MaXiZZ skrev:17.000 mil?
17.000 km tror jag han menar.
uggla skrev:hahah! Hoppas det var ironi...
DJM skrev:nej, jag lovar! jag måste ha stort däck, tänk dig komma in till affären och säga: jag ska ha 180 däck till min 125cc. Fan va ballt!
Ironi ja
Bojje skrev:17000 km ska det vara alltså 1700 mil.
Bojje skrev:Men hur är prestandan jämfört med en Aprilia då de är råast?
nyare aprilior (syftar på -98`an) får jag iallfall on i handleder och rygg av, bara efter nån mils körning och jag är ca 180lång... aprilian har en ganska skarp vinkel ner/framåt så man sitter väldigt framåt lutad (min åsikt). jag kan inte säga att en rs är bekväm, men iallfall på tzr`en kan man välja sittstälning, nått jag gillar iallfall..cRoC skrev:Jag skulle definitivt satsa på en hoj med schysst körställning. Solid Snake (kör tzr) har provkört en mito, och han sa att efter 1km hade han ont i knän/rygg/armar..
mad_man_axel skrev:Vilken hoj som har bäst prestanda är jag inte säker på men aprilian har fått bäst recensioner de senaste åren iaf.
Vilket det fetaste möjliga däcket är bak :kocko fråga först dig själv om du vill ha en posör-hoj eller en hoj som går bra, jättebrett bakdäck=dåliga väg egenskaper, bara så du vet...
RgOlsson skrev:Du har Nog RÄTT mycket fel..... varfär kör då hayabusan inte med cykel däck bak om man har bättre grepp med mindre däck... Det går snabbare med "mindre" inte mika mycket friktion i marken. :kocko
RgOlsson skrev:Du har Nog RÄTT mycket fel..... varfär kör då hayabusan inte med cykel däck bak om man har bättre grepp med mindre däck... Det går snabbare med "mindre" inte mika mycket friktion i marken. :kocko
McFille skrev:För att det skulle bli löjligt svårt att få ner effekten i backen. Med en så pass effektstark hoj så krävs det bredare gummi för att få ner effekten i backen.
En NSR har inte det problemet och därför behövs det inte mer än en 140 däck eller vad det är som sitter på...
axel skrev att köregenskaperna försämras med för brett däck, det är så sant som det är sagt. Du känner kanske till att en hoj kan göra mer än att köra rakt fram, SVÄNGA till exempel...och med ett för brett däck försämras därmed kurvtagningsförmågan och hojen blir trögstyrd...
Dizzy skrev:1. mindre däck = mindre luftmotstånd = högre toppfarter.
2. bredare däck = mer anläggningsyta mot marken = mer kraft i marken MEN bara bättre acceleration, inte topfart!
bilder.
Bild 1, ett brett däck bara för accelerationer och rakt fram
Bild 2, MV Agusta F4 tamburini, snabbaste serietillverkade motorcykeln just nu, smalt bakdäck för höga toppfarter & kurviga vägar.
Bild 3 & 4, hittade på samma internett sida, undrar om det är en gasdriven eller kanske eldriven drag racing hoj?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |