Honda MTX 125R -87

RockParty

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
-02 SR500 -81 rsv mille fighter
shoik skrev:
jasså, upp med bilder och info då?
letar efter något till hösten, med driftsäkerhet till skillnad från rs....

Har inga bilder på den än,men den ser ut som den på blocket.

Nyrenoverad motor:vevstakssats,ringar,packningar o packboxar.
Nytt drivpaket(O-ring)
fina däck.
Ej racklig o glapp nånstans.

Nått du undrar över så fråga på.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
shoik skrev:
http://www2.blocket.se/view/2847719.htm?l=0&c=1&city=0

hittade denna på blocket, funderar lite... Fan har inte ens hört talas om den. Är det något att ha?
:D

Heheh en sådan gammal goding. Har haft en sådan som första hoj. Mkt rolig och trevlig att köra i skog o på grusväg med. Dock inget jag skulle rekomendera att nöta landsväg med. Min var en -83 och drog ca 0,3l/mil bensin och en halvliter olja :yoparty.

Ett tips är att ta sig en funderare om den ryker onödigt mkt isf kan pumpen vara kass...dyr att byta...så jag tog en bult och två planbrickor och ströp oljeslangen :tungan Funkade perfekt!

Men som sagt...den trivs inte att köra några långkörningar med...annars är den trevlig. 300 mil låter väldigt lite dock...skicket i övrigt får avgöra om den gått mera...för det är väldigt enkelt att rycka mätarvajern!!!

/KaliZ

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
KaliZ skrev:
Heheh en sådan gammal goding. Har haft en sådan som första hoj. Mkt rolig och trevlig att köra i skog o på grusväg med. Dock inget jag skulle rekomendera att nöta landsväg med. Min var en -83 och drog ca 0,3l/mil bensin och en halvliter olja :yoparty.

/KaliZ

det tackar vi för :D
nja tror inte det blir en så gammal hoj, får se vad pengarna räcker till när jag sålt rs:en, har fått ett bra pris på en DT som jag vart suktad av, men men det vankas ju även större hoj nu... men man måste ju ha något att köra med under tiden :D

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
shoik skrev:
det tackar vi för :D
nja tror inte det blir en så gammal hoj, får se vad pengarna räcker till när jag sålt rs:en, har fått ett bra pris på en DT som jag vart suktad av, men men det vankas ju även större hoj nu... men man måste ju ha något att köra med under tiden :D

köp dt istället.. dom verkar vara jävligt driftsäkra

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
shoik skrev:
körde en dt125 -02 på körskolan, den var inne på service under vintern och sen var den på körning ifrån att snön lättat och tills att den börjar falla igen, och gissa om den går hårt på motorvägen i 115km/h på 9000rpm

ajjabajja :kocko !! 5 km/h för fort...om polisen hade stått där vad hade du gjort då? hehe skojade bara.. dt e snygga som fan.. men inte lika snygga som crm.... varför ska du sälja aprilian för?

Hondamtx

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Honda MTX 125R Tc02 -87
Hej å hå!

något år efterbliven men här e jag! köparen till den Honda MTX 125R som ni pratade om! mycket välskött o trevlig hoj, mätarställning nu är ca 700mil!
kan inte låta bli at köra.

känner att jag är mycket nöjd med den, tänker inte sälja den heller.

ni missade något :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...