Honda Cr 250cc (Startar ej)

lex_racing

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Cr250
Hejsan alla.

Jo det är så här att. När jag va och körde på bannan för några dagar sen så pajjade hojjen.
Körde som vanligt några varv på banna sen efter en stund tänkte jag ta en dricka pause, efter jag gjort det så hoppade jag upp på hojjen och körde iväg, efter 200m så bara dör den.
Har inte en anning om vad som kan vara fel, den får gnista och soppa. Testade och kicka igång den idag, fick igång den, men efter någon sekund så bara dog den igen.
Någon här som tror vet vad felet är ?

Tack på förhand.

Mvh:Lex

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Kolla tändhaten. Kan vara där felet sitter. Glappar det så kan den funka finnt på tomgång men gasar man så dör den. Min DR 350 hade det felet.

lex_racing

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Cr250
enduroemil skrev:
2460568 Kolla tändhaten. Kan vara där felet sitter. Glappar det så kan den funka finnt på tomgång men gasar man så dör den. Min DR 350 hade det felet.

Tack för svaret.

Värkar inte va det felet, bytte hela tändhaten, men värkar inte som det hjälpte.

Tycker det va få som svarat, ingen som tror att dom vet vad det kan va för fel ?

Mvh: Lex

jonko

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2003
Hoj
Endast en cr 250-03 som ska bli motard förädlad...
till o börja med så byter man stiftet för enkelhetensskull...

tvättaförgasarn (kan vara att de e någe skit där som täpper till så att det inte finns mera mat än vad flotörnivån kan ge!)

jag hade liknande fel på en cr jag med, men det var tändenheten (spolen bakomsvänghjule (lågfartsspolen)) för den funka om man hade fullgas och när den var kall (ca 1 km )

börja med allt enkelt först, som sagt! det är inte lätt att ge tips genom en smal kabel i väggen om man vill säga som så!

men fråga på å svara gärna vad du har kommit fram till

se till att du har rätt stift oxo!!!!!! super vikitgt! då jag vet av egen erfarenhet att det e känsligt som fan, typ EG 8 eller vad det ska va !

vad e de för årsmod? har du bok ? jag har för 02 03 ...

yuion

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Cr250R
jonko skrev:
2465720 till o börja med så byter man stiftet för enkelhetensskull...

tvättaförgasarn (kan vara att de e någe skit där som täpper till så att det inte finns mera mat än vad flotörnivån kan ge!)

jag hade liknande fel på en cr jag med, men det var tändenheten (spolen bakomsvänghjule (lågfartsspolen)) för den funka om man hade fullgas och när den var kall (ca 1 km )

börja med allt enkelt först, som sagt! det är inte lätt att ge tips genom en smal kabel i väggen om man vill säga som så!

men fråga på å svara gärna vad du har kommit fram till

se till att du har rätt stift oxo!!!!!! super vikitgt! då jag vet av egen erfarenhet att det e känsligt som fan, typ EG 8 eller vad det ska va !

vad e de för årsmod? har du bok ? jag har för 02 03 ...

Tjena. ja angående stifftet så har jag bytt det. Hojjen är en 03:a

Btw lånade polarens konto

mvh lex

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
vet inte om jag är på djupt vatten, men cr är väl en 2-taktare!?!, och dessa maskiner är ju ganska enkla, jag gissar eftersom att du kan få igång den men att den sedan dör, har att göra med att den får för mycket soppa..... eller ingen alls..... min gissning är reedventilerna, jag har råkat ut för det själv.... men min dog inte den gick bara på tomgång typ.... nu är det ju så att dessa går ju inte att kolla om man inte tar bort insugningsröret, men jag gissar att det är en flisa som lossnat från ventilen eller så har ett helt "lock" lossnat.....

kan inte garantera att jag har rätt.....
men det kan vara så eftersom att du kan få igång den, näör den har stått ett tag men att den dör direkt sen och det kan bero på att bränslet i förbränningsrummet dunstar bort och då går den igång men att så fort du startar upp den så blir vacumet för stort så du drar in för mycket bränsle och kväver maskinen helt enkelt..... och det gör man om reedventilen är trasig....

lex_racing

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Cr250
Hej alla!

Till att börja med får jag tacka alla för alla svar=)

Det va såhär. När jag testade med ett annat stifft så, lånade jag en polares stifft som han hade som funkade på hans, och då borde det funka på min med tänkte jag.
Men efter jag rengjort förgasaren, och det va fortfarande samma fel så åkte jag och köpte ett nytt stifft bara för skojjs skull.
Och nog fasiken startade den :D

Tack alla.

Mvh: Lex

jonko

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2003
Hoj
Endast en cr 250-03 som ska bli motard förädlad...
ja oftast så är det inte så invecklat men vad jag har lärt mig med alla 2t som jag har hafft så är det att det går åt stift i mängder... speciellt eg stiften, och dyra är de oxo!

det lönar sig alltid att börja med att byta till ett nytt stift enligt rekomendation och sedan börja klia sig i huve om det inte funkar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...