Lite pga den hojen jag skaffade mitt härke !
Bygget blir en tvåstegsraket, först åkbat till våren och sen knullputs på bitarna om jag gillar hojen.
Instrumenteringen vill jag helst slänga åt helvete men får se om det finns tid för att montera en smidigare eftermarknadslösning.
Tror att jag ska ha kvar tankmätaren och svetsar in den där tanklocket normalt sitter på Hornet-tanken.
BTW det blev en redig hög skit på garagegolvet efter jag strippat hojen !
View attachment 370228View attachment 370229View attachment 370230
Helvete !!!
Nu blev det huggsexa om skrotet.
En Goldvingeåkare har också hört av sig och ville också ha pryttlar.
Vi gör så här:
Jag plockar skärmarna till dig FredrikEkl och sen får den andre resten, låter väl ok ?
Nu vill jag ha lite tips av er motorkunniga typer.
Jag tänkte att rovan ska få lite kärlek.
Tänkte göra såhär:
Av med förgaseriet då dom troligtvis är fulla med gammalt runk.
Plocka isär jävligt lite av dom och tvätta pryttlarna, vad tvättar jag bäst med ?
Ur med soppa i tanken och blås rent slangar och byt soppafilter.
Byts luftfilter.
Tjacka nya packningar till fuggarna och också inhandla två oljefilter, ful och finolja.
Tänkte tömma maskin på gammeloljan och sen vrida på ett nytt filter.
Efter detta i med smörja från Fultema och varmköra maskin och då förhoppningsvis få ut det mesta av eventuellt mög i maskin.
Tappa ur sörjan och nu på med filter nummero två och i med finolja.
Bra eller anus ?
Stort tack till Pucken för överblivna delar idag!
Några tips till återupplivningen:
Nya kamremmar:
Gates #T274
NAPA #250274
Goodyear Gatorback #40274
Kolla såklart spännrullarna också, dom och andra delar som förgasarpackningar, oljefilter, luftfilter mm kan köpas billigt (speciellt när kronan e stark) på:
http://www.davidsilverspares.co.uk/GL1000K2-GOLDWING-1977/
Allt man behöver veta om att ställa tändningen (modellspecifika problem) mm hittar du på:
http://www.randakks.com/TechTips.htm
Även bästa sätt att dra igång en motor som stått några år med oljebyten osv. Biltema MC-mineralolja är billigt och duger gott till den motorn!
Men du kanske ska fundera på att förstärka ramen nu när du ändå har fet-framgaffel?
Ska bli kul att se hur den blir när den är klar!
Skulle man inte få ett stort coolt utrymme att kasta igenom en hatt och mycket luft baktill om man flyttade upp bensinen i en riktig tank på rätt ställe så att säga?
Stort tack till Pucken för överblivna delar idag!
Några tips till återupplivningen:
Nya kamremmar:
Gates #T274
NAPA #250274
Goodyear Gatorback #40274
Kolla såklart spännrullarna också, dom och andra delar som förgasarpackningar, oljefilter, luftfilter mm kan köpas billigt (speciellt när kronan e stark) på:
http://www.davidsilverspares.co.uk/GL1000K2-GOLDWING-1977/
Allt man behöver veta om att ställa tändningen (modellspecifika problem) mm hittar du på:
http://www.randakks.com/TechTips.htm
Även bästa sätt att dra igång en motor som stått några år med oljebyten osv. Biltema MC-mineralolja är billigt och duger gott till den motorn!
Men du kanske ska fundera på att förstärka ramen nu när du ändå har fet-framgaffel?
Ska bli kul att se hur den blir när den är klar!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |