Honda CBR1100XX - Elfel?

Keezo

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2013
Hoj
Honda CBR 1100xx
Efter att hojen lagt av tre gånger på 10 minuter,trots underhållsladdat batteri ( 1 år gammalt) visar det sig ändå att batteriet är tomt. :va Kört 5 gånger efter vinter, känns som att något laddar ur.... Någon som har tips?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Skulle gissa på att det är laddningsregulatorn som är kass, vanligt fel på blackbirden tyvärr.
Haft en själv och fick byta laddregulator på den.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Att laddningsregulatorn lägger av på en blackbird är mer regel än undantag i de flesta fallen. Men kolla med multimeter försäkerhet skull för tråkigt att slänga ut de pengarna i onödan

Edit: Får man fråga hur försäkringarna är på dessa hojarna nuförtiden? De var väldigt förmånliga innan jag jag hade blackbird men man har hört massa om höjning av märkesförsäkringar osv. Har ju inte nått 30år än så kan bli lite svetigt

Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
+1 på laddningsregulatorn. Allt pekar på den. Mät.
Hondas originalregulatorer är ganska kassa. Likadant på VTRen.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Att laddningsregulatorn lägger av på en blackbird är mer regel än undantag i de flesta fallen. Men kolla med multimeter försäkerhet skull för tråkigt att slänga ut de pengarna i onödan

Edit: Får man fråga hur försäkringarna är på dessa hojarna nuförtiden? De var väldigt förmånliga innan jag jag hade blackbird men man har hört massa om höjning av märkesförsäkringar osv. Har ju inte nått 30år än så kan bli lite svetigt

Edit : Aningen billigare än en renodlad sporthoj eftersom Blackbirden av de flesta bolag idag räknas som en sporttouringhoj men trots detta dyr om man är under 30 och kanske bor i en större tätort.Har däremot själv inte råkat ut för någon höjning av märkesförsäkringen.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Edit : Aningen billigare än en renodlad sporthoj eftersom Blackbirden av de flesta bolag idag räknas som en sporttouringhoj men trots detta dyr om man är under 30 och kanske bor i en större tätort.Har däremot själv inte råkat ut för någon höjning av märkesförsäkringen.

Hade 7800kr/helförsäkring på IF Honda märkesförsäkring för 5år sen på en blackbird 02 och jag var blyga 21år med ett år gammalt tungt kort. Vilket jag tyckte va billigt om man gjorde en rak jämförelse på ZZR1400, Hayabusa och ZX12R som hade en 2 framför 7800kr

Last edited:

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Hoj
Otämd Superkråka
när hojen är igång vid lite gasande bör det vara ca 14,5 volt då fungerar laddn. annars batteri.

köpte min bird före jul, nu tyckte jag den inte var ok i starten lite seg ibland i helgen vid en paus blev det en springstart PUUU.

åkte till fultema? och lyckades på in ett större batteri 14 amp nr.80-821

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...