Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nu ere höst !
Då ska det byggas hoj av bara helvete.
Varför ska man då nöja sig med ett projekt när man kan ha tre...
Racehojen ska rivas portas och trimmas enligt konsten alla regler.
Bastardon ska få egendesignade kåpor och div annat.
Så all tid som då blir över så har jag tänkt att bygga en hoj att åka och fika med.
Jag är ju mer av ett designhomo än chefig maskinoperatör och meckarguru ala Elffors,_Johansson_ eller Jörgen, så maskinen ska bara ses över sen läggs allt krut på det yttre.
Ramlade över en Guldvinge på ett rätt kul sätt som jag nu har satt tänderna i.
Den kompakta ramen och den skitsnygga motorn blir perfekt bas i bygget.
Sen plastbitar, sadel och ljuddämperi från alla cafehojars cafehoj, Ducati Monster.
Tanken är av dummytyp så jag gör en ny bredare dummy av en tank från Honda hornet.
Annar junk som låg på mina hyllor var en komplett gaffel med Brembohejdare och skivor från Ducati 999 -05.
Efter lite hokus pokus och annan magi som utspelas i Andersson Turbos garage så sitter nu originalhjulet från guldvingen, krona från Gixxer och Peters hemsmidda doningar ihop med Duccegaffeln.
Nu är det sent och jag ska styra kosan mot kudden men innan så hystar jag upp några bilder.
gonatt !
Då ska det byggas hoj av bara helvete.
Varför ska man då nöja sig med ett projekt när man kan ha tre...
Racehojen ska rivas portas och trimmas enligt konsten alla regler.
Bastardon ska få egendesignade kåpor och div annat.
Så all tid som då blir över så har jag tänkt att bygga en hoj att åka och fika med.
Jag är ju mer av ett designhomo än chefig maskinoperatör och meckarguru ala Elffors,_Johansson_ eller Jörgen, så maskinen ska bara ses över sen läggs allt krut på det yttre.
Ramlade över en Guldvinge på ett rätt kul sätt som jag nu har satt tänderna i.
Den kompakta ramen och den skitsnygga motorn blir perfekt bas i bygget.
Sen plastbitar, sadel och ljuddämperi från alla cafehojars cafehoj, Ducati Monster.
Tanken är av dummytyp så jag gör en ny bredare dummy av en tank från Honda hornet.
Annar junk som låg på mina hyllor var en komplett gaffel med Brembohejdare och skivor från Ducati 999 -05.
Efter lite hokus pokus och annan magi som utspelas i Andersson Turbos garage så sitter nu originalhjulet från guldvingen, krona från Gixxer och Peters hemsmidda doningar ihop med Duccegaffeln.
Nu är det sent och jag ska styra kosan mot kudden men innan så hystar jag upp några bilder.
gonatt !