Tips
Kan vara lite jobbigt att få av och på handtagen, men testa såpa och vatten. Sen har jag för mig att jag borrade ett litet hål i styret för en pigg på gashandtaget, är det någon som kommer ihåg det?
Jag är ingen kung på bakhjulet precis men jag har drevat ner en kugg fram och det underlättar bakhjulskörningen mycket. Jag brukar koppla upp den på tvåan. Ligger på ca 5000 (50km/h har jag för mig kollar mest på varvtalet) varv och duttar till kopplingen. Går även och gasa upp den på tvåan om man vill det. Koppla eller gasa upp den på ettan blir så ryckigt tycker jag.
Mina funderingar om kablar osv, det handlar om att styret är 28mm ist för 22 som är orginal....men då ska jag leta reda på ett 22mm renthal....Tack för svaren
Glömde en grej....hur gör ni för att åka på bakhjulet...läste något om att koppla upp den på 2:an. testa idag men det går ju för fort på 2:an
hoppas att det inte bara beror på att jag är feg, utan oxo att mitt styre är för brett och rakt.......
Går det smidigt att byta styret, då tänker jag mest på själva handtagen
Kan vara lite jobbigt att få av och på handtagen, men testa såpa och vatten. Sen har jag för mig att jag borrade ett litet hål i styret för en pigg på gashandtaget, är det någon som kommer ihåg det?
Jag är ingen kung på bakhjulet precis men jag har drevat ner en kugg fram och det underlättar bakhjulskörningen mycket. Jag brukar koppla upp den på tvåan. Ligger på ca 5000 (50km/h har jag för mig kollar mest på varvtalet) varv och duttar till kopplingen. Går även och gasa upp den på tvåan om man vill det. Koppla eller gasa upp den på ettan blir så ryckigt tycker jag.