Honda Hornet 900

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Är fortfarande intresserad av en orginal framlykta om någon har en till salu.
Tar även emot tips på längre kopplingswire med samma mått mellan nippel och hölje. Firmorna här kunde inte hjälpa mig med wire problemet utan att ha ett art nr på en längre wire, det är tydligen för jobbigt att gå ut på lagret och mäta lite...
 

Mans1

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Ronneby
Hoj
-02 Honda Hornet 900
Lampan

Är fortfarande intresserad av en orginal framlykta om någon har en till salu.
Tar även emot tips på längre kopplingswire med samma mått mellan nippel och hölje. Firmorna här kunde inte hjälpa mig med wire problemet utan att ha ett art nr på en längre wire, det är tydligen för jobbigt att gå ut på lagret och mäta lite...


Kolla Mc demonteringen http://www.biketrollhattan.se/demontering/new_bikes_honda.html tror du får skicka ett mail o fråga men dom verkade ha en hel del hornet prylar.
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Hallå hallå. Någon som kan nuffrorna för fram däck på hornet 900.....02:a
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hejsan. Vill dreva om hojen för bättre klipp. Upp 2 kugg bak funkar det med originalkedjan?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hej igen! Nu kommer en slö fråga. Jag hittar inte svaret i instruktionsboken tyvärr och hojen står säkert 150 meter bort, men är det någon behjälplig själ som vet vad originaldrevning är på Hornet 900 -05

Ska beställa drev men inte hittar jag det i instruktionsboken :mad:

2 eller 3 kugg upp bak och 1 ned fram, låter det ok?
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Hej igen! Nu kommer en slö fråga. Jag hittar inte svaret i instruktionsboken tyvärr och hojen står säkert 150 meter bort, men är det någon behjälplig själ som vet vad originaldrevning är på Hornet 900 -05

Ska beställa drev men inte hittar jag det i instruktionsboken :mad:

2 eller 3 kugg upp bak och 1 ned fram, låter det ok?

16 - 43 är original. 1 kugg ner fram, eller 3 upp bak blir ganska stor skillnad.
Börja med det, annars blir den nästan olidligt högvarvig vid långkörning.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
16 - 43 är original. 1 kugg ner fram, eller 3 upp bak blir ganska stor skillnad.
Börja med det, annars blir den nästan olidligt högvarvig vid långkörning.

Okay, kör på 3 upp bak då tror jag. Hoppas inte kedjan blir för kort!

Tack för hjälpen! :krama
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Vilken fabrikat tycker du är bäst när det gäller däck till horneten? Jag blir helt snurrig av alla olika märken.
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Vilken fabrikat tycker du är bäst när det gäller däck till horneten? Jag blir helt snurrig av alla olika märken.

Finns ju som sagt massor att välja på. Bra däck som håller för både touring och lite mer aktiv körning är ju Dunlop Roadsmart, samt Michelin Pilot Road 2. Det sistnämnda kör jag just nu på min Gixxer, och har verkligen imponerat på mig.

Ett tips dock, om du väljer Pilot Road 2, är att välja det sportigare/mjukare framdäcket Pilot Power 2ct. Håller ungefär samma livslängd som bakdäcket då, samt att Pilot Road 2 framdäcket är lite ökänt för att kunna framkalla wobbel/vibrationer i hojen.

Vilket du än väljer av ovan nämnda så kommer du att bli supernöjd med både prestanda och livslängd.
 

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Hornet 900
Finns ju som sagt massor att välja på. Bra däck som håller för både touring och lite mer aktiv körning är ju Dunlop Roadsmart, samt Michelin Pilot Road 2. Det sistnämnda kör jag just nu på min Gixxer, och har verkligen imponerat på mig.

Ett tips dock, om du väljer Pilot Road 2, är att välja det sportigare/mjukare framdäcket Pilot Power 2ct. Håller ungefär samma livslängd som bakdäcket då, samt att Pilot Road 2 framdäcket är lite ökänt för att kunna framkalla wobbel/vibrationer i hojen.

Vilket du än väljer av ovan nämnda så kommer du att bli supernöjd med både prestanda och livslängd.
Tack för ett så utförligt svar, det uppskattas.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top