McJonne
Lär mig nytt varje dag
Tjeena!
Fick för nån vecka sen lite motorhaveri på min NSR125... Ett ramlager som gick i kras, och när vi ändå hade skiten nermonterad passade vi på att kolla cylinder och kolv, och dem såg ju inte helt friska ut, eller kolven såg inte helt frisk ut iaf, så den skulle jag byta. Åkte då in till Mc-huset i Malmö och fick ju specialbeställa en från HOnda, så det gjorde vi. En original kolv till min NSR då ju, men när den kom fram och vi skulle sätta i den, så märkte vi visst att den var drygt 1cm för liten. Så ja, efter lite om och men, fick vi då fram att vi skulle ha en Polini kolv istället, och det hittade vi till sisst. 150cc... Guuht, tänkte jag.. men va fan... strunta samma.. Nu är saken att;
1. Vi har en original Honda NSR125 kolv, 50mm, 125cc, HELT NY, som vi inte har till något, som någon gärna kan få köpa till ett billigt pris. Inkl. kolvringa då såklart. Typ 500:-, kostade 875:- har jag för mig när jag köpte den för typ två veckor sen, och MC-huset vill inte ha tillbax den.
2. Om där sitter strypningar i cykeln nånstans, hur vet man det, och vart sitter dem i såfall?
3. Skulle vara kul att kolla hur mycket effekten egentligen är, istället för att tro på dem 9kW som står i pappret. Någon som vet var, hur och när man kan göra det? I Skåne helst då ju...
Hoppas någon kan hjälpa mig!! Tackar på förhand...
Fick för nån vecka sen lite motorhaveri på min NSR125... Ett ramlager som gick i kras, och när vi ändå hade skiten nermonterad passade vi på att kolla cylinder och kolv, och dem såg ju inte helt friska ut, eller kolven såg inte helt frisk ut iaf, så den skulle jag byta. Åkte då in till Mc-huset i Malmö och fick ju specialbeställa en från HOnda, så det gjorde vi. En original kolv till min NSR då ju, men när den kom fram och vi skulle sätta i den, så märkte vi visst att den var drygt 1cm för liten. Så ja, efter lite om och men, fick vi då fram att vi skulle ha en Polini kolv istället, och det hittade vi till sisst. 150cc... Guuht, tänkte jag.. men va fan... strunta samma.. Nu är saken att;
1. Vi har en original Honda NSR125 kolv, 50mm, 125cc, HELT NY, som vi inte har till något, som någon gärna kan få köpa till ett billigt pris. Inkl. kolvringa då såklart. Typ 500:-, kostade 875:- har jag för mig när jag köpte den för typ två veckor sen, och MC-huset vill inte ha tillbax den.
2. Om där sitter strypningar i cykeln nånstans, hur vet man det, och vart sitter dem i såfall?
3. Skulle vara kul att kolla hur mycket effekten egentligen är, istället för att tro på dem 9kW som står i pappret. Någon som vet var, hur och när man kan göra det? I Skåne helst då ju...
Hoppas någon kan hjälpa mig!! Tackar på förhand...