Honda CRF450L

Har tyckt att framgaffeln varit hård och lite stötig.. Enligt tabeller jag läst så räcker original fjädrar i gaffeln till min vikt, så dämpningen är väl boven tror jag. Den är väl tänkt att funka bra på vägen. Bytt till tjockisfjäder bak för den är på tok för mjuk original.
Men i går åkte jag hemifrån med ett rackarns självförtroende och flyt i körningen, och jäklar vad jag tyckte fjädringen funka bra. Ända tills jag vurpade och gjorde illa foten:gnissla
Med det vill jag alltså säga att hojen funkar bäst vid tuff körning, och om du tänker åka ut och plocka svamp eller så med den så blir du ganska besviken.. :)

Så här när det är "mellansäsong" inför eventuell dubbdäckkörning så passar jag på att serva lite.
Hittade glapp i länkaget så istället för att smörja så fick jag beställa repsats till det.
Blev ett nytt bakdrev också med ett par kugg mer för lite bättre lågfartsegenskaper.
Passar på att göra rent lite ordentligt på ställen som det är svårt att komma åt med all plast på.
DSC_0969.JPG

23 st i Sverige enligt annonsören.. Inte undra på att man inte möter någon varje dag.
Ute och åkte lite igår med min bror, han åkte fyrhjuling så det blev en del väg, och väntande i skogen på han.
Sadeln på Hondan är inte superskön när man sitter och åker. :arsele

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...