Honda cr 250 STULEN!!! 19 Januari

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Tjenare!

Natten/morgonen till Lördagen 19 Januari blev min cross stulen ur en täckt kärra utanför mitt jobb nångång mellan 00.30-10.00 i Lysekil (10mil norr om Göteborg)

Det är en Honda cr250 -05 som vit stölden stod på isdäck, gul kedja, bakdrev med dubbla hålderlningar och uppsvarvat för att passa navet. Blått styre och dekalset och diverse efterklistrade dekaler som ridestore, motoaction på bakparti/luftburk. Bakfälgen är svetsad men nerslipad så man får titta noga för att se.

20120317572.jpg

Hör/ser ni crossen eller delar som skulle kunna vara från den, hör av er här eller på 0736879882

Last edited:

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
La ut en status på facebook och ca 70 av mina vänner delade statusen för deras vänner också så alla i min lilla stad (15k) visste i princip att den hade blivit stulen.
I söndags när jag stod på jobbet (där crossen blev stulen) o grejade med bilen så ringer de från dolt nr till mobilen och jag får en liten tanke att de kanske är nån som sett crossen. Svarar och det är polisen som ringer o berättar att dom har crossen vid vår järnväg i hamnen, o frågar om jag kan komma o hämta den.. krokar på kärran på bilen o sticker ner direkt o där stod polisen o väntade med crossen uppställd emot ett stängsel.. Såg att det satt en kille i baksätet på polisbilen och enligt poliserna (som f.ö känner pappa väl) va de snubben i bilens kompis som hittat den.
-Bakom en snipa under en stor presenning!
Jag kollade spåren runt fyndplatsen och det såg ut som att den va rullad dit och dubbdäcken va inte alls slitna så jag undrar om dom ens fått igång den.

Att snubben i bilen skulle vara han som anmält "för sin kompis" tror jag inte alls på, för han åkte sen med i polisbilen.. Någon hittelön var aldrig tal på heller o hade det blivit det hade jag sagt att jag ville se vem jag lämnar pengarna till! Min teori är att den/dom som stulit den fått kalla fötter när precis alla ungdomar i stan vet att den är stulen och håller utkik, o sen fattade dom nog att jag inte var rätt person att sno nåt av..

Som sagt så känner pappa båda poliserna väl så ska se om vi inte kan få fram om polisen vet nåt mer.
Men de är kanske bäst för både mig och honom att jag inte vet.. :smasha

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
Yelly_bAd_boi_maFia_0f_d00m .... :-D gött att du fick tillbaka den!:banana OCH död åt alla tjyvar! :död

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring