick bra, men ett 120 kan kanske fungera det med. Hittade inte annonsen så den var väl såld troligtvis.
läste den i går om de va en blå cbr? ja tyckte det såg rätt bra ut.

http://www.blocket.se/vi/9483075.htm?ca=21_s
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Lundgren skrev:
2488615 Det var visst den ja :rofl Missade det. Ja så det går tydligen, men ag tror inte att det blir 130 brett ibak pga den smala fälgen men det blir ju bredare än org iaf :tummenupp
får kolla om man ska beställa mindre drev och bredare däck då om de gick bra med att ha 14 kuggar. men hur ska man göra med framdäcket? :tomten
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Oan skrev:
2488619 får kolla om man ska beställa mindre drev och bredare däck då om de gick bra med att ha 14 kuggar. men hur ska man göra med framdäcket? :tomten
Kör du som det är, möjligtvis att öka till ett 110 men det har ju så pass stor betydelse för uppförande, men det är alltid kul att testa :tummenupp
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Originaldrevningen är väl 16/42? Och angående däckbytet så funderade jag också på det, pratade med Bike Trollhättan och de sa verkligen att jag _inte_ skulle göra det. Köregenskaperna skulle tydligen bli riktigt dåliga eftersom att varken fälg eller hoj är anpassad för så brett bakdäck. De sa dock att jag troligtvis kunde byta till 110/70 -17 utan att märka någon skillnad.
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
byt inte bakdäck boys. det ser inte bättre ut, det går slöare och får SÄMRE grepp. jag skulle aldrig få för mig att byta storlek på däcket.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Gondala skrev:
2490767 byt inte bakdäck boys. det ser inte bättre ut, det går slöare och får SÄMRE grepp. jag skulle aldrig få för mig att byta storlek på däcket.
Sitter ju 130 på moppar... :S trodde det satt minst 150 på 125 men där ser man... håller med Gondala... fast man kna väl ligga längre ner i kurver med fetare bakdäck eller är det bara ja som tänker fel?
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Gondala skrev:
2490767 byt inte bakdäck boys. det ser inte bättre ut, det går slöare och får SÄMRE grepp. jag skulle aldrig få för mig att byta storlek på däcket.
får lyda ditt råd :) men ja tycker fan de ser liite bättre ut me lite grövre däck bak :tomten men mcn e ju inte spec bred i övrigt heller...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top