Tjena! Jag har en Honda ns125f från -86 som ända sen jag köpte den har gjort precis som den vill.
När jag köpte den sa personen jag köpte den av att den skulle göra 150 enligt bil åkandes bredvid och 160 mätarfart, vilket jag trodde på.
När jag väl kollade går motorcykeln nu 95@mätarfart aka 90 km/h
Det är ganska bra tryck dom två/tre växlarna men femman och sexan kan man lika gärna skita att lägga i för där orkar den inte för fem öre, utan når 90 på mitten av fyran, efter det är det slut på accelerationen. Motorcykeln i fråga har gått 2300 mil
Strypningarna i avgasröret är borttagna så som jag kan se dom om det inte sitter någon efter kröken eller i ljuddämparen, ATAC-ventilen vet jag inte hur den skall stå/vara inkopplad för att ge max effekt eller om det är där skon klämmer
Så jag skulle vilja veta vart strypningarna sitter och även hur man ser om ATAC-ventilen är inkopplad och gör som den skall.
MVH Petolvan
När jag köpte den sa personen jag köpte den av att den skulle göra 150 enligt bil åkandes bredvid och 160 mätarfart, vilket jag trodde på.
När jag väl kollade går motorcykeln nu 95@mätarfart aka 90 km/h
Det är ganska bra tryck dom två/tre växlarna men femman och sexan kan man lika gärna skita att lägga i för där orkar den inte för fem öre, utan når 90 på mitten av fyran, efter det är det slut på accelerationen. Motorcykeln i fråga har gått 2300 mil
Strypningarna i avgasröret är borttagna så som jag kan se dom om det inte sitter någon efter kröken eller i ljuddämparen, ATAC-ventilen vet jag inte hur den skall stå/vara inkopplad för att ge max effekt eller om det är där skon klämmer
Så jag skulle vilja veta vart strypningarna sitter och även hur man ser om ATAC-ventilen är inkopplad och gör som den skall.
MVH Petolvan