TheKork skrev:Hej!
Blir det någon större skillnad med sörre förgasare + konsikt luftfilter?
Alltså i kraft väg.
Edit: Jag har ostrypt nu..
//Korken
Importera är i vissa fall enda sättet å få en del på tyvärTheKork skrev:Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera.
//Korken
Jag har en Mikuni TM34 Flatside med koniskt filter, 34mm insug och en massa olika munstycken om det kan vara intressant. Insuget är till gamla NSR:en, vet inte om det kan tänkas passa rakt av eller hur är det? Annars har jag ett universalgummi så det är inga problem att få på den på valfritt insug.TheKork skrev:Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera.
//Korken
"likadan" cylinder på NSR och CRM..Estremo skrev:Jag har en Mikuni TM34 Flatside med koniskt filter, 34mm insug och en massa olika munstycken om det kan vara intressant. Insuget är till gamla NSR:en, vet inte om det kan tänkas passa rakt av eller hur är det? Annars har jag ett universalgummi så det är inga problem att få på den på valfritt insug.
Estremo skrev:Jag har en Mikuni TM34 Flatside med koniskt filter, 34mm insug och en massa olika munstycken om det kan vara intressant. Insuget är till gamla NSR:en, vet inte om det kan tänkas passa rakt av eller hur är det? Annars har jag ett universalgummi så det är inga problem att få på den på valfritt insug.
TheKork skrev:Ok.
Men vet någon vart det sälljs förgasare till den?
Hittade en 34mm i USA men jag vill inte importera.
//Korken
prulle skrev:Det är 28 orginal
Du vet att du kan ta vilken förgasare du vill va? asså den behöver inte vara specefikt till crm det är insugget som måste passa. bara det är sån som ska sita på gummi så är det lungt!
Adde moto säljer 32 mm dellorto flaside borde ju lite skjuts, dom säljer även 36 men den är nog mer till 180cc kit.
Föresten sätt dit konfiltret på orgina förgasaren då de finns strypning i luft burken.
Jag tvivlar på att din är helt ostrypt... Min hade bara dragen insugs pluggs och ingen plug i ut blåset.. Gick som fan! 6:an är dock en över växel. Men gjorde 140 på 5:an och axxa riktigt gött...
Så ja tror inte man behöver trimma så mkt. fjädring och bromsar är inte riktigt dimensionerade för 150+ framgaffeln är alldeles för mjuk vilket får till följde att den bara niger när du bromsar kraftigt(vilket gör att de tar tid och bromsa plus att den blir svår doserad)
Så vore det nått man vill få bättre så är det botten och den lär inte bli bättre av ditt trim, utan snarrare sämre
Men vad vet jag KÖRDE bara min 4 mil.
Crm är en hoj som ska toppvarvs plågas om du vill att den ska röra sig. om du kör aktivt på en krokig väg/grussväg(se bara till att inte ha vatten i bromsarna )och ligger mellan 9000-11000 hela tiden så kan ja lova att ingen normal person som är mellan 16-18 år kan tycka den är slö.
Så mitttips är snarare om man tycker den är slö att dreva ner den 2 kugg fram. Och hade du tänkt köra rakt fram über fort så rekomenderar jag hoj byte...
TheKork skrev:Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här. Fast jag ska öppna luftburken idag och se om pluggen (halvmånen) är borta.
Men jag ska dreva ner den för jag har orginal drevning förstunden.
Men bara så du vet så finns det inget fram derv som har 2kugg mindre, då jag har försökt att besälla det men det fanns bara 1kugg mindre fram så man får köpa ett bakdrev oxo.
Saken att jag vill ha lite extra krut i den är att den ska bli starkare på 4,5 å 6ans växel så jag slipper att tokvarva den bara för att kö på motorvägen.
Då jag har fel drevning så orkar den inte riktigt på 5an och 6an.
Sen förgasaren är fortfarande ett kanske, ska se hur den nu går med ett nytt effektsystem först.
Jag använder min till både att köp på krokig väg och fort rakt fram.
Sen så vill jag inte byta 125a för att den här är den skönaste mest pålitliga 125a jag har kört. Jag har testa DT125, Aprilia RS och NSR men ingen är lika skön som min.
//Korken
Hur gör man det?frew skrev:en sak att ha i åtanke är att oljepumpen är kopplad till trotteln, det kan funka med annan förgasare men en kontroll eventuel inställning av pumpen är ett måste
TheKork skrev:Men jag ska dreva ner den för jag har orginal drevning förstunden.
Men bara så du vet så finns det inget fram derv som har 2kugg mindre, då jag har försökt att besälla det men det fanns bara 1kugg mindre fram så man får köpa ett bakdrev oxo.
Saken att jag vill ha lite extra krut i den är att den ska bli starkare på 4,5 å 6ans växel så jag slipper att tokvarva den bara för att kö på motorvägen.
Då jag har fel drevning så orkar den inte riktigt på 5an och 6an.
//Korken
Nej, dem har utgått nu sa Honda försäljaren i stan.Zayn skrev:För det första vill jag bara säga att det visst finns 2 kugg ner fram. Sitter ett sånt på min nu, det var det första jag gjorde när jag tagit A1-kortet, gick in på första bästa Honda-återförsäljare och bad om det, fanns inget hemma men efter ett par dagar hade dom fått hem.
Enligt mina erfarenheter är 2 kugg lite väl mycket att gå ner. Nu toppar den 120 men med ett jävla acc, lite långsamt då man blir tvungen att ligga runt 9500-10000 i 110 km/h. Original gick min cirka 140-150 om den varvade ut riktigt (vilket den sällan gjorde).
Den är givetvis ostrypt men min kolv är inne på sina sista dagar så det kan ha med det att göra att den inte går fortare.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |