Honda NS400R - vad har ni för åsikter

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Tjena! Är sugen på att leta upp en Honda NS400R för att kunna känna mig som Mick Doohan... :Bugar
Så satte igång o googla för att hitta åsikter om hojen.

Hittade den här på Bike.se

"Drar 1.5 liter milen. Man luktar gorilla efter ett pass. Kolvarna håller en sommar sen tappar rovan effekt. Man måste skaffa riktiga pipor för runt 10000:-. Växelådan har en bug som gör att gafflarna inte skjuter in dogsen ordentligt. Man får olje-prickar på ryggen. Slips-nissarna till grannar säger "..eeeh den låter som en trimmad moppe, cool.."

Låter ju inte alls som en lyckad hoj eller? Har ni andra åsikter om Ns400R så dela gärna med er av dom... Allt ni vet om den osv?

Mvh

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
ayrton skrev:
Tjena! Är sugen på att leta upp en Honda NS400R för att kunna känna mig som Mick Doohan... :Bugar
Så satte igång o googla för att hitta åsikter om hojen.

Hittade den här på Bike.se

"Drar 1.5 liter milen. Man luktar gorilla efter ett pass. Kolvarna håller en sommar sen tappar rovan effekt. Man måste skaffa riktiga pipor för runt 10000:-. Växelådan har en bug som gör att gafflarna inte skjuter in dogsen ordentligt. Man får olje-prickar på ryggen. Slips-nissarna till grannar säger "..eeeh den låter som en trimmad moppe, cool.."

Låter ju inte alls som en lyckad hoj eller? Har ni andra åsikter om Ns400R så dela gärna med er av dom... Allt ni vet om den osv?

Mvh

Det lät ju inte bra.. 72hk 2T är väl aldrig fel annars ? :)

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Vissa skriver svår poesi, andra väljer "svåra" hojar.
Jag säger: -Tjöööp! :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Hittar man reservdelar till dom , dom va ovanliga även när dom kom.
Min rek köp ej om du inte gillar problem.
Vill du ha 2t köp en RS250 och känn dig som Biaggi :hihi

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Klart det kommer lukta om dig när du kört (luktar gott enligt mig), så det är nog inte en hoj du kör med till jobbet med.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
På papperet har den 72hk men i verkligheten är nästan en 250 starkare, garanterat piggare. Men det är ju en riktigt kool maskin, verkligen i högsta klass cool. Ful är den men det är ju råtungt med en 3 cylindrig 2t. :Bugar
Trimmad moppe?, ja det är ju 2t så de som inte kan så värst mycket assososierar nog till det själv tycker jag flercylindriga 2t låter som vacker musik och det bästa med 2t är ju såklart lukten.

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
2ono skrev:
Hittar man reservdelar till dom , dom va ovanliga även när dom kom.
Min rek köp ej om du inte gillar problem.
Vill du ha 2t köp en RS250 och känn dig som Biaggi :hihi

Reservdelar kan ju vara ett problem ja... men det går säkert att lösa om man tittar utanför Sverige

Biaggi :arsele

philsson skrev:
På papperet har den 72hk men i verkligheten är nästan en 250 starkare, garanterat piggare. Men det är ju en riktigt kool maskin, verkligen i högsta klass cool. Ful är den men det är ju råtungt med en 3 cylindrig 2t. :Bugar
Trimmad moppe?, ja det är ju 2t så de som inte kan så värst mycket assososierar nog till det själv tycker jag flercylindriga 2t låter som vacker musik och det bästa med 2t är ju såklart lukten.

Klart 2t-lukten är god :tummenupp men frågan är ju om andra tycker det?!

Men luktar man verkligen så mycket när man kört 2T? Hade självklart 2T som moppe men där var det inget problem. Visst denna har ju två cylindrar & två pipor till.. men ändå? Måste ju kunna ta den till arbetsplatsen utan att behöva skämmas en hel dag eller?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
ayrton skrev:
Reservdelar kan ju vara ett problem ja... men det går säkert att lösa om man tittar utanför Sverige

Biaggi :arsele

Klart 2t-lukten är god :tummenupp men frågan är ju om andra tycker det?!

Men luktar man verkligen så mycket när man kört 2T? Hade självklart 2T som moppe men där var det inget problem. Visst denna har ju två cylindrar & två pipor till.. men ändå? Måste ju kunna ta den till arbetsplatsen utan att behöva skämmas en hel dag eller?
skämmas? Det är ju en unik skapelse ett enastående mästerverk! vad skulle du ha att skämmas för! :zpeta
2t lukten är underbar, kör bara inte på biltemas olja den luktar för skit :zpy och så sotar hela motorn igen också. :hihi

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
en av de mera häftiga hojjar som Honda tillverkat - reservdelarna finns att tillgå i England - de har även ett speciellt NS400 forum där

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
ayrton skrev:
Måste ju kunna ta den till arbetsplatsen utan att behöva skämmas en hel dag eller?

Jag har provat... Man kommer till jobbet, luktar 2-takt, svar "race" om nån frågar och man skäms inte, man är saligt stolt!

Heil 2-takt :Bugar Heil 2-takt :Bugar Heil 2-takt :Bugar Heil 2-takt :Bugar

Jag säger som nån ovan, satsa 2-takt men inte den.. (Fast det är ju bonus på dagens skönaste annons :tummenupp )

RS250, TZR250, Honda har väl nåt där också..

Jag skulle lätt satsa Aprilia.. Snyggt, Italienskt (=tuff), levande märke så att du har prylar till någorlunda priser när det behövs, för face fact, det gör det.

Dessutom lät det ju på just den här som att du skulle behöva plöja ner en del stash för att få ordning på den..

Nej, satsa på Biaggi och Apriliagrabbarna från 250-klassen istället.. Det är ändå tönt att åka japs egentligen :rolleyes:

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
2-taktere
Hej du.
Kör själv 2-taktare, b.la. he he, en RD 350,,men jag håller nog med han som sa att den är trött och asstung(ca 200 kg !!) och inte mycket mer än 50 RWHP,,har själv bromsat en NS 400 r på Mc-Huset i Malmö när jag jobbade där,,45 hk/bakhjul(RWHP ;-) ) med osmord kedja,,47 efter smörjning he he.
Och sen det där med reservdelar, det är ju inte lätt i Sverige,,och det är väl inte så roligt att man måste beställa det mesta utomlands,,och som nån annan skrev(kanske var du själv) avgassystem(trim) för 10000:-,,hmm, ja, det koster det MINST,,om du kan hitta nån firma som fortfarande gör något system till denna ganska ovanliga modellen.
Jag kollade med EBOS ang. pris på Jolly-Moto till min , 2-cylindriga 350,,,kostade oktober 05,, :7300:-!!!!!!!!
Så mitt råd är, precis som nån annan här, om du vill ha en 2-taktshoj, köp Aprilia RS 250,,mycket bättre på allt och lättare,mycket lättare.
Hälsar Mogens.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
turbobiker44 skrev:
Hej du.
Kör själv 2-taktare, b.la. he he, en RD 350,,men jag håller nog med han som sa att den är trött och asstung(ca 200 kg !!) och inte mycket mer än 50 RWHP,,har själv bromsat en NS 400 r på Mc-Huset i Malmö när jag jobbade där,,45 hk/bakhjul(RWHP ;-) ) med osmord kedja,,47 efter smörjning he he.
Och sen det där med reservdelar, det är ju inte lätt i Sverige,,och det är väl inte så roligt att man måste beställa det mesta utomlands,,och som nån annan skrev(kanske var du själv) avgassystem(trim) för 10000:-,,hmm, ja, det koster det MINST,,om du kan hitta nån firma som fortfarande gör något system till denna ganska ovanliga modellen.
Jag kollade med EBOS ang. pris på Jolly-Moto till min , 2-cylindriga 350,,,kostade oktober 05,, :7300:-!!!!!!!!
Så mitt råd är, precis som nån annan här, om du vill ha en 2-taktshoj, köp Aprilia RS 250,,mycket bättre på allt och lättare,mycket lättare.
Hälsar Mogens.

Jag tolkar detta som att jag får stöd i mitt tycke att:

Aprilia RS250 är FETT grym... Grymt bra på ALLT (bortsett norgesemestrar då :D )

45 RWHP är ju risigt jämte Appen det med och det med betydligt mer volym..

Testresultat.. Aprilia :banana :tummenupp :Bugar

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag tänkte lite som du - att man ville ha en modern klassiker. När jag väl fick prova en kunde man dock glömma det där med modern. Motorn går fint men själva hojen är riktigt gammal nu och då provade jag ändå den för nästan 10 år sedan, vill inte ens tänka på vad jag skulle tycka nu.

Det är som de sade i Top Gear - barndomshjältar ska man aldrig träffa, det blir bara en besvikelse.

Köp en Suzuki RGV250 eller Aprilia RS250 i stället om du vill ha en bra motorcykel, Doohan skulle nog hålla med. :D

Här är en annons på en RGV -91 för 21.000. Underbar banansving. :kär http://www.sporthoj.com/annonser/?id=29639#

Last edited:

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
Ducati
Okej hehe.. tack för alla svar!! :tummenupp Var sugen på något lite annorlunda men får ta mig en funderare...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år