Honda CBR600RR 2012

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Vad har Honda för sig? dom borde absolut lägga mer tid på utveckling av deras supersport cyklar.... jag är besviken.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Vad har Honda för sig? dom borde absolut lägga mer tid på utveckling av deras supersport cyklar.... jag är besviken.

De har, precis som i princip alla andra tillverkare just nu, inte råd. Det handlar inte om vilja, det handlar om vad som är ekonomiskt plausibelt.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Då får vi hoppas på en fydundrans testvinnare 2013 då:)

Hoppas kan du alltid göra, men sannolikt kommer det inte att komma så många nya modeller ur Japan de närmaste åren, utan snarare mer eller mindre samma modeller med lite facelifts, ABS, nå'n TC-lösning osv.

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Grejen är ju att japanarna fortfarande utvecklar och släpper nya modeller så jag är lite tveksam till att skylla allt detta på finanskriser och tsunamikatastrofer.

Kanske är det så att 600-klassen är på väg att försvinna på riktigt?

Skit samma, amerikanarna har dock varit lite med vågade i sin färgsättning på 2012... lite back to the 90's med vita fälgar. :rolleyes:

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Grejen är ju att japanarna fortfarande utvecklar och släpper nya modeller så jag är lite tveksam till att skylla allt detta på finanskriser och tsunamikatastrofer.

Skit samma, amerikanarna har dock varit lite med vågade i sin färgsättning på 2012... lite back to the 90's med vita fälgar. :rolleyes:

svårt att hålla rent, men när det är rent är det skitsnyggt:tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ni kommer ihåg den lilla ekonomiska krisen för ett par år sedan... Det är den som märks på utbudet av nya hojar nu.
De flesta projekt med nya hojmodeller lades på is ett tag där, för att bolagen fick akuta ekonomiska problem.
Projekten har dragits igång igen, men nu ligger problematiken i att man inte har kapacitet eller vill utveckla 5-10 nya modeller samtidigt.
Man måste helt enkelt komma i fas med takten igen.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

"...lite back to the 90´s med vita fälgar."

Ja jäklar!
Det var ungefär då gick jag runt med vita tubsockar. Såg japans mc-designers möjligheten att haka på en trend? Vitt ska vara nertill där det är som skitigast!
Om ni lovar att hålla tyst, kan jag väl erkänna att det passerade något par vita kalsonger under den tiden också...

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i

Jag jobbar med industriell utrustning och vår lev. har visat bilder på hur hela fabriker har fallit som korthus i tsunamin. Hela fabriken som gjorde processorer blev jämnad med marken.
Jag tror att Japan har ett antal år för återhämtning på dom flesta plan även om inte allt låg i vågens väg.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag jobbar med industriell utrustning och vår lev. har visat bilder på hur hela fabriker har fallit som korthus i tsunamin. Hela fabriken som gjorde processorer blev jämnad med marken.
Jag tror att Japan har ett antal år för återhämtning på dom flesta plan även om inte allt låg i vågens väg.

Jag tänkte säga det.

Har ni redan glömt bort vad som hänt i Japan?

Hur stilla skulle inte volvo stå på många ställen om de drog in en tsunami över Göteborg :gnissla

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag tänkte säga det.

Hur stilla skulle inte volvo stå på många ställen om de drog in en tsunami över Göteborg :gnissla

Man kan ju bara spekulera i hur många underlev. som försvunnit på ett par timmar....horrible!! Att ens Yamaha går ut med en traction till 2012 höjde mina bryn....hade väntat mig inga news och svårt med leveranser punkt

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag tänkte säga det.

Nej vi har inte glömt... men just CBR600RR skulle/borde ha uppdaterats långt innan tsunamin och efterföljande katastrofer.

Faktum är att Honda valt att lägga fokus på andra områden än just det "lilla" sporthojssegmentet, exempelvis:
-Ny 700cc-motor är på G
-Ny NSF250R för Moto3-klassen är just släppt
-Ny elscooter kommer nästa år
-Uppadatering av Fireblade är gjord

Mer nyheter finns på:http://world.honda.com/motorcycle/index.html

Detta och det faktum att inte alla marknader (inklusive Sverige) ens tog hem 2011-års modell av CBR600RR måste ju tyda på att klassen är ett utdöende släkte.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej vi har inte glömt... men just CBR600RR skulle/borde ha uppdaterats långt innan tsunamin och efterföljande katastrofer.

Faktum är att Honda valt att lägga fokus på andra områden än just det "lilla" sporthojssegmentet, exempelvis:
-Ny 700cc-motor är på G
-Ny NSF250R för Moto3-klassen är just släppt
-Ny elscooter kommer nästa år
-Uppadatering av Fireblade är gjord

Mer nyheter finns på:http://world.honda.com/motorcycle/index.html

Detta och det faktum att inte alla marknader (inklusive Sverige) ens tog hem 2011-års modell av CBR600RR måste ju tyda på att klassen är ett utdöende släkte.

Ja att det på nåt sätt inte är en prioriterad klass visar sig väl lite iom detta, hade inte tsunamin kommit hade det säkert sett annorlunda ut men den kan ju ha blivit bortprioriterad pga den.

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Ärligt talat så börjar ja bli lite besviken på Honda! Varför ändra ett vinnande koncept? Ja saken är den som chili säger att en -07:a fortfarande är som den nya ( då hojen inte blivit uppdaterad på 5år ) att bara ändra färgsättning år efter år börjar kännas ganska lamt!

Vad är detta jag hör, en ny 700cc på gång? :) :yoparty

Hoppas den kommer med röret på sidan och en uppdaterad instrumentpanel :tummenupp

Last edited:

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Fiskade upp hondabladet i veckan.... finns ingen CBR600RR i den katalogen. Modellen står inte ens med i tekniska data.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan nästan garantera att det finns färdiga nya modeller att sätta i produktion när ekonomin vänder hos de flesta stora tillverkarna,de har bara bestämt sig för att fortsätta mjölka den färdiga,gamla modellen lite till.

Nu fylle de bara på med lite smågrejer per år för att hålla intresset uppe.

Finns ingen anledning att sätta en ny modell på marknaden när det saknas köpkraft.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring