Honda Goldwing -77 Caferäser.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Haha hålsågade broms ok e fan badass!

Vart hittade du de 22mm? Ser inte riktigt på bilden vart dem e plockade bara att de är och att de gjorde en jävla skillnad!

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Haha hålsågade broms ok e fan badass!

Vart hittade du de 22mm? Ser inte riktigt på bilden vart dem e plockade bara att de är och att de gjorde en jävla skillnad!

Hehe ja va fan ingen kommer ihåg en fegis :)
Idag fick jag på färg på oket och lite annat skit som inte ska synas.

Kolla vänster sida, ligger som en lite ram något upphöjd runt kåpan.
Den kapade jag helt sonika väck.
image.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Oket blev snyggt, men kommer det hålla? Det är trots allt en tung best och antagligen rätt stora krafter som verkar på okets fästen när det ska till att stannas... Inte för att jag är någon expert, tycker bara att det som blev kvar ser tunt ut såhär när man inte får en referens för tjockleken på det som är kvar. Men tänkte att det kan vara värt att nämna så att du har det i åtanke iallafall :)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Oket blev snyggt, men kommer det hålla? Det är trots allt en tung best och antagligen rätt stora krafter som verkar på okets fästen när det ska till att stannas... Inte för att jag är någon expert, tycker bara att det som blev kvar ser tunt ut såhär när man inte får en referens för tjockleken på det som är kvar. Men tänkte att det kan vara värt att nämna så att du har det i åtanke iallafall :)

Dom tunna delarna som är kvar ska bara hålla i oket i en dragandes riktning.
Oket har en redig fästpunkt i svingen som jag lämnar orörd och btw, när fan använder man bakbromsen :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dom tunna delarna som är kvar ska bara hålla i oket i en dragandes riktning.
Oket har en redig fästpunkt i svingen som jag lämnar orörd och btw, när fan använder man bakbromsen :)

Misstänkte att du hade koll men ville ändå ha det sagt :)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Schtängt grundfärg på ram och sving.image.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

När man har underdimensionerad frambroms, hundratals kilo motorcykel och bakbromsen för en gångs skull har verkan, (som på glidare t ex). Gamla as blir, enligt mitt förmenande, stabilare i bromsningarna om man duttar en del på pedalen. Inte kört vinge men annat vingel och wobbel från den eran.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Fredagsmys och även byggherren är nu grundad :)image.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
När man har underdimensionerad frambroms, hundratals kilo motorcykel och bakbromsen för en gångs skull har verkan, (som på glidare t ex). Gamla as blir, enligt mitt förmenande, stabilare i bromsningarna om man duttar en del på pedalen. Inte kört vinge men annat vingel och wobbel från den eran.

Det tror jag säkert så att framgaffeln från Ducati 999 med 310mm skivor och Brembohejdare borde göra en noterbar skillnad.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Dra åt helvete så rart det blev !
Nu behöver jag hjälp med hjul och armar till spjällen, en djungel av sprintar armar och fjädrar....

image.jpg

Last edited:

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Härlig progress !

Oket bak blev super...:tummenupp
Kunde dock inte hålla mig...det som slog mig var att slipa och polerat ner ryggarna för extra detalj.

image.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Härlig progress !

Oket bak blev super...:tummenupp
Kunde dock inte hålla mig...det som slog mig var att slipa och polerat ner ryggarna för extra detalj.

Försöker allt jag kan och inte bli Alfons Åberg....ska bara .....göra detta också och......Hojen ska bli klar !

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Var en sväng till verkstan idag för att kolla grundningen.
Hittade lite smågropar så det blev till att slipa och spackla igen.
Tänker dra färg på nederdelen på gafflarna och under styrkrona också.
Gillade inte att ha två så stora delar i natur aluminium när allt annat har någon form av ytbehandling.

Tror att grå nederdel på gaffel med silverfärgat ok och bromsskiva med svart centrumdel blir kanon mot det röda navet och fälgbanan.

Bytte filter i box och mask, satan vad skit det sitter efter några dagar.....

IMG_5096.jpgIMG_5097.jpgIMG_5099.jpgIMG_5100.jpgIMG_5101.jpg

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...