Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Om du trär en påse över kan du stolt säga till folk att det är ett Acrasystem :7peta :)
 

-Knox-

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
Ytterhogdal
Hoj
2006 Honda Super Blackbird
Hunnit köra dryga 120 mil med min Blackbird, har aldrig ägt en tidigare. Problemet är när jag ligger runt 80-110 då mikroskopiska vibrationer letar sig in i händerna. Gäller alltså vid varvtal mellan 3-4000. Fortare är inga problem. Nej jag nyper inte hårt heller, blir samma om jag så bara vilar handlovarna ovanpå styret med fingrarna vilandes på koppling och bromshandtag.
Någon som bytt till tyngre vikter i styrändarna som vet om det funkar?
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Gjorde så på min gamla BB och jag bytte kamkedjesträckaren så blev det kanon sen :)
Vanligt att man får byta den med ca. 2000 mils intervaller vad jag förstått.
 

-Knox-

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
Ytterhogdal
Hoj
2006 Honda Super Blackbird
Har beställt ny idag. Hoppas det hjälper. Är det bara att ersätta den gamla? ingen injustering el dyl?
 

-Knox-

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Ort
Ytterhogdal
Hoj
2006 Honda Super Blackbird
Okej. Får se vad bytet av sträckaren gör. Annars ska jag med testa lite tyngre vikter.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag är lite sugen på ett helsystem till min BB, antingen Akra eller Yoshi. Ingen som råkar sitta på något som de vill bli av med?
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Jag bytte däck idag och tycker kedjespänningen är konstig. Drivpaketet är helt okej utan synligt slitage på dreven. Vet inte hur gammalt det är, har bara haft knarren i två år, men det verkar inte ha gått många mil. Ändå så är justerskruvarna för kedjan nästan max ute, på femte strecket. Det känns som om kedjan är en länk för lång eller nåt. Slitageindikatorn (grön/röd dekal) har trillat bort. Hur långt ute är era justerskruvar när du bytt drivpaket, vid vilket streck?
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
På min är det på femte sträcket efter ca 700 mil.
Var nog på 3 1/2 när jag bytt till nytt.
Var inte långt från det röda fältet när kedjan var ny:va
Kör 17/44 110 länkar som ska vara org enligt Addemoto.
 

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Ort
Där dag och tid tar slut.
Hoj
zx -10r
Hallå köpte en blackbird. Så lite frågor till kunnigare personer.
Detta är en 98 och jag finner den lite trött, kan man fixa något med förgasarna eller liknande?
Jag har fixat, nytt filter till olja och ny olja, även luftfilter nya stift.
Går tyst och fint i motorn så inga fel där.
Söker även packväskor till den. Skulle det vara så att någon här sitter och tjuvhåller på ett par så är jag intresserad.
Tackar för svar.
 

sudden-borås

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Utanför Borås
Hoj
2007 Honda blackbird xx
Hämtade min bb för en vecka sen nu idag har jag satt på nya slipon från pipe Werx :banana och håller på att koppla in ny baklampa (led med blinkers). Blinkade lite väl snabbt utan motstånd, så det vara bara attåka till biltema och handla, ska se om jag får till det i kväll
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Hallå köpte en blackbird. Så lite frågor till kunnigare personer.
Detta är en 98 och jag finner den lite trött, kan man fixa något med förgasarna eller liknande?
Jag har fixat, nytt filter till olja och ny olja, även luftfilter nya stift.
Går tyst och fint i motorn så inga fel där.
Söker även packväskor till den. Skulle det vara så att någon här sitter och tjuvhåller på ett par så är jag intresserad.
Tackar för svar.
Kolla så att strypbrickorna är Demontera de ur förgasargumminna , syns om du drar upp en trottel för hand och gasar fullt . Osannolikt att dom är kvar efter 16 år men det är enda strypning original .
Bromsar ca 135 whp ostrypt , ca 150 med 4-1 och öppnare filter och justerat a/f .
 

Mr Speed

Sir Väs
Gick med
1 Jan 2013
Ort
Där dag och tid tar slut.
Hoj
zx -10r
Kolla så att strypbrickorna är Demontera de ur förgasargumminna , syns om du drar upp en trottel för hand och gasar fullt . Osannolikt att dom är kvar efter 16 år men det är enda strypning original .
Bromsar ca 135 whp ostrypt , ca 150 med 4-1 och öppnare filter och justerat a/f .

Rätt och riktigt, det gömde sig en strypning i förknasarna. Resultatet är ju inte svindlande stort men tack ändå.
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Nääää vafför skall jag det... Yohsi är ju fan bättre och mycket snyggare :)
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Då har man blivit med Blackbird Blackbird_xl.jpg vart en "Blue"bird av årsgång 1999 med. Välljudande yoshimura pipor och Givi koffertsett.

Vilken otrolig cykel och vilket drag, leendet på läpparna satt som klistrat hela hemresan :-D

Är sugen på handlebar raisers, ska man satsa på dessa http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#risers? Eller finns det prisvärdare alternativ med bra kvalitet?
 

Bejjan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2014
Ort
Vaxholm
Hoj
Gpz1100,Blackbird xx.
Nu har även jag köpt mig en Blackbird,en röd pärla.
En -99 här med knappt 4k mil på mätarn:)

Dock så lever tankmätaren ett eget liv,har läst att flera i tråden skrivit om det men ingen om någon lösning.
Finns det något "standard fel?Den står för det mesta i botten men kan få för sig att ibland visa bränsle mängd
om det är rätt vet jag ej.:va

Sen så känner även jag av domningar i höger handen,är det någon som har en länk till "vibrationsdämparna" som använts för att bli av med detta fenomen?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top