Honda CRM 125 förgasar info

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
TheKork skrev:
Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här.

Hmm går din mätare verkligen rätt? :3freak 160 med en offraod 125a?? Den borde inte orka med luftmotståndet i den farten :va
 

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hornet 900
TheKork skrev:
Nej, dem har utgått nu sa Honda försäljaren i stan.
Men jag funderar på att bara gå ner en kugg istelle för 2, kan de va nått?
//Korken
Skumt, det måste vara nyligen. Jag köpte mitt i mitten på Juni.
Ja nästa gång kommer jag byta till bara ett ner. Jag tyckte det vart för mycket vid långkörning med 2 kugg ner.
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
TheKork skrev:
Jag är nästan helt säker på att allt är borta för jag fick upp den i lite över 160km/h på flygfältet här. Fast jag ska öppna luftburken idag och se om pluggen (halvmånen) är borta.
//Korken

Troligen är det nog fel på ditt mätarhus, du kör inte med NSR-hjul eller liknande? Min gör precis 160 om man pressar med rätt drev, och den är ganska vältrimmad (http://www.blocket.se/view/5837996.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0).

Jag lovar, CRM är inte rolig att köra i den hastigheten :tummenupp

Tillbaka till förgasaren:
Original insuget passar upp till Dellorto 30mm, sen blir det dags för ett nytt insug. Det går att fåtag i på någon tysk hemsida, som jag för tillfället inte kommer ihåg adressen till tyvärr.
 
Last edited:

TheKork

Korken Flyter
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Arboga
Hoj
Honda CRM 125R -91 (stylad såklart :D)
lindberg skrev:
Hmm går din mätare verkligen rätt? :3freak 160 med en offraod 125a?? Den borde inte orka med luftmotståndet i den farten :va

Den är inte offroad längre, eller man kan säga mittemellan.
Och mätaren är korrekt, iaf i ca 130km/h så gick den lika med farsans bil.


Fyxim skrev:
Jag lovar, CRM är inte rolig att köra i den hastigheten

Tillbaka till förgasaren:
Original insuget passar upp till Dellorto 30mm, sen blir det dags för ett nytt insug. Det går att fåtag i på någon tysk hemsida, som jag för tillfället inte kommer ihåg adressen till tyvärr.
Tro mig, jag vet. Jag har inte lusst att köra så fort igen då det wobblar ganska bra.
Sen det med förgasaren, de va synd att du inte kommer ihåg adressen men om du kommer på den så skrik till.
Men jag såg att du hade en större cylinder, går den bra med sån och vad har du för förgasare till den?

Om ni vill så kan jag lägga upp en bild på min CRM men jag vet inte vart. Så om nån vet så kan jag fixa upp en bild.

Sen om ni undrar varför det har tagit sån tid så är det för att jag har varit i Grekland i en vecka. Försökte på ett internet café men det tog ca 30min att skriva ett PM så jag väntade tills jag kom hem.

//Korken
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
TheKork skrev:
Om ni vill så kan jag lägga upp en bild på min CRM men jag vet inte vart. Så om nån vet så kan jag fixa upp en bild.
//Korken


Ja tack tryck bilden sen så ser du vilken kanpp du ska trycka på.

om 180 cc bigbore cyllen:
fyxim skrev:
Effektkurvan är grymt bra på min hoj, fast den har andra trim på sig. Det skulle inte skada med en 34-36mm förgasare, Metrakit/Boyense reed-ventiler och kanske en annan ljuddämpare (inte krök) om du vill ha ut det mesta ur Malossi cylindern.
(hoppas de gick bra för dej att ja la upp pmet :confused: )
 

Bifogat

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    36.6 KB · Visningar: 63
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top