Honda Nsr - Bra långfärds hoj?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
haha okej, Tack för svaren men blir nog en cbr istället xD drar mindre mm....blir dryga bensin/olje pengar om man kör så med en nsr. no offence :>

man kör ju hoj för att det är roligt, dock tror jag iofs inte en nsr är så extremt mkt roligare än en cbr i vilket fall som helst.. dock skulle jag nog haft kvar derbin om jag var dig..

Wompa

Monkeybiker
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda Z125-R
CBR är ju 4-takt... Inte lika rolig som 2-takten att mecka med och inte lika många möjligheter att trimma. Men ack Hondas 4-Takt motorer. Det är rena drömmen, håller för 3:e världskriget.
Men är det bensinförbrukning du går efter så är det en CBR 125 du letar efter. Bättre verkningsgrad än en NSR.

2wheelRider

Rider
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Kawasaki ER-5
man kör ju hoj för att det är roligt, dock tror jag iofs inte en nsr är så extremt mkt roligare än en cbr i vilket fall som helst.. dock skulle jag nog haft kvar derbin om jag var dig..

hahah du där har du fel....nsr är väldigt mkt roligare än cbr det tycker min polare som har en cbr ochså....Alltså det är knappt nåt tryck i en cbr o hans drar inte mkt mindre bensa än min....Hade jag varit du hade jag behållt din derbi den funkar ju bra o köra långt med...Men är du bara ute efter komfort ska du köpa en cbr föratt den är rätt skön att sitta på...:yoparty :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln