Honda nsr strypning

Minizore

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
1991, Honda Nsr 125 r jc20
Tjena jag kör honda nsr 125r jc20 Årsmodell -91
Jag har tittat var strypningarna sitter och jag tittade i avgasröret men där satt ingen strypning längre sen tittade jag i insuget och där satt en strypning men när jag tog ut den så gick hojen kasst den dog helatiden varvade inte över 2000 varv när den komm upp till 2000 varv så dog den.

Någon som har någon idé?

Så här såg den ut
Stryp1.JPG

Stryp2.JPG

Stryp3.JPG

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
tog du bort metalbitarna på sidorna av membranet som håller tillbaka reedsen från att gå för långt ? det får du absolut inte göra då går reedsen av. den vita plast saken i mitten är förmodligen en strypning men inte metalbrickorna på utsidan av reedsen.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
ojojoj de va inte många siffror rätt här.....

allt du har visat på bilden skall tillbaka. den vita plastbiten är ingen strypning.

en av grundreglerna för att en motor ska gå så bra som möjligt är flöde....
stopper du i den vita plastbiten och håller insuget på plats och känner med fingret så märker du ganska snabbt varför plastbiten sitter där. utan den blir det massa turbulens och skit.

Minizore

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
isåfall om allt ska dit igen... hur får jag den osstrypt (31hk) jag har tittat avgasröret och där sitter ingen strypning,

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
kan hända den är strypt i cdin oxå.

jag vet om det är samma på dom gamla som på dom nya.

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
hur snabbt går den att köra nu ? den kanske inte är strypt alls.. 150 - 160 gör dom ungefär ostrypta. och det är cirka 25häst på bakhjulet då.

Minizore

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
hur snabbt går den att köra nu ? den kanske inte är strypt alls.. 150 - 160 gör dom ungefär ostrypta. och det är cirka 25häst på bakhjulet då.

Den gör ca 130-135 km/h så den måste vara strypt någonstans.

Jag läste i mitt registrerings bevis och där står det att den är strypt i insuget. men om det inte är den plattan var kan det då vara?

Last edited:

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
strypningen kan sitta längre in i röret, på mitt rör är det sex bultar på röret som är fastsvetsade jag skulle kunna tänka mig att dom håller fast en strypning men min är en 97.

Minizore

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
strypningen kan sitta längre in i röret, på mitt rör är det sex bultar på röret som är fastsvetsade jag skulle kunna tänka mig att dom håller fast en strypning men min är en 97.

Jag har en bild som visar var strypningen i mitt rör skulle suttit men det satt ingenting i röret.. Nu vet jag inte längre var den kan vara strypt. men den går som sagt bara 130km/h. så det måste vara strypt någonstans.

attachment.php

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
jag har samma dilemma det sitter inget i röret och min går också 130 km/h men imorgon ska jag ta en titt på cdi boxen och kolla om man kan borra och klippa av koppartråden där och se om man får ut nån mer effekt, men jag antar att man måste byta cdi boxar och skaffa effektrör för att få ut runt 30 häst.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
30 häst är ganska kryddat. men skit sak samma.

det är gamla hojar vi pratar om. inte hundra komp osv osv. det kan mycket väl vara så att hojen är ostrypt.

och skruvar på röret och att pluggen skulle sitta en bit in känns jävligt overkill. det sitter en bricka i mynningen, mer än så är det inte.

I insuget sitter det en alu-bricka mellan insuget och redkorgen. i den brickan är det ett hål på 25mm typ. Det går att se om den sitter där utan att plocka isär något.

Sen är det CDI-boxen. Och INNAN någon gör något dumt. man borrar inte i den!!!!
Då är det stor risk att man borrar för djupt och pajjar något.
Ta en kniv och gräv försiktigt. sakta men säkert.
tråden ligger precis brevid kontaktstyckena så det är inte spec svårt att hitta den. den klipps av och böjs undan så stumparna inte kommer i kontakt med varandra. Sedan fylls hålet igen med något lämpligt, typ silikon eller smältlim.

Är det någon som inte vill börja gräva och ha sig i sin strypta box så har jag en färdiggrävd till en CRM över som jag kan sälja. PMa vid intresse.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...