Hej igen! Skakar liv i en gammal tråd som blivit aktuell igen.
Har en Kawa ZZR1100 -93:à på gång som ser fin ut men har gått så långt som 9900 mil. Är det alldeles för långt, speciellt för en Kawa? Jag har läst lite tester och fått uppfattningen att det är en rätt så ”bra” modell, alltså bättre än en Kawa brukar vara. Hojarna från Kawa på 80-talet vet jag höll dåligt och kunde rentav rasa om man var glad för att gasa. Hade en kompis som körde ihjäl ett par gpz1100-motorer, hehe.
Lyckas inte bifoga bild (error) men den är iallafall knallorange och lila metallic.
/Dan ”T-101”
Var det inte Bike på 90-talet som hade en sådan (liknade färgsättning) som projekthoj. Skulle trimma den så den gjorde över 300 i verkligheten.
Kanske är den? Var rätt mycket trimmat om jag minns korrekt. Någon som kan hjälpa till med bild/gammal artickel?
Grattis till köpet!Hej igen! Har nu köpt en Kawa ZZR 1100 -97:a i toppskick för 20 stora papp. Ett fynd tycker jag, dessutom i en färg jag aldrig trodde jag skulle få fatt i, mörkgrön metallic. Fyra ägare som verkligen skött den dvs. regelbunden tvätt o puts och förvaring inomhus. Säljaren hade för lite tid att köra, 20 mil förra sommaren. Motorn spann som en katt, allt original i fint skick, ljuddämparna hade inga repor eller bucklor och lacken var oxå fin. Funderar på en styrförhöjning, byta ut clipon mot ett vanligt styre, finns konverteringssats, inga problem. Någon som gjort det, kanske på en annan hoj? Givetvis tänker jag då sätta ett högre kåpglas typ double bubble och lite annat.
Visst är det kul att ändra och anpassa hojen som man vill ha den, finns massor med grejer, inget lull-lull utan sånt som förbättrar hojen. Jag är själv nöjd med köpet, och skulle man inte trivas med den kan man ju alltid byta.
Ha det gott och njut av det som är på gång, våren.
View attachment 460085
Ajajaj...just dom gröna i den färgen går sönder extra lätt! ?Hej igen! Har nu köpt en Kawa ZZR 1100 -97:a i toppskick för 20 stora papp. Ett fynd tycker jag, dessutom i en färg jag aldrig trodde jag skulle få fatt i, mörkgrön metallic. Fyra ägare som verkligen skött den dvs. regelbunden tvätt o puts och förvaring inomhus. Säljaren hade för lite tid att köra, 20 mil förra sommaren. Motorn spann som en katt, allt original i fint skick, ljuddämparna hade inga repor eller bucklor och lacken var oxå fin. Funderar på en styrförhöjning, byta ut clipon mot ett vanligt styre, finns konverteringssats, inga problem. Någon som gjort det, kanske på en annan hoj? Givetvis tänker jag då sätta ett högre kåpglas typ double bubble och lite annat.
Visst är det kul att ändra och anpassa hojen som man vill ha den, finns massor med grejer, inget lull-lull utan sånt som förbättrar hojen. Jag är själv nöjd med köpet, och skulle man inte trivas med den kan man ju alltid byta.
Ha det gott och njut av det som är på gång, våren.
View attachment 460085
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |