Jo,men jag tycker bara det är ett litet initervall för en sådan sak -varför fick du bita i sura äpplet menar du?, du hade ju redan lämnat in hojen
och så mycket som jag redan har kört blir det väl att göra 1 gång varje år
Men tack och lov jag gjorde det ändå,det var inte bortkastade pengar precis.
Nu visade det sig att CBR 1000F är en av Honda's lite "dyrare" modeller angående drivpaket....va kostade det att justera ventilerna och byta drivpaket?
Men jag fick gjord följande:
1 - Ventiler kontroll/justering.
2 - Byte av tändstift. (NGK DPR9E-9)
3 - Nytt luftfilter.
4 - Synkronisering av förgasarna samt undersökt
om strypningen satt kvar.
5 - Byte av drivpaket. (2.446
6 - Nya handtag på styret. (vibrationsdämpande)
Material kostnad: 3.258:-
Jobbet tog 3.70 tim
min hoj är besiktigad UA 22/8-11 så då tycker man ju inte att man borde behöva lämna in den på verkstad på en gång, eller???
tacksam för svar om nån vet..
Att den är bessad har jo inget som så med service etc etc att göra.
Olja/filter och stift kan man jo byta själv (Bara jag som var lat nu första gången)
Jag förstår nu att just den biten med ventilerna bör man nog vara lite OBS på.
Annars är motorn ganska så "skottsäker"
Last edited: