Honda Crm

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki DR50BIG, Yamaha DT50R och en Peugeot speedfight
hejsan.... är ny här på forumet.... vill gärna ha lite info om Honda crm... och då vill jag helst höra av er som har en... vad som har varit bra och mindre bra med den och vad som har krånglat.... och om någon planerar att sälja sin crm inom en snar framtid :)

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
har haft en går rätt så bra
käkar kolvar och bromsbelägg bara annars skoj cykel som du kan piska en hel del 125or me är du sen lite galen på å köra så är de en perfekt cykel bara ketchupeffekt i motorn
men du behöver inte vara orolig me kolvar å sådant honda säljer me nersatt pris och när raset kommer vänta bara lite sen dår de å putta igång den å den går några mil till men då kan du beställa nya grejer den går ca 1 vecka me skuren kolv om du e snäll på gasen
ja vet man ska inte göra så men ja har testat å ja vet de gick på min iallafall

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Honda CRM är en kanonhoj. 27 hästar ostrypt gör den till starkaste offroad 125an om man räknar bort Gas Gas. Desutom är den Hondas största (inte motorn, ramen) offroad-modell om man räknar bort XR-modellerna. 93 cm till dynan är inte dåligt för en 125a. De svaga punkterna är kröken som lätt blir repig och bulig om man skulle rammla, och ramlagren p.g.a snedskurna växellådsdrev. Jag kan rekomendera CRM till alla som gillar offroad 16 eller 50 år spelar ingen roll.

Solid snake skrev:

Det gör du rätt i :fatta!

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
Jag har iallafall inte haft problem med min CRM än, men jag har å andra sidan bara kört ~60 mil med den :)
Roligt som fan att köra då vid ~8000 varv när rc-ventilen öppnar och man bara flyger iväg.
Den har i många tester utmärkts för sin fina växellåda och vibrationsfria motor.
De enda direkta "felen" är väll de igel nämnde.

Hur lättkörd och skojig som helst :tummenupp, sen du kan ju kolla lite på www.crm125.tk

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
ok ok, vockert.... hade faktiskt sett den sidan innan... riktigt bra sida.... är det ingen som hade tänkt sälja sin snart eller?

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Nämen , det bästa offroaden , det är crm , finns ingen bättre helt enkelt , mäst hästar , bästa egenskaperna och en marshozzi framgaffel :tungan .
Bästa hojjen , köp en och du kommer o njuta ;)

Last edited:

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
sålde min förra året hittar du en med regnr jdh 637
köp den fanns mycket nytt imotorn på den när ja sålde den

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
ok, det låter som om crm är en bra off-road... tänkte lite på om det skulle bli en Dtr men har hört att crm är 100ggr bättre.... och så har jag haft en Dt50R i ett par år så det vore tråkigt att köpa en 125:a av samma modell :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Gemini skrev:
ok, det låter som om crm är en bra off-road... tänkte lite på om det skulle bli en Dtr men har hört att crm är 100ggr bättre.... och så har jag haft en Dt50R i ett par år så det vore tråkigt att köpa en 125:a av samma modell :tungan

Min uppfattning är att vill man ha den vassaste och största offroaden ska man köpa CRM, men vill man ha en hoj som går och går, DTR.

Jämför hur många trådar "Min hoj har skurit" som crm- respektive dtr-ägare skrivit så förstår du vad jag menar.

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
sedan sköter folk om sina hojjar lite olika :tungan ... men när du snackar om största.... är det "stor"... asså på höjden menar jag nog mest..... jag själv är ca 169cm... passar den till mig eller....

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Gemini skrev:
sedan sköter folk om sina hojjar lite olika :tungan ... men när du snackar om största.... är det "stor"... asså på höjden menar jag nog mest..... jag själv är ca 169cm... passar den till mig eller....
Borde den göra.

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
har läst detta
Ramlagerna är känsliga pga snedskurna drev i växellådan.

vad exakt betyder det?.... vad är risken med snedskurna drev, vart sitter ramlagerna och vad händer med dom?

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Gemini skrev:

CRMen är 93 cm till sadeln så den kanske är väl hög, jämför det med en Honda XR 650 som är om jag inte minns fel 93,5 cm till sadeln.

Gemini skrev:
har läst detta
Ramlagerna är känsliga pga snedskurna drev i växellådan.

vad exakt betyder det?.... vad är risken med snedskurna drev, vart sitter ramlagerna och vad händer med dom?

Det betyder att det blir högre påfrestningar i växellådan när man växlar våldsamt. Ramlagren sitter i motorhalvorna och vevaxeln och axlerna i växellådan går igenom de för att kunna snurra lättare. Växlar man därimot normalt har man inget att oroa sig för

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
cRoC skrev:
Min uppfattning är att vill man ha den vassaste och största offroaden ska man köpa CRM, men vill man ha en hoj som går och går, DTR.

Jämför hur många trådar "Min hoj har skurit" som crm- respektive dtr-ägare skrivit så förstår du vad jag menar.

DTR = Pendlar-moppe
CRM = Bushoj

:)

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
darth_igel skrev:
Honda CRM är en kanonhoj. 27 hästar ostrypt gör den till starkaste offroad 125an om man räknar bort Gas Gas.

Hur många ÄRLIGA bakhjulshästar talar vi om här egentligen?
Jag menar med 27hk tuffar dom nog på som självaste leif loket olsson..

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
mätte fel.... är 174cm..... tittade på typ tum eller något :tungan

då är den nog inte för hög:yoparty

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Klart du ska ha en CRM!

Jag har bara kört Suzuki TS125R förrut men CRM:en går lätt 100 ggr bättre. Tyvärr så är det ju inte den tillförlitligaste av 125:eek:rna. Efter att jag hade kört 50 mil med min så gav ramlagrerna upp å jag blev 6900kr fattigare.

Men det kostar att ligga på topp :banana

Bromsarna e väl inga höjdare direkt heller.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Mac skrev:
Klart du ska ha en CRM!

Jag har bara kört Suzuki TS125R förrut men CRM:en går lätt 100 ggr bättre. Tyvärr så är det ju inte den tillförlitligaste av 125:eek:rna. Efter att jag hade kört 50 mil med min så gav ramlagrerna upp å jag blev 6900kr fattigare.

Men det kostar att ligga på topp :banana

Bromsarna e väl inga höjdare direkt heller.

Beror oftast på hur ägaren innan skött den mm.
Tjacka schyssta belägg och stålomspunnet så är bromsarna kanon ;).
Angående att den är tung är inget jag lidit för :va .

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept