Tjena! Ser riktigt snygg ut. När man kollar folk på youtube med dessa maskiner så verkar dem alltid ha så roligt.Min är av den första generationen, en -13.
Har slängt på lull-lull på den så nu är den som jag vill ha den!
View attachment 458239
Enl reg beviset på min MSX så är maxhastigheten 90 km/h (sv-såld, första generationens).En MSX125 borde vara den perfekta motorcykeln för att ta A1-behörighet men det förutsätter att den gör minst 90. Jag har slagit på några registreringsnummer och den första generationen har en angiven toppfart om 90 km/h medan den andra uppges klara hela 92 km/h. Den nya modellen är femväxlad och borde åtminstone inte vara långsammare.
Kontrollerar Trafikverket toppfarten eller nöjer de sig med 90/92 km/h i registreringsbeviset? Surt att bli stoppad på uppkörningen för att det aktuella exemplaret bara gör 89.
Krav på fordon vid körprov – behörighet A1
Körprovet ska genomföras med en lämplig tvåhjulig motorcykel utan sidvagn. Du måste själv tillhandahålla en sådan motorcykel och du ska använda samma motorcykel under hela provet.www.trafikverket.se
Det verkar kanske rimligt, men borde är inte tillräckligt för att köpa en motorcykel, lära upp en ny förare på den och slutligen boka och betala förarprov. Snopet att dyka upp vid förarprovet och bli underkänd för att hojen inte förmår sega sig upp till mer än 87 km/h innan bromspunkten.Men eftersom den uppfyller hastighetskravet så borde det ju vara ok
Det måste ju vara siffror på pappret som gäller, ingen hoj vägs ju, eller plockas isär för kontroll av cylindervolym.
Nähä, ingen som någonsin bytt ett bakdäck på en Grom tydligen...Min MSX behöver nytt bakdäck o jag ser att mcdackonline.com har en helv... massa olika fabrikat att välja på.
Blir bara förvirrad!
Vad rekommenderas av er andra Grom-ryttare som hunnit byta däck o testa?
Har tyvärr inget svar. Jag går dock i tankarna o köpa en msx125. Frågan är, är den rolig o köra även om man har andra fullstora hojar ? Och vad är det som gör den rolig o köra o äga ?Nähä, ingen som någonsin bytt ett bakdäck på en Grom tydligen...
(eller orkar göra sig omaket att dela med sig av sina erfarenheter kanske...?)
Här hittar du lite recensioner på MSX:enHar tyvärr inget svar. Jag går dock i tankarna o köpa en msx125. Frågan är, är den rolig o köra även om man har andra fullstora hojar ? Och vad är det som gör den rolig o köra o äga ?
Här hittar du lite recensioner på MSX:en
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |