honda cbr125R

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
hmm ok, då kanske det är bättre med en NSR då iaf !! men är det stor skillnad på dom i acc och fart ??

//kim

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
gileraaa skrev:
2303777 suzuki rg125friktigt fin men låter lite som en moppe :(
aprilia rs 125a riktigt fin både gamla modellen och nya :banana
honda nsr 125a gött ljud bra prestanda inte lika bra som suzukin och aprilian men den toppar ca 150kmh
cagivo mito är riktigt fin men vet inget om den!

kan beskriva mina tankar om dina inlägg med :fatta! :7peta :rofl lyssna på dem som kör/kört 125:a

så till kim, skapa dig en egen uppfattning av hojarna vi kan prata mycke om olika hojar och vilken som är bäst men det enda du egentligen kan göra är att test köra och bestämma själv, prestandan på 2 taktarna är bättre än 4 takt men vem bryr sig egentligen riskerna att skiten säckar ihop är ganska övervägande så om du inte vill mecka som en tok "det kan hända att du hittar ett fin exemplar och klarar dig" så välj 4 takt. jag har hela tiden kännt att 125:a är inledningn till min motorcykel karriär, där av Rd 125:an, och under dem 2 åren jag kört har jag även sparat pengarna för en "riktig" hoj. Men har du obegränsat med pengar och tycker det är okej om du måste mecka lite så kör på en 2 taktare.

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
finns filmer på yahoo och google sånna kortfilmer dock kan 125orna vara trimade med effekt eller något!!!

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
gileraaa skrev:
2303651 cbr tycker jag du ska köpa den accar bättre en aprilia rs som är strypt (strypt går aprilian väldigt dåligt accet är 0-100 på nästan 20 sek asså det är fan otroligt dåligt vem kör strypt när den är så seg??)
cbr=helt godkänd hoj med BRA PRESTANDA OM MAN KÖR LAGLIGT! :)

Jag har både haft min RS ostrypt och strypt, från 0-100 km/h på 20s när den e stryp, dra den om jultomten oxå vaa :3freak

Jag har bara haft den strypt en gång och då gjorde den väll 0-100km/h på 11-13s...Vad säger ni andra som har en RS....ostrypt skulle jag tippa på 5-6s.

Edit: Man skall inte säga något när man inte ens har någon hoj !!

Last edited:

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Mr Wheelie skrev:
2304983 Jag har både haft min RS ostrypt och strypt, från 0-100 km/h på 20s när den e stryp, dra den om jultomten oxå vaa :3freak

Jag har bara haft den strypt en gång och då gjorde den väll 0-100km/h på 11-13s...Vad säger ni andra som har en RS....ostrypt skulle jag tippa på 5-6s.

Edit: Man skall inte säga något när man inte ens har någon hoj !!

det var de mina :fatta! :7peta :rofl betyde i stora drag :hihi

Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
_kim_ skrev:
2304823 hmm ok, då kanske det är bättre med en NSR då iaf !! men är det stor skillnad på dom i acc och fart ??

//kim
busade med en CBR125 i ett rödljus för inte så länge sen, kan ju säga att skillnaderna mellan våra hojjar var som natt o dag i acc. Har dock aldrig provat min emot en RS

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
!ante skrev:
2305045 busade med en CBR125 i ett rödljus för inte så länge sen, kan ju säga att skillnaderna mellan våra hojjar var som natt o dag i acc. Har dock aldrig provat min emot en RS

Om vi får igång någon träff runt flenskogarna kan vi köra.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
_kim_ skrev:
2303296 hej hej !!

jag ska köpa en lätt mc om ca två månader då jag blir 16 år. jag funderar på en honda cbr125R, och jag skulle vilja veta lite om den t.ex. hur fort den går strypt/avstrypt ? hållbarhet och hur den är att köra. kommer säkert på nått mer sen.

//kim :yoparty
topp? dagens i landsproblem.. Jag drar den på 3:an med tmn en polares moped kör om den i axx... Runt 110-120 toppar väll skräpet men den är sjukt liten.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Okej som många andra säger så är det bättre att du bildar dig en egen uppfattning. Sök i detta forumet lite så hittar du massor med trådar om ämnet, MEN alla säger samma sak ungefär. RS skär och NSR fungerar, RS drar som fan och NSR drar hyffsat. Skillnaderna är naturligtvis ganska stora då Aprilian är byggd som race hoj men har fått på sig lite lampor och annat. Den skall då även skötas som en racehoj i princip (läs viktigare med regelbunden service) medans NSR:en står pall för lite mer.

Ungefärliga effektuppgifter är väll ungefär som följer (motor)
RS 36-38
NSR 27-31 beroende på årsmodell. Den gammla har ungefär 31.

Sedan måste du givetvis prova både RS och NSR för att se hur komforten för dig är, beroende på om du är lång/kort liten/stor och så att benvinkeln och annat stämmer överens med dig.

Men troligtvis kommer du ha roligt på vilken du än väljer.'

Skall tilläggas att NSR har billigare reservdelar än RS också.

gileraaa

Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har hört att suzuki rg125f ska vara råare en aprilia rs :va?
har också hört att detär en rgv motor i den så jag tror faktiskt den piskar aprilia rs :yoparty

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
gileraaa skrev:
2305909 har hört att suzuki rg125f ska vara råare en aprilia rs :va?
har också hört att detär en rgv motor i den så jag tror faktiskt den piskar aprilia rs :yoparty

Näee.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
gileraaa skrev:
2305909 har hört att suzuki rg125f ska vara råare en aprilia rs :va?
Jag har hört att alla mopeder av märket Gilera, skall kunna dra vilken 125:a som helst :va
Så ut och testa du denna sköna sommarkväll :tummenupp

gileraaa

Gick med
6 Jul 2006
Hoj
CBR_Koffe skrev:
2305930 Jag har hört att alla mopeder av märket Gilera, skall kunna dra vilken 125:a som helst :va
Så ut och testa du denna sköna sommarkväll :tummenupp
hehe ne drar fan inte ens den segaste 125an på marknaden :död
jag kollade lite på gp 125klassen jag undrar vad man kan köpa ktm mc
den som kallio kör med i 125ccgp??

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
gileraaa skrev:
2305939 hehe ne drar fan inte ens den segaste 125an på marknaden :död
jag kollade lite på gp 125klassen jag undrar vad man kan köpa ktm mc
den som kallio kör med i 125ccgp??

Den kan du inte köpa!

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1
tack för alla era snabba o bra svar :) joo, det står nog mellan NSR och RS och jag tror det lutar lite åt nsr. förövrigt så är jag ca 174-175 cm lång passar en nsr bra då eller ?? sen är det ju bra att den håller bättre för jag vill ju helst inte meka hela tiden. men hur stor är effektskillanden ?? vad gör de båda å 0-100 ??

//kim

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...