Honda ns125f orkar inte för fem öre.

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Bensindriven
Tjena! Jag har en Honda ns125f från -86 som ända sen jag köpte den har gjort precis som den vill.

När jag köpte den sa personen jag köpte den av att den skulle göra 150 enligt bil åkandes bredvid och 160 mätarfart, vilket jag trodde på.
När jag väl kollade går motorcykeln nu 95@mätarfart aka 90 km/h :huvet

Det är ganska bra tryck dom två/tre växlarna men femman och sexan kan man lika gärna skita att lägga i för där orkar den inte för fem öre, utan når 90 på mitten av fyran, efter det är det slut på accelerationen. Motorcykeln i fråga har gått 2300 mil :Bugar

Strypningarna i avgasröret är borttagna så som jag kan se dom om det inte sitter någon efter kröken eller i ljuddämparen, ATAC-ventilen vet jag inte hur den skall stå/vara inkopplad för att ge max effekt eller om det är där skon klämmer :kulspruta

Så jag skulle vilja veta vart strypningarna sitter och även hur man ser om ATAC-ventilen är inkopplad och gör som den skall.
MVH Petolvan

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Vet inte men på nsr:n satt det iaf en strypbricka i insuget.
Ta av förgasaren och kolla, du ser den klart och tydligt ifall det sitter en strypning där :)

Sen om det är strypningar eller inte som gör att den är orklös på 5-6 växel vet jag inte kan ju vara såsom att den är feldrevad med eller något annat
Hursom lycka till
//Chrille :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Dålig ork brukar väl innebära tjuvluft/helt felställd förgasare eller sleten kolv/ringar.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
En polare har en likadan hoj, toppar 140 på 4an, men orkar precis som du inte på dom andra växlarna.

Varken han eller jag har skruvat nått i hojen och inget har gjorts för att försöka åtgärda problemet.

Såg även att det var en malossi cylinder på den, okänt antal cc, men går för dåligt för att vara trimmad säger han.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...