Honda CBR954RR. Bra första hoj?

Status
Ej öppen för fler svar.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
varför köpa 954'an om du vill glida?

Om du bara vill glida... eller t.om snabba dig runt hyffsat fort så behöver du inte varva speciellt med en 600'a... det är ingen 2'taktare du pratar om!

Kanske ska fundera på en SV 650 istället. Går riktigt bra och har störtskönt ljud, twin vettu :tummenupp Den varvar du inte så mycket!

Jag tror att 98% här inne kan hålla med om att det vettet man hade i huvudet innan man skaffade hoj försvinner rätt fort när hornen växer ut och man tänjer mer och mer på gränserna. Ibland behöver man en tankeställare.

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Kör första sommarn med en lite billigare hoj och det säger jag inte bara för att jag inte har råd med en 954 :hihi
Man kan ha roligt på en lite äldre hoj som man inte gråter blod av att tappa, repa el dylikt.
En annan grej är ju försäkringar (suck..), vet inte om du kollat efter, men jag får pröjsa ca 40000kr om året för att helförsäkra en retta -99'a.. :huvet

Tänk på att det är stor skillnad att köra cross och köra sporthoj, så tro inte att du kan det mesta pga dina år som crossåkare.
Mitt tips, med risk att låta moralkärring, haha :D

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
eller en sån här kanske... då får du din liter ändå ;)
SV1000s

Nero1979

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
cbr954rr
Wheelie84 skrev:
Japp ska köpa en sån till nästa sommar..blir 21 då o tar kortet då..:) Är den en bra första hoj? vill inte ha en 600 nå..blir för mycke varva..har kört cross sen jag var 8 år..o vad jag har hört så är det väll nästan 600an lite som en 125..o 954an som en 250..alltså en jävla skildnad när det gäller vrid och körsätt. Får man en 954RR -02 med typ 1000 mil på mätaren för 70-75 i Januari? Vill att det ska vara slipon eller hel system på den från början.

MIn är till salu!

grym maskin

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
haha..inget jag planerat..tycker inte alls om såna där gubb hojar i dagsläget..ska vara sport hoj! 954..:) det är mumma de :yoparty
DaGaz skrev:
Jaha.. trodde nästan det!

Kan inte tolka detta på annat sätt än att du överväger altså att inom en inte alltför avlägsen framtid åka på en dyl..

PS. Caravan Club erbjuder er en fin gemenskap .DS :hihi

Ja Swedie - jag slutar tönta mig nu!

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
ujujuj dyr försäkring lär du ju få räkna med ! men det e klart om du slänger 75 papp på första hojen så borde du vara rätt tät.. :hihi

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Wheelie84 skrev:
haha..inget jag planerat..tycker inte alls om såna där gubb hojar i dagsläget..ska vara sport hoj! 954..:) det är mumma de :yoparty

Tänk på att räkna med försäkringen som kommer bli nånstans mellan 30 000
och 100 000.
:tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Wheelie84 skrev:
Okaj..årsmodell? mil? färg? så du tror det är ett bra köp då?

Jag kan svara:)

Nej! det är inget bra köp,finns ingen sporthoj man tjänar på! allt är förlust:) om man inte räknar med alla bra stunder på vägarna man får.

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
hähä..jo..dom flesta nöjena är ju förluster..:) men så kan det vara..nått man får ta..:)
twinner skrev:
Jag kan svara:)

Nej! det är inget bra köp,finns ingen sporthoj man tjänar på! allt är förlust:) om man inte räknar med alla bra stunder på vägarna man får.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
125 cc jämfört med 600 cc, 250 cc jämfört med 900cc..Que??

125 cross har du ingenting ingenting sen kommer ALLT!! sak samma med en 250cc bättre vrid dock, det är nog det du menar! Det är verkligen att jämföra äpplen o päron..........

Jag började med en 500 pararelltwinn, vilket jag tycker var fruktansvärt acc i början, men mycket varv för att få effekten, jag ville ha bättre bottenvrid.

MEN MEN`!!!!!!! Jag ångrar INTE att jag började med en 500 cc i 200 mil.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Wheelie84 skrev:
hehe..nejdå..var ute med min morbrors R1a/zzr1100 o körde några km efter vägen..200 gick det med 1100an..jo det tar ju ett tag o lära sig köra landsvägare..stor skildnad mot cross..med tekniker o så..men wheela säger dom är mycke lättare med en landsväg..pga av den jämmna kurvan..honda 250in jag köpt nu för o lära mig o wheela riktit med är rätt svår..ettriga..alla jag snackat med som är kung på hjulet säger att de blir mycke lättare när jag köpt hoj..jaja..ska ta de lungt med 954an i början..lära sig köra riktit..tänkte först på en cbr600rr..men som sagt..varva...inte min grej..inte hela tiden som man antagligen får göra på en sån.

Tror faktiskt efter ha läst detta, att du skall hålla dig till 80cc cross, det verkar passa din mentalitet, dig skulle inte jag vilja möta i trafiken om du kör i 200km..var din morbror med? Då skulle han INTE ha körkort heller, om han är så om omogen oansvarig att han låter sitt syskonbarn som inte ens ha körkort o är NYBÖRJARE köra på detta viset, det kommer nog bara tyvärr sluta på ett sätt...som en del av den tråkiga statestiken...

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Om (när) du lagt omkull den så kan du hojta till.
Vet ett komplett kåpset till 954 som ligger och väntar på ny ägare :tummenupp

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Ja min Första hoj var en R1:a och det ångrar jag INTE :yoparty sedan så har jag nu inskaffat mig en Gsxr 1000 02:a och den E inte fy skam den heller... :rofl

Men jag säger bara så här... köp det du drömt om och kör med förstånd fast det är svårt ibland. :yoparty

WoX :banana

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Moppefucko varning på trådskaparen!
Och en 250 cross är lättare att slanga med än en landsvägare, den cr250 jag körde var nog bland det enklaste att slanga långt och fint med som jag kört.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
-PLM- skrev:
Moppefucko varning på trådskaparen!
Och en 250 cross är lättare att slanga med än en landsvägare, den cr250 jag körde var nog bland det enklaste att slanga långt och fint med som jag kört.
Jag håller med, alla enduro/offroad/crossliknade hojar med lite ork är mycket lättare att köra på slangen med än en sporthoj.

Men att välja hojen enbart för den anledningen begriper jag inte ens, det finns nog betydligt mer sansade hojar om man bara ska köra på bakhjulet, nej det liknar killen som sitter o drömmer i sin bunt med Bike tidningar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Wheelie84 skrev:
Japp ska köpa en sån till nästa sommar..blir 21 då o tar kortet då..:) Är den en bra första hoj? vill inte ha en 600 nå..blir för mycke varva..har kört cross sen jag var 8 år..o vad jag har hört så är det väll nästan 600an lite som en 125..o 954an som en 250..alltså en jävla skildnad när det gäller vrid och körsätt. Får man en 954RR -02 med typ 1000 mil på mätaren för 70-75 i Januari? Vill att det ska vara slipon eller hel system på den från början.
1. Har du ringt runt och kollat försäkring på en 954?
2. Om inte, gör det.
3. Gör det innan du köper en 954.
4. 954:n är en väldigt kompetent och snäll hoj, men den biter tillbaka om du kör den vårdslöst (över din förmåga). Lär dig att köra den fullt ut på två hjul först.
5. Kollat försäkring än?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024