Honda Hornet 900

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Honda hornet 900 -02
Grattis till en underbar hoj, rätt färg också ;) (Lite bilder tack)

Nej va fan du ska väl inte ta bort den vackra blå färgen ? Om du nu måste så tycker jag du ska köra med röda honda dekaler.

Grabbar har tänkt beställa fälgstripes. Nu undrar jag vilken färg jag ska välja finns ju Bright Blue eller Dark Blue, vilken färger tror ni kommer närmast mcens färg ? ( som är blå )

Jag kör med Dark blue, Stämmer inte 100 men hyfsat nära.

Bifogat

• IMAG0037.jpg
    IMAG0037.jpg
    260.7 KB · Visningar: 138

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
Är egentligen i fel tråd men hittade ingen som passade bättre än denna då 900 är mer lik den nya 600, hoppas ingen misstycker.

Kommer troligen att köpa en hornet 600-06 till helgen och tänkte börja med att byta styre till ett crosstyre, ser att flera andra i denna tråd gjort detsamma. Frågan är då hur mycket meck det är? Samt vad för styre skall man satsa på? Räcker wire till gas/broms osv eller måste man byta dessa?

Har någon tips på var man hittar schyssta styrändsspeglar till humana priser är detta också intressant.

Återigen ber om ursäkt för trådstöld...

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Är egentligen i fel tråd men hittade ingen som passade bättre än denna då 900 är mer lik den nya 600, hoppas ingen misstycker.

Kommer troligen att köpa en hornet 600-06 till helgen och tänkte börja med att byta styre till ett crosstyre, ser att flera andra i denna tråd gjort detsamma. Frågan är då hur mycket meck det är? Samt vad för styre skall man satsa på? Räcker wire till gas/broms osv eller måste man byta dessa?

Har någon tips på var man hittar schyssta styrändsspeglar till humana priser är detta också intressant.

Återigen ber om ursäkt för trådstöld...

Det är inte så mycket meck... Och du ska inte behöva buta några wiers.
Kanske att du får dra om dom lite, men det är inga större ingrepp..
Har själv bytt till ett fatbarstyre.. fick köpa styrhöjare då det styret är grövre och dra om wierarna. Men det fixar du =) Dra dom mellan gaffeln och Weire "fästet" där dom sitter nu.

För övrigt så kommer förmodligen att vilja ha en 900 till nästa år iaf så jag tycker det är lugnt att du stjäl i denna tråden :tungan

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
Det är inte så mycket meck... Och du ska inte behöva buta några wiers.
Kanske att du får dra om dom lite, men det är inga större ingrepp..
Har själv bytt till ett fatbarstyre.. fick köpa styrhöjare då det styret är grövre och dra om wierarna. Men det fixar du =) Dra dom mellan gaffeln och Weire "fästet" där dom sitter nu.

För övrigt så kommer förmodligen att vilja ha en 900 till nästa år iaf så jag tycker det är lugnt att du stjäl i denna tråden :tungan

Tja.

Men det låter ju sketbra. Måste man ha höjare el det går att fästa ett "icke fatbar" i org kronan? Eller man vill kanske ha det högre för körställningens skull?

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Tja.

Men det låter ju sketbra. Måste man ha höjare el det går att fästa ett "icke fatbar" i org kronan? Eller man vill kanske ha det högre för körställningens skull?

Har ett vanligt styre på min i original fästena, fick något mer framåt lutande ställning då mot original styret som jag tyckte var skönare.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Tjena någon som vet vad 1800mils servicen (ligger på 1700 just nu ) kostar ? och vad dom servar.

MVH
Devils Eyes

Last edited:

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Tja.

Finns la lite olika typer av styren.. Men ett fatbarstyre är väl i regel grövre i mitten, å då behövs det styrhöjare..Sen blir det ju lite mer framåtlutad körställning då styret är bredare så det är la ingen nackdel med styrhöjare. Finns säkert styren som är samma dimension rakt över. Kan ju annars ta å sätta på ett cross styre å ta bort fågelpinnen om du inte vill ha den där.

Men jag tycker körställningen är helt ok med styrhöjare..

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Hoj
honda hornet 900
kamkedjesträckare...

detta kanske har var uppe förr? men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det e nått ljud vid 3-4000 rpm som inte hör hemma i en motor, jag har läst att cbrren haft lite problem med kamkedjesträckaren, gäller detta för horneten oxå? nån som har behöft byta? jag skruvade bort den m6an som sitter på och kände lite i hölet med en mejsel och det går att skruva den åt ett håll och då går den ut och släpper man så fjädrar den tillbaka igen..:va.

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
detta kanske har var uppe förr? men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det e nått ljud vid 3-4000 rpm som inte hör hemma i en motor, jag har läst att cbrren haft lite problem med kamkedjesträckaren, gäller detta för horneten oxå? nån som har behöft byta? jag skruvade bort den m6an som sitter på och kände lite i hölet med en mejsel och det går att skruva den åt ett håll och då går den ut och släpper man så fjädrar den tillbaka igen..:va.

Har läst att många Hornet-ägare reagerar på ljudet från bränsleinsprutningen och min gissning är att det kanske kan vara det du också hör? Enligt beskrivningar skall det höra mellan ca 3000-6000 rpm.

Googla lite på det så kommer du nog hitta en något läsvärt. :tummenupp

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Hoj
honda hornet 900
Har läst att många Hornet-ägare reagerar på ljudet från bränsleinsprutningen och min gissning är att det kanske kan vara det du också hör? Enligt beskrivningar skall det höra mellan ca 3000-6000 rpm.

Googla lite på det så kommer du nog hitta en något läsvärt. :tummenupp

Tack, ska kolla lite, va på bike igår och frågade en mek lite... han trodde nog inte att det va nått att oroa sig för, då jag inte kan få fram ljudet utan belastning...enda lösningen måste ju va att alltid köra över 6000 rmp:banana:D

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Tack, ska kolla lite, va på bike igår och frågade en mek lite... han trodde nog inte att det va nått att oroa sig för, då jag inte kan få fram ljudet utan belastning...enda lösningen måste ju va att alltid köra över 6000 rmp:banana:D

Här har du ett par +1 på att det är insprutningen:
http://www.hondahornet.org.uk/messageboard/viewtopic.php?f=11&t=16599

Men som sagt, håller man sig på rätt varvtal slipper man höra det. I synnerhet med rätt sorts pipor. :yoparty

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Kåpa Hornet 900

Nu när man har införskaffat sig en Hornet 900 05a så får man väll ge sig till känna på detta forum, har läst från sida 1 och fått många bra tips!

Någon som vill köpa min helt nya vindruta/kåpa?
Ny pris 1300kr
Nu pris 950kr
Skicka ett pm eller mail

Någon som vet dimensionen på slangarna till avgasreningen?
Tänkte skaffa täcklock innan bänkning....

Bifogat

• Håpa1.jpg
    Håpa1.jpg
    250.3 KB · Visningar: 93
  • kåpa2.jpg
    kåpa2.jpg
    235.6 KB · Visningar: 61

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här var det dött som i graven, är alla ute och glider Hornet?

Själv ska jag bänka min i morgon, hoppas allt går bra!
PC3, Yoshimura och Sportfilter
Någon som har bänkat sin Hornet 900 med dessa prylar?
Vad fick ni för resultat?
Återkommer med mitt!

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Här var det dött som i graven, är alla ute och glider Hornet?

Själv ska jag bänka min i morgon, hoppas allt går bra!
PC3, Yoshimura och Sportfilter
Någon som har bänkat sin Hornet 900 med dessa prylar?
Vad fick ni för resultat?
Återkommer med mitt!

Hehe, lite dött är det allt :död

Ska bli intressant å höra vad du får för resultat! :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha