Ferspeedboy
Jag har problem
Hejsan
Köpte nyligen en skuren Honda NS125F motor, år 86-88.
Köpte motor komplet med allt, saknades CDI boxs & avgasystem & kick, cyl va lätt skuren så ska borras i loppet o montera större kolv, 2 gängor i cyl va trasiga som håller fast toppen men ska gängas om till M10, va 2 sprikor i toppen i vatten kåpan, 2 ramlager trasiga, så inget störe bekymme med saker o ting, allt går ju fixsa
Men blev överaskad när jag öpna packetet att CDI boxs satt kvar på kabel härvan, säljaren kanske trode fel eller nått men bätre för mig förslapp leta efter cdi då ju
Men nu e de där med tänigslåset, kablarna va bara avklipta o tejpade så inga va skalade.
Satt o pillade på kablarna lite men gav upp för behöver hjälp med elchema.
Har instrumenterna o så att jag kan se om lampor tänds om jag får rätt sen.
Koppla in batteri o jordade en kabel som hängde löst med jord anslutning för vanlig M6 skruv, på 1 av kablarna uppe vid tändnigslåskablarnaf år jag 13.70 volt men dom andra är döda.
Jag vet att 2-3 kablar ska kopplas ihop o sen troligen 2 till eller om de va att dom skulle va ihop o som kopplas ut sen, trioligen dödaren som kopplas in på 2 kablar o så.
Har kollat lite på honda nsr 125 elsystem men jag saknar avgas ventil el styrd så elsystemerna skiljer ju åt mellan hojarna från ns 1986-1988 till nsr 1990.
Så om någon vet hur kablarna o vilkafärger som ska vara ihop så skulle de underlätta om jag kan se om allt står rätt till så man kan få gnista annars får jag leta efter annat tändystem som passar eller annat o moda fast på motorn.
Så antingen om någon sitter på elchema o kan berätta eller sända in bild här eller berätta vilka kablar som ska kopplas ihop i vilket lägge så skulle de vara till stor hjälp.