Honda Crm

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Japp, stålomspunnet e på listan. Tung är den absolut inte....

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
tycon1 skrev:
Hur många ÄRLIGA bakhjulshästar talar vi om här egentligen?
Jag menar med 27hk tuffar dom nog på som självaste leif loket olsson..

27 hästar är uppmätt av tidningen BIKE i ett 125-offroadtest -92.
Så den siffran tror jag man kan lita på :D

cRoC skrev:
Vad jag har hört är den rätt tung också?
Den är inte tung jämfört med andra offroad 125or, jag tror t.o.m att DTRen är några kilo tyngre om jag inte minns fel

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki DR50BIG, Yamaha DT50R och en Peugeot speedfight
darth_igel skrev:
27 hästar är uppmätt av tidningen BIKE i ett 125-offroadtest -92.
Så den siffran tror jag man kan lita på :D

Den är inte tung jämfört med andra offroad 125or, jag tror t.o.m att DTRen är några kilo tyngre om jag inte minns fel

coolt.... grejen är att jag köper en 125:a för att jag behöver en... inte för att leka med.... jag måste åka flera mil varje dag.... och enligt alla så verkar Crm vara lite av en "bushoj" och Dtr en lite mera stryktålig..... men Crm är ju 1000ggr snyggare :yoparty

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Tjänstevikt: 118kg alltså inte så farligt.
Men om den är så jävla snygg original vet jag inte... :va
Fast det klart dom kan ju bli jävligt fin, finns många bevis på det här på forumet! :tummenupp
Men kom ihåg en sak, OM du ska byta till miniblinkers så byt relä också det är ett måste oavsett vad gubben du köper av säger, vet av erfarenhet. (Nån som har ett miniblinkrelä över? :tungan )
Men jag kan utan tvekan rekommendera en CRM! :)

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Gemini skrev:
mätte fel.... är 174cm..... tittade på typ tum eller något :tungan

då är den nog inte för hög:yoparty

Jag är kortare än dig och sitter ändå bra i sadeln, dock kör jag med NSR fälgar :yopartyvilket gör den lite lägre.

Zayn skrev:
Men om den är så jävla snygg original vet jag inte... :va
Fast det klart dom kan ju bli jävligt fin, finns många bevis på det här på forumet! :tummenupp
Men kom ihåg en sak, OM du ska byta till miniblinkers så byt relä också det är ett måste oavsett vad gubben du köper av säger, vet av erfarenhet. (Nån som har ett miniblinkrelä över? :tungan )
Men jag kan utan tvekan rekommendera en CRM! :)

Du kan få köpa mina lågeffekt lampor till dina miniblinkers, dom funkar perfekt med original relä't, två par vita lampor. Har redan byt relä i min (köpt på mcvaruhuset), krånglar dock lite på lågvarv, men vad gör man inte för Genomskinliga glas med gula lampor under? :tungan

Last edited:

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
marcus_136 skrev:
Funkar perfa för mig också :arsele .

Beror helt på vilka lampor ni köpte till dom, dom jag hade från början funkade perfekt med relä't, men när jag skaffade färgade som hade lite mer watt så klarade relä't inte av dom.

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Till Mac och Marcus: TUR! :tungan
Till Fyxim: Tack men jag har redan beställt ett relä, kostade "bara" 164kr med frakt... :kocko
Dessutom tänker jag inte försöka mig på att byta lampor i dom där förrän det är absolut nödvändigt, dom verkade ju igenklistrade :va
Jaja, nu börjar det här hamna lite väl långt ifrån originaltopicen. Tack ändå!

Edit: Det kanske funkar med originalrelät ifall man bara byter till mini bak ELLER fram men jag har bytt både bak o fram.

Last edited:

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
visst den är tung /130kg)inte så jätte lämplig för stunts och sånt fast det kan man fixa med drevning och trimm osv...
å andra sidan är den grymmt stabil på vägen och fjädringen tål dom värsta smällarna (jag har varit ute och kört på stenar lite grann det blev en jävla smäll, hela skiten va sne men isär och ihopp med allt så blev det spikrakt)

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
Zayn skrev:
QUOTE]

det står i min "instruktionsbok" att torrvikten är 130kg och i registreringsbeviset står det att skattevikten och tjänste vikten är 130kg.

edit: i värkstads handboken står det ifs "dry weight 118 kg"
orka skriva olika värden på alla ställen

Last edited:

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
jag körde min crm ca 2000 mil på den tiden gick de bara åt en uppsätningramlager !!
du behöver inte vara orolig för å pendla me den ja körde min sommar å vinter inga problem den håller!!
nästan varje dag till skolan ett par mil enkel resa
du åker bättre på crm än dtr
och du behöver inte plåga livet ur crm,
dtr är bland de slöaste som finns har avverkat 3st dom orkar ju inte alls några högre hastigheter vill du ha en trist 125 som inte orkar omkörning på omväg eller nåt köp dtr vill du ha någor med lite mer kraft i köp crm

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Zayn skrev:
Till Mac och Markus: TUR! :tungan
Till Fyxim: Tack men jag har redan beställt ett relä, kostade "bara" 164kr med frakt... :kocko
Dessutom tänker jag inte försöka mig på att byta lampor i dom där förrän det är absolut nödvändigt, dom verkade ju igenklistrade :va
Jaja, nu börjar det här hamna lite väl långt ifrån originaltopicen. Tack ändå!

Edit: Det kanske funkar med originalrelät ifall man bara byter till mini bak ELLER fram men jag har bytt både bak o fram.

Jag har ju iofs bara bytt bak. Väntar på att spectre ska skicka sina gamla miniblinkers bara :fatta! :)

Gemini

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki DR50BIG, Yamaha DT50R och en Peugeot speedfight
vockert vockert..... då blir det en crm helt klart...... om jag nu hittar någon.... finns inga ute :(

Bejiooorn

It's CRAZY PIZZA!
Gick med
25 Dec 2003
Hoj
Yamaha TT600R -00
darth_igel skrev:
stålomspunna bromsslangar. som jag trodde satt på orginal på crm :va (gör det på min iallafall)

Har stålomspunnet också, fram iallafall, och den är det läskigt bra bett i :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...