honda ns125r2-87 hjälp!

hideo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Honda ns125r2
Hej Alla!

Jag är helt ny här på forumet och kommer med en fråga:

Jag har en gammal ns125r2 ståendes i garaget. Jag behöver en ny cylinder och kolv till den.

På annons hittade jag en orginal cylinder till en nsr125-90 för 200 kr.
Passar den på min gamla harv?

Är det samma fästen och samma packningar?

Kanske finns det någon här som vet annars vart jag ska vända mig för att köpa en cylinder billigt.
Vill mest plocka ihop hojen och sälja av den innan hösten, den har stått och tagit plats alldeles för många år.

Tack på förhand.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
hideo skrev:
2241971 Hej Alla!

Jag är helt ny här på forumet och kommer med en fråga:

Jag har en gammal ns125r2 ståendes i garaget. Jag behöver en ny cylinder och kolv till den.

På annons hittade jag en orginal cylinder till en nsr125-90 för 200 kr.
Passar den på min gamla harv?

Är det samma fästen och samma packningar?

Kanske finns det någon här som vet annars vart jag ska vända mig för att köpa en cylinder billigt.
Vill mest plocka ihop hojen och sälja av den innan hösten, den har stått och tagit plats alldeles för många år.

Tack på förhand.

Cylindern passar inte från en nsr.

Köpte ny cylinder till min för 1400kr. Athena. Fick slipa lite i insuget för att reedventilen skulle få plats men annars har den funkat bra.

Du ska få länken till sidan men har inte tid just nu..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jag hittade inget annat än originalcylinder till min NS. Det gick på 2400 eller var det 3200 någonting. Original ifrån italien om jag inte minns helt fel. Minns inte vart jag beställde dock, där ingick ny kolvsats också ifs men rätt dyrt ändå.

EDIT: Beställde NY cylinder ifrån Fleningen MC skrot. http://www.anderbergmotor.se/

Last edited:

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
hideo skrev:
2246276 ok. tackar.

men passar en nsr-90 orginalcylinder på en nsr2-87 ?

nej, det gör den inte, nsr har annan utformning bla: det sitter rc ventil på nsr, reedventilkorgen sitter på motorblocket på nsr, inte på ns 125

flexbert skrev:
2242001 Cylindern passar inte från en nsr.

Köpte ny cylinder till min för 1400kr. Athena. Fick slipa lite i insuget för att reedventilen skulle få plats men annars har den funkat bra.

Du ska få länken till sidan men har inte tid just nu..

köpte du det oss en återförsäljare i sverige eller köpte du från länken? gjorde det stor skillnad och var det värt det?

Last edited:

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
kleinealf skrev:
2247312
köpte du det oss en återförsäljare i sverige eller köpte du från länken? gjorde det stor skillnad och var det värt det?

Jag tycker det var värt det eftersom fottas mc skulle ha över 2000kr har jag för mig. Men sen när jag väntat någon månad och inte fått någon cylinder så ringde jag till fottas och dom sa att det inte gick att få tag i cylindrar till ns125 längre :3freak Men sen hittade jag den här sidan och köpte därifrån.

Jag köpte det från länken. Hojjen har gått finfint som 250 milen jag har kört än så länge :tomten

Kolven och cylindern kostade samanlagt ca 1400kr men kolven jag köpte jag från ebay.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
flexbert skrev:
2248775 Jag tycker det var värt det eftersom fottas mc skulle ha över 2000kr har jag för mig. Men sen när jag väntat någon månad och inte fått någon cylinder så ringde jag till fottas och dom sa att det inte gick att få tag i cylindrar till ns125 längre :3freak Men sen hittade jag den här sidan och köpte därifrån.

Jag köpte det från länken. Hojjen har gått finfint som 250 milen jag har kört än så länge :tomten

Kolven och cylindern kostade samanlagt ca 1400kr men kolven jag köpte jag från ebay.

kolven? får man ingen kolv med eller vad?

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
flexbert skrev:
2249580 om man beställer det så får man väl det men jag hade kolv sen innan.

jag hittar inget ställe att beställa på sidan, det finns juh ingen e-butik eller nå :S

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
kleinealf skrev:
2254364 jag hittar inget ställe att beställa på sidan, det finns juh ingen e-butik eller nå :S

du trycker på Buy @ Supermarket så hamnar den i din kundkorg och sen går du dit och klickar dig vidare. Du får välja från vilken återförsäljare du vill beställa ifrån också har jag för mig. Lycka till :tomten

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
flexbert skrev:
2255496 du trycker på Buy @ Supermarket så hamnar den i din kundkorg och sen går du dit och klickar dig vidare. Du får välja från vilken återförsäljare du vill beställa ifrån också har jag för mig. Lycka till :tomten

fan, jag äger inget visa eller mastercard, ingen av mina föräldrar eller :(:(

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...