Honda Hornet 900

Kryle

(Ò_ó)
Gick med
2 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1'09
Ser att du är stolt ägare av en ;)
Är det en rolig hoj? Busig?
Kan den jämföras med något annat eller är den en klass för sig?
Är de bra drag i den?
900 måste väl vara mer kul än en 600?

Kanske ska du sälja din??
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Ser att du är stolt ägare av en ;)
Är det en rolig hoj? Busig?
Kan den jämföras med något annat eller är den en klass för sig?
Är de bra drag i den?
900 måste väl vara mer kul än en 600?

Kanske ska du sälja din??



Ja jag tycker absolut att det är en rolig hoj! Även behaglig att köra längre sträckor på.
Jag tycker det är ett jäkla bra drag i den och den är lättkörd.
I en 600 har du inte samma kraft och den blir nog lite "skrikig" när man ligger å plöjer landsväg.

I år blir det ingen försäljning iaf. Får se hur min livssituation ser ut nästa sommar då det är barn på ingång snart.

Men jag tycker absolut att du ska provköra en hornet och bilda dig en uppfattning om hojen. :yoparty
 

puttej1

Ny medlem
Gick med
23 May 2013
Ort
Vänersborg
Hoj
2002, Honda, Hornet 900
Ny medlem och Ny hornet 900 -02 ägare :)
Har problem med tempen. ligger under skalan (sträcket) och dess utom så bluddrar den och går lite ryckigt vid lugn körning.
Kan det räcka med att byta termostat eller kan det vara något annat fel?
Bluddringen borde ju vara att den får för mycket bensin när motorn hela tiden är jummen.
behöver man verkligen byta O ring vid termostat byte och dränerings bult?
(Stod så i service manualen)

mvh: Putte
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Ny medlem och Ny hornet 900 -02 ägare :)
Har problem med tempen. ligger under skalan (sträcket) och dess utom så bluddrar den och går lite ryckigt vid lugn körning.
Kan det räcka med att byta termostat eller kan det vara något annat fel?
Bluddringen borde ju vara att den får för mycket bensin när motorn hela tiden är jummen.
behöver man verkligen byta O ring vid termostat byte och dränerings bult?
(Stod så i service manualen)

mvh: Putte

Välkommen!

Min är likadan.. Går endast upp när den står på tomgång en längre stund.. Jag har inte reflekterat så mycket på det.. Men det kanske är annorlunda med din båge... Ang att den kan kännas ryckig..

Taget från en Mc tidning:

Honda CB900F Hornet är väldigt snäll och foglig när du kör den på det viset även om insprutningen kan kännas lite ryckig och ivrig vid just snällare körning. Detta är något Kevin Ash noterade redan vid första provkörningen av modellen 2002. Men, står du på och kör som ett skinn är Hornet med på noterna upp och över hastigheter och körstilar som är allt annat än rimliga.
 

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Hbg
Hoj
CB1000R -12
Exakt samma på min, men jag har nöjt mig med att " köra som ett skinn" för att slippa blöddret:D

Berätta gärna hur det blev om du byter termostat. Min mätare rör sig endast vid en låååång serie rödljus.
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Finns det nått intresse för att styra upp en hornet träff nån helg i sommar?
 

puttej1

Ny medlem
Gick med
23 May 2013
Ort
Vänersborg
Hoj
2002, Honda, Hornet 900
Så, då vart termostat bytt och en lugnare och varmare hoj. Kan tänka mig att jag kommer mer än 18-20 mil på en tank nu ;)
 

puttej1

Ny medlem
Gick med
23 May 2013
Ort
Vänersborg
Hoj
2002, Honda, Hornet 900
Ursäkta det sena svaret :)
Termostat och O-ring kostade 500:- + lite glykol.

Hondacenter i vänersborg.
 

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Ort
20minuter från Uppsala
Hoj
Honda hornet 900 -02
Nu har man äntligen dammat av Hondan och gett den en ordentlig service efter ett par år i träda.
Tog den till jobbet idag och måste säga att det är en riktigt rolig hoj:banana
Hoppas det blir lite åka i år då jag bara mäktat med 35 mil dom 2 senaste åren..
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Nu har man äntligen dammat av Hondan och gett den en ordentlig service efter ett par år i träda.
Tog den till jobbet idag och måste säga att det är en riktigt rolig hoj:banana
Hoppas det blir lite åka i år då jag bara mäktat med 35 mil dom 2 senaste åren..

Gött jue!
Jag har inte kört mer än 16 mil ännu iår och så mycket mer kommer det väl knappt å bli framöver då man ska bli farsa...
Ska dock upp till Sviestad (Linköping) på fredag å köra BKK kurs
 

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Hbg
Hoj
CB1000R -12
Hehe... Jag är pappaledig och har tackolov snälla svärföräldrar... Tog körkort i maj och har klippt snart 600 mil...
 

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Solna
Hoj
Hornet 900 -03
Igår när jag skulle vinterrusta hojen så lyckades jag med bravaden att lägga hojen ner..halt och lite slarvigt ja :(

Som tur var ingen större skada, dock böjde sig kopplingshandtaget...
Så frågan är, vad kostar ett original? Eller ska man passa på att byta det (och bromshandtaget) till något mer roligt?
Kanske hitta nått på Ebay?

Tips och idéer?


/Jocce
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Igår när jag skulle vinterrusta hojen så lyckades jag med bravaden att lägga hojen ner..halt och lite slarvigt ja :(

Som tur var ingen större skada, dock böjde sig kopplingshandtaget...
Så frågan är, vad kostar ett original? Eller ska man passa på att byta det (och bromshandtaget) till något mer roligt?
Kanske hitta nått på Ebay?

Tips och idéer?


/Jocce

Tja!

Jag köpte sånahär typ

http://www.ebay.co.uk/itm/Blue-CNC-...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item51ae930ba4

Billiga och funkar hur bra som helst!
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Funderar på att sälja hyndan då jag i princip inte kört nånting i år och kommer med säkerhet inte köra speciellt många mil framöver heller... Har tappat glädjen i att sätta sig på hojen och köra själv utan mål, samt att jag inföskaffat en cross som för tillfället ger mig mer glädje. Och skulle lusten tränga sig på så har jag ju alltid min bobber.

Tänkte inte lägga ut den förens till våren men slänger ut en hint här ifall ni känner någon som är sugen på att införskaffa en schyst hoj.
Kan även sälja min utrustning vid köp i form av skinnställ ( passar storlek 174 lång och ca 70kg) stövlar (str 41), handskar och hjälm (small).

bilder och övrig information mailar eller messar jag gärna.

Må vintern bli kort! //Ludde
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Tjenare! Hornetägare sedan i våras. Letat efter ett snyggare lyse att slänga på, och hittade ett på biltema som passar helt ok. Enda kruxet nu är att gömma undan kablarna på snyggast & mest praktiska vis. Här kommer ett par bilder:

20131124_184039_1.jpg20131124_184429.jpg

Bidrar till ett råare stuk :yoparty

Hel- och halvljus-kopplingen är bara att koppla in som vanligt. Enda man behöver greja till är positionsljuset. Så väldigt smidigt. 600 spänn. Man får väl dra tillbaka kabelhärvan från "tanken" och trixa lite, så att det blir bra. Detta och en svindyr kåpa för 3100 (lackad och klar), lite upprensning av baken, och jag tror jag är nöjd =)

Gör ni nåt med era hornets över vintern?
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Jaha. Det var ju så där kul med den kabelhärvan. Försökte gömma undan en del kopplingar under instrumenteringskåpan. Men na. Ingen bra idé. Buntade ihop allt med eltejp, men blev inget vidare heller. Beslutade mig från att beställa en flyscreen från jesterstrickbits istället. Får hoppas att det går att gömma undan snyggt bakom den.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top