Kawa-Arnold
Ny medlem
Gillar den smalare röven...!
Tror inte jag är ensam om det
Smal och välformad röv är melodin !Gillar den smalare röven...!
Haha hålsågade broms ok e fan badass!
Vart hittade du de 22mm? Ser inte riktigt på bilden vart dem e plockade bara att de är och att de gjorde en jävla skillnad!
Oket blev snyggt, men kommer det hålla? Det är trots allt en tung best och antagligen rätt stora krafter som verkar på okets fästen när det ska till att stannas... Inte för att jag är någon expert, tycker bara att det som blev kvar ser tunt ut såhär när man inte får en referens för tjockleken på det som är kvar. Men tänkte att det kan vara värt att nämna så att du har det i åtanke iallafall
Dom tunna delarna som är kvar ska bara hålla i oket i en dragandes riktning.
Oket har en redig fästpunkt i svingen som jag lämnar orörd och btw, när fan använder man bakbromsen
Misstänkte att du hade koll men ville ändå ha det sagt
Oket har en redig fästpunkt i svingen som jag lämnar orörd och btw, när fan använder man bakbromsen
När man har underdimensionerad frambroms, hundratals kilo motorcykel och bakbromsen för en gångs skull har verkan, (som på glidare t ex). Gamla as blir, enligt mitt förmenande, stabilare i bromsningarna om man duttar en del på pedalen. Inte kört vinge men annat vingel och wobbel från den eran.
Härlig progress !
Oket bak blev super...
Kunde dock inte hålla mig...det som slog mig var att slipa och polerat ner ryggarna för extra detalj.
Dra åt helvete så rart det blev !
Nu behöver jag hjälp med hjul och armar till spjällen, en djungel av sprintar armar och fjädrar....
View attachment 395231
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |