Honda CRF 450

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Minns jag inte fel så är det lite olika på olika årsmodeller. Varför inte ha den i kopplad?

Den var inte ikopplad på min när jag köpte den så därför jag fundera lite.
Men får väl prova att koppla i o se va som händer =)

Tack för hjälpen :tummenupp

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
Har en fullt fungerande HM-Stator till salu nu!
sätter inte ut den på blocket, ebay eller något liknande. Om det är någon här inne som behöver en så är det bara att hojta till så kommer vi överens om en billig peng! =)

Djeans

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2009
Hoj
03 Triumph Speed Triple
Crf 450 -05

Tjabba alla!!

Har åkt på ett jäkla fel på min crf 450 -05 (cross mod).
Var ute och åkte när jag råkade lägga mig med den, där efter vill den inte starta på kicken. Kickar fem ggr, sen bak tänder den och gör det med jämna mellanrum. Vad som är lustigt, ( Tycker jag) är att han går igång lätt som fan när jag puttar igång den...

Undrar om någon har något bra svar el tips...

TAck på förhand...

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Funkar CRF 450 bra som motard på gatan eller känns den lite liten eftersom det bara är en 450?
Hur ofta ska kolven bytas på den?
Vad är det för serviceintervaller i övrigt?

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
RMZ 450 Crossmod

Tjena Boys!

Har precist köpt en Suzuki RMZ 450 en 07 är det nått man bör tänka på? ja menar kanske några svagheter mm:va Om man jämnför CRF 450 är det likvärdigan hojar?? är Hondan bättre??

Mvh Mr-TWIN

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Hoj
Hayabusa -00
Funkar CRF 450 bra som motard på gatan eller känns den lite liten eftersom det bara är en 450?
Hur ofta ska kolven bytas på den?
Vad är det för serviceintervaller i övrigt?

För endast gata är mitt tips nej, då finns det bättre alternativ. Om inte gatan är som en gokartbana. Men ska du köra både cross/enduro och motard så kan den duga som alltiallo.
Sen finns det säkert de som tycker den är föträfflig på gatan, smidig som få och vibrerar härligt i 100+.
Enl. servicebok ska man byta kolv + oljor + kontrollera ventiler vid 15h.
Jag bytte oljor ( separat motor/vxllåda ) vid 5h och kolven hade nog gått 80h när jag bytte men den hade nog klarat sig 20 till.. Gasar väl inte tillräckligt för att slita på grejerna. :tråkad
Luftfilter byter man som vanligt.

Tjena Boys!

Har precist köpt en Suzuki RMZ 450 en 07 är det nått man bör tänka på? ja menar kanske några svagheter mm:va Om man jämnför CRF 450 är det likvärdigan hojar?? är Hondan bättre??

Mvh Mr-TWIN

Originalveven var väl inte det starkaste på dem, hört om flera som rasat inom 20h.. Eftermarknadsprylar funkar bättre.
Har själv bytt från crf-03 till rmz-06 och tycker Suzukin alla dar i veckan ( hmmmmm fel tråd för den kommentaren känns det som ).
Rmz:an är mycket smidigare på crossbana, hondan är som en lastbil stor stabil men trög och Suzukins motor känns starkare, kanske beror på utväxlingen pga 4 vxl istället för 5 vxl. Sen är det klart skillnad på en endurokitad och en ren cross i tyngd samt tre årsmodeller.

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Hej allihop. Har nyligen köpt mig en 450 HM -05a mest pga att min Kawa står nerplockad i tusen delar i garaget efter en olycka i våras. Måste ju ha nåt att leka med tills man har plockat ihop den.

Nu till mina frågor och funderingar.

Jag tvättade hojen idag, efter jag gjort det så blev jag så sugen på att köra så jag var tvungen att ta en sväng innan de blev mörkt. Märkte då att displayen visade att jag har kört 600 mil mer än innan jag tvättade hojen. Nån som har haft samma problem eller vet vad som är galet? Jag menar den ska väl tåla lite vatten? Det är inte så att jag har stått och sprutat rakt på displayen direkt. Och ifall de nu kommer vatten i den så tycker jag den ska sluta fungera helt. Inte visa "fel" siffror?

Min andra fråga är ifall det är nåra problem att klämma på ett "Supermotard R29A" 16/63-R17? Är de nåt att ha? Och passar de orginalfälg?

Tack på förhand. :)

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Tja, har en Crf450 2004, undrar vart man kan köpa vit plast till den? En kompis hade vit plast till sin 03(följde med hojen) så det borde finnas...

Mikolino

trött & hungrig mest hela tiden
Gick med
25 May 2007
Hoj
retarrrrrrd
dags för de första oljebytet för mig! vilken olja ska man köra på,, inte märke då,, har bra tillgång till mobil olja så den får duga..

men 10/40 0/40 etc.. helsyntet etc.?

o i v-lådan? bara o köra på samma?

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
dags för de första oljebytet för mig! vilken olja ska man köra på,, inte märke då,, har bra tillgång till mobil olja så den får duga..

men 10/40 0/40 etc.. helsyntet etc.?

o i v-lådan? bara o köra på samma?

Yes, 10/40 ska de va. Samma i växellådan :)

xc303

Medlem
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
RSV Mille mm...
Hej Min kamrat har en 250f -05. Problemet är att växeloljan går in i vevhuset. Är det någon som vet om det är en packbox eller något annat som måste bytas och isf vad?
Någon som har varit med om liknande problem?
Tack på förhand.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha