Honda cr 500 2T

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
farmerlip skrev:
Serva? Man byter olja i lådan. Har man aluskivor i kopplingen så byt ofta, med stål skivor kan man åka längre med samma olja. Mineralolja. Kolv efter 50 timmar kanske. Är kolven randig så behöver vevpartiet renoveras.

Det låter ju för bra för att vara sant? Tack för info...

//@
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Min bror har en cr500-94 och dom verkar inte vara av slöaste laget! Ska nog byta upp mig från 250cc till 500cc tvåtakt nästa sommar! :tummenupp :yoparty :banana
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Måste bara inflika att 2-takt 500 är svårkört på crossbana/enduro... Min förra Kawa KX 500 lämpade sig bäst för isracing, stubbrace och att höja adrenalinnivån i kroppen till en farlig (beroendeframkallande) nivå...

Men kawan kanske är mer expolsiv än vad CR 500:an är? :va

Kan säga att man inte hade så mycket koll vad hojen hittade på, på crossbanan eller knixiga partier i skogen. Men som supermotard funkar den nog fint!!! :tummenupp

/Göran
 

blic

Det som inte dödar...
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Söder om
Hoj
EXC525 SM
cr500 på väg

Hur funkar CR500 att köra på väg, jag menar då jämngas för att t.ex. ta sig in till stan (landsväg 1 mil). Håller det?
Och annars att köra som bushoj inne i stan? Ska man tanka så måste man ju ha med sig en flaska olja, men de får man väl ta.
Är lite småsugen på en, att använda till is, grus, lättare skogsterräng och motard.
Tips ni som har/haft en!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
blic skrev:
Hur funkar CR500 att köra på väg, jag menar då jämngas för att t.ex. ta sig in till stan (landsväg 1 mil). Håller det?
Och annars att köra som bushoj inne i stan? Ska man tanka så måste man ju ha med sig en flaska olja, men de får man väl ta.
Är lite småsugen på en, att använda till is, grus, lättare skogsterräng och motard.
Tips ni som har/haft en!

LV-reg är nog bara till att glömma.
 

Oscar.m

Ventil sallad a´la Husaberg nedan...
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Finspång
Hoj
Honda CR500R -99
blic skrev:
Hur funkar CR500 att köra på väg, jag menar då jämngas för att t.ex. ta sig in till stan (landsväg 1 mil).
Tips ni som har/haft en!

Åka med jämngas på landsväg är nog ingen höjdare...
Men om man åker o leker lite så ska det nog inte vara några probs.
 

blic

Det som inte dödar...
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Söder om
Hoj
EXC525 SM
Oscar.m skrev:
Åka med jämngas på landsväg är nog ingen höjdare...
Men om man åker o leker lite så ska det nog inte vara några probs.

Nej jag menar ju inte att åka nå längre sträckor på landsväg. Säg max en mil om de är så.
Och nej man får väl köra e-reggat..
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
blic skrev:
Hur funkar CR500 att köra på väg, jag menar då jämngas för att t.ex. ta sig in till stan (landsväg 1 mil). Håller det?
Och annars att köra som bushoj inne i stan? Ska man tanka så måste man ju ha med sig en flaska olja, men de får man väl ta.
Är lite småsugen på en, att använda till is, grus, lättare skogsterräng och motard.
Tips ni som har/haft en!

Jag körde rundor ett bra tag med en KTM 500MX -91:a (tvåtakt) på gata. Jag enduroreggade den bara för att kunna köra på gata, men man får ju inte riktigt det. Bara till och från tävling och träning, men va f.. :tummenupp Det går ju att köra på väg, det är skitkul, men det går inte så bra att köra med jämngas. Det pluddrar och rycker och håller på. Dessutom får den inte så mycket smörjning då fastän man blandar i extra mycket olja i soppan. Motorerna är byggda för att gasa och släppa, gasa och släppa osv. osv, och det måste man göra på gata också. Så det är bara att blanda lite extra olja, möjligtvis gå upp lite i huvudmunstycke och pumpa på gasen! Då går det! Funderar faktiskt lite på att skaffa en sådan igen... Det var det roligaste jag någonsin har kört på gata. Reste sig på högsta växeln (behövde inte ens gasa fullt för det) och när jag körde rundor med några polare med offroadare (xr, xt) på grusvägar så hade de inte mycket att sätta emot. Gick snabbare i kurvorna med KTM:en och på rakorna var det bara att ge gärnet så blåste jag om dem på bakhjulet i 140 blås. (Uppdrevad alltså) Det är humor! :yoparty Men mitt försprång förlorade jag m.h.a. mina täta tankstopp istället. Tanken rymde 9 liter och jag kom ungefär 5 mil på det.. Jag gjode ju fyra tankstopp när polarna gjorde ett. Men håller gör det nog. Jag gjorde ganska många turer in till Helsingborg med min (4 mil enkel resa) och det höll, bara jag pumpade på gasen hela vägen. 20 mil med landsvägshoj är ingenting, men efter 5 km med en cross på gata är man genomsvettig...

LV-regga kan man nog glömma. Du kan nog stänga av motorn och rulla förbi bilprovningens mikrofoner. Den kommer inte att klara det ändå... :hihi Eller, nja, men det blir nog svårt. Så om du kör rundor i städer så kan man nog locka till sig både det ena och det andra p.g.a. ljudet.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top