sner0
pytt i pannan!
Tjöp min aprilia istället!
Den är pigg och glad med jolly pipor och en kugg ner fram..
Den är pigg och glad med jolly pipor och en kugg ner fram..
ayrton skrev:Tjena! Är sugen på att leta upp en Honda NS400R för att kunna känna mig som Mick Doohan...
Så satte igång o googla för att hitta åsikter om hojen.
Mvh
WilleZL skrev:Jag tittade också på en NSR 400 en gång. Kunde konstatera, i jämförelse med min RD 350 och kompisens RD 500, att Yamaha är mycket mera motorcykel. Lustigt nog, med originalpipor och ljuddämpare, låter Hondan nästan som en moppe. Vill du ha en tvåtakt från den tiden skulle jag rekommendera dig att titta på en RD!!
Inte ändra på RD350. Den med lilla toppkåpan är ju superläcker, det enda den behöver är trimpipor då originaldämparnas konform är skitful men de lär väl ha gunkat ihop från insidan samtidigt som de rostat utifrån så de är väl ändå borta.ayrton skrev:RD350 kanske kan vara något.. även om den ser ut som skräp... så en sådan lär ju kräva en hel del modification till det yttre..
Neutral skrev:Inte ändra på RD350. Den med lilla toppkåpan är ju superläcker, det enda den behöver är trimpipor då originaldämparnas konform är skitful men de lär väl ha gunkat ihop från insidan samtidigt som de rostat utifrån så de är väl ändå borta.
(RZ350 hette de i USA)
Nej, den med helkåpa är inte lika snygg, känns som en eftertanke helt enkelt. Kom på att man nog måste modda blinkers också på en RD, de är lite väl abnormt stora. Problemet med en RD om man vill köra fort är att det inte finns några bra däck till dem, det är ju smala 18-tummare och det är exakt samma däck som tillverkas till dem idag som när det begav sig. Ingen utveckling har skett då alla har 17" idag. Som sagt, köp RGV250:n jag länkade till i stället så får du en modern hoj till rätt pris. Om det inte är av just nostalgiska skäl du handlar förstås.ayrton skrev:Haha, jo där ser den ju riktigt snygg ut
Men exemplevis denna version:
http://www.blocket.se/vi/6924061.htm?ca=15_s
Är inget jag vill visa mig på
Bodoe skrev:http://www.ns400r.co.uk/ns400r/gallery/gp.htm
Kanske synd med tanke på att det inte är mkt NS400R kvar på den, men den ÄR fan läcker!
.
ayrton skrev:Tack för alla bra info, får köra runt den några varv i min hjärna och se vad som passar mig bäst...
men har svårt att bestämma mig för Hoj.. är riktigt sugen på 2t o har kollat lite på rs250 och rgv250.
Men är sugen på något lite annorulunda, typ ns400r fast det kan nog bli en del problem med den..
RD350 kanske kan vara något.. även om den ser ut som skräp... så en sådan lär ju kräva en hel del modification till det yttre..
fazerfun skrev:.............Hittar du Suzukis motsvarighet RG 500 Gamma i originalskick så är din lycka gjord, rent nostalgimässigt. ...har inte sett en sådan i trafik på många många år. Dock lär den vara lika svår att hitta + hålla i trafik med reservdelar etc som NS 400R.
mini-knutten skrev:
ayrton skrev:Okej hehe.. tack för alla svar!! Var sugen på något lite annorlunda men får ta mig en funderare...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |