Honda Hornet 900

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Tips

Mina funderingar om kablar osv, det handlar om att styret är 28mm ist för 22 som är orginal....men då ska jag leta reda på ett 22mm renthal....Tack för svaren

Glömde en grej....hur gör ni för att åka på bakhjulet...läste något om att koppla upp den på 2:an. testa idag men det går ju för fort på 2:an :)
hoppas att det inte bara beror på att jag är feg, utan oxo att mitt styre är för brett och rakt.......

Går det smidigt att byta styret, då tänker jag mest på själva handtagen

Kan vara lite jobbigt att få av och på handtagen, men testa såpa och vatten. Sen har jag för mig att jag borrade ett litet hål i styret för en pigg på gashandtaget, är det någon som kommer ihåg det?

Jag är ingen kung på bakhjulet precis men jag har drevat ner en kugg fram och det underlättar bakhjulskörningen mycket. Jag brukar koppla upp den på tvåan. Ligger på ca 5000 (50km/h har jag för mig kollar mest på varvtalet) varv och duttar till kopplingen. Går även och gasa upp den på tvåan om man vill det. Koppla eller gasa upp den på ettan blir så ryckigt tycker jag.

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Hur tycker du den var? Är du lång? Tyckte den såg något låg ut på mässan i gbg. Nyfiken som tusan. Tänkte provköra en på måndag om de då fått in demoexet på Honda i sisjön.

jag är inte lång ca 1,74!den satt som jutet för mig!

tror det funkar bra på lite längre personer känndes lite åt det högre hållet för mig med:tummenupp

pröva pröva har du pengarna så köper du den:tummenupp
eller om du e en sån som använder pennan:D

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Kan vara lite jobbigt att få av och på handtagen, men testa såpa och vatten. Sen har jag för mig att jag borrade ett litet hål i styret för en pigg på gashandtaget, är det någon som kommer ihåg det?

Jag är ingen kung på bakhjulet precis men jag har drevat ner en kugg fram och det underlättar bakhjulskörningen mycket. Jag brukar koppla upp den på tvåan. Ligger på ca 5000 (50km/h har jag för mig kollar mest på varvtalet) varv och duttar till kopplingen. Går även och gasa upp den på tvåan om man vill det. Koppla eller gasa upp den på ettan blir så ryckigt tycker jag.

Japp, ett hål på varje sida för att passa in piggen i reglagen. Antar att man kan kapa piggen också men då kommer ju inte det sitta så bra.

Kör själv med cross-styret som satt på när jag köpte den. Bytte ett tag till original-styret men det kändes som en dam-cykel jämfört med crosstyret. Så nu kör jag med crosstyret. Känns bra som tusan.

jag är inte lång ca 1,74!den satt som jutet för mig!

tror det funkar bra på lite längre personer känndes lite åt det högre hållet för mig med:tummenupp

pröva pröva har du pengarna så köper du den:tummenupp
eller om du e en sån som använder pennan:D

Japp, det får bli pennan. Har inte 113.000 över direkt... Men jag lägger nog min nuvarande hornet i mellan så det ska väl inte bli så himla blodigt.

Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
Japp, ett hål på varje sida för att passa in piggen i reglagen. Antar att man kan kapa piggen också men då kommer ju inte det sitta så bra.

Kör själv med cross-styret som satt på när jag köpte den. Bytte ett tag till original-styret men det kändes som en dam-cykel jämfört med crosstyret. Så nu kör jag med crosstyret. Känns bra som tusan.

Japp, det får bli pennan. Har inte 113.000 över direkt... Men jag lägger nog min nuvarande hornet i mellan så det ska väl inte bli så himla blodigt.

du kommer inte ångra dig!måste säga att utseende mässigt så är den grymt mycke snyggare än dom gammla!

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
28mm ser ju fan så mycket fetare ut, 22 är ju för kärringar och småungar!!!
Bara slänga i holeshots och byta, jag hade inga problem med kablarna...
Hade först ett Renhtal men det var lite för brett så bytte till ett Magura som vart perfekt!

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Hur tycker du den var? Är du lång? Tyckte den såg något låg ut på mässan i gbg. Nyfiken som tusan. Tänkte provköra en på måndag om de då fått in demoexet på Honda i sisjön.

Vad säger du. Ska dom få in ett demo ex nästa vecka.Får nog pallra mig dit i
slutet av veckan för en provkörning.Var även å kolla på en Aprilia Tuono
förra veckan som jag blev riktigt sugen på men dom kan ju aldrig komma med ett inbytespris.Så det verkar som det får bli en Honda igen men det gör ju inget för den är riktigt läcker,hoppas bara den går lika bra som den ser ut.

Stark

Smokers smile wider and ride faster
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
2005 GSXR1000, HQV701 Supermoto
Någon av er här på tråden borde ha ett orginalstyre som ligger och skräpar i garaget. Jag har ett krokigt och behöver ett nytt. pm mig

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Är det någon som testat Biltemas Sadelväskor på horneten? Jag köpte ett par för att de var så galet billiga men får dom inte att sitta bra.

Någon som testat och lyckats?

_scarface_

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Honda Hornet CB900F -2003
Tjena! Någon som vet var jag kan få tag på billiga slip-on till min hornet? kanske någon som har begagnat?

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Tjena! Någon som vet var jag kan få tag på billiga slip-on till min hornet? kanske någon som har begagnat?

Jag kommer nog förmodligen att beställa ett par Yoshimura från Morepowerracing.com. Där kostar de $502 och frakten går på $117,15 så totalt $619,15. Sen blir det ju tull och moms på det, någon kan ju rätta mig här om jag har fel.

619,15 USD är ungefär 3766 SEK.

3766 SEK + 140 SEK (tull) + 942 SEK (moms) + 100 SEK (speditionsavgifter) = 4948 SEK

Det är väl ändå ett relativt bra pris? Förutsatt att jag har räknat rätt då. :va

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Nope, har tyvärr inte testat,ska du ut o resa?

Åker till Österlen imorn men tjejen.
Köpte ett par sadelväskor från biltema för 349kr som faktiskt ser helt okej ut. Passformen var det värre med. De gick att få dit hyfsat men då fick inte tjejen ner fötterna på pinnarna.

Hade hoppats på att någon mer hade varit och inhandlat dessa och faktiskt lyckats :=)

Jag kommer nog förmodligen att beställa ett par Yoshimura från Morepowerracing.com. Där kostar de $502 och frakten går på $117,15 så totalt $619,15. Sen blir det ju tull och moms på det, någon kan ju rätta mig här om jag har fel.

3766 SEK + 140 SEK (tull) + 942 SEK (moms) + 100 SEK (speditionsavgifter) = 4948 SEK

Det är väl ändå ett relativt bra pris? Förutsatt att jag har räknat rätt då. :va

När du beställer, be dem skriva ner värdet på paketet så lågt de bara kan. Då blir tull/moms betydligt mycket lägre.

Last edited:

Ozone

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kawasaki z750 -09 Suzuki sv 650 -99 Hornet 900 -02, Suzuki rf 600R-93
Gasat upp min hornet på bakhjulet på 2an, släppaer gasen snabbt gasar fullt och rycker i styret som bara den. Höga varv...

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900

Måste bara säga att det låter jävligt bra. Själv fick jag ett bra pris på leovince, och det låg på 5500, carbon 6900. så 5 papp för yoshi är jävligt bra. det ska jag fanimej oxo kolla upp. tack för tippset

Gasat upp min hornet på bakhjulet på 2an, släppaer gasen snabbt gasar fullt och rycker i styret som bara den. Höga varv...

Tjenare försökte kolla i ditt garage men där fanns inget.....ville se om jag sett dig åkande runt i stan :)

Last edited:

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900

Testade lite igår när jag var ute och åkte, märkte då att 5000 varv på 2:an = 70km/h. Inte 50. Livsfarligt att börja trolla i 70 :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras