Honda NR 750? någon som vet något?

jupe

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
zx12r
Tror att sportmanship tog in 6 eller 8 st till sverige. Hade nöjet att köra dom (på gafflarna på trucken):tungan
En anningen nervöst med tanke på vad dom kostade.
Vart där sedan ett antal gånger och lyfte på locket och spanade. Tror sedan att 2-3 st gick för vidare export efter något år.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
En riktigt grym koncepthoj med en massa hästar och få kilo som vid test på bana var helt outstanding särskilt motormässigt toppeffekt som dåtidens gp500 hojar men med ett register som slog allt.
När sedan NR750 släpptes hade den blivit överviktig och mycket effektsvagare en ganska medioker hoj om jämför med koncepthojen.
Som koncepthoj har jag för mig att den vägde 175 kg och hade 160 hk på bakhjulet.:yoparty

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
Jag hittade ett forum på internet där dom påstod att en i fint skick kostade 40000 euro? Det är ju sjukt.

jag som tänkte streetfightermaterial :p

Bike hade något reportage i början av året av NR750. Niklas Carle fick nöjet att provköra sin gamla våta dröm från -92.

Att stritijjtfajta en NR skulle vara ungefär som att bygga om en Ferrari 430 Modena till en SUV med 24" fälgar... Det är att häda i ALLA religioner!:D

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
nr750.gif

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
ingen :(
tackar för alla svaren :)

jag som tyckte den hade allt, upside down gafflar, kromad ram, enkelsving, högdragna avgasrör och V4 :tuttar

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Hej! PM över mail addres så kan jag skicka över några sidor ifrån BIKE provkörning -92

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3187705 Jag hittade ett forum på internet där dom påstod att en i fint skick kostade 40000 euro? Det är ju sjukt.

jag som tänkte streetfightermaterial :p
I detta sammanhang så måste detta inlägg klassas som århundradets. Helt fantastiskt, briljant och enastående. Tackar för det sköna bubblet du gav inom mig. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bike hade något reportage i början av året av NR750. Niklas Carle fick nöjet att provköra sin gamla våta dröm från -92.

Att stritijjtfajta en NR skulle vara ungefär som att bygga om en Ferrari 430 Modena till en SUV med 24" fälgar... Det är att häda i ALLA religioner!:D

Var det inte nyss en tråd om en limoförlägning av någon liknande bil?

Annars gillar jag Lamboghini SUV'en
56-lamborghini-lm002.jpg

Dom gör även rätt schysta traktorer.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...