Nja, Bell påstår att det är viktigt att det är rakt mellan header och diffusor.
"The main point to keep in mind, when you set about making the pipe fit, is to keep
the header pipe entry into the diffuser cone smooth (FIGURE 4.11) and avoid the
temptation to flatten the chamber anywhere.
If the header entry is not smooth, gas
flow out of the cylinder will suffer because any abrupt change in direction here, where
gas velocity is very high, creates turbulence."
Använder du cone? Testa med punkter ist för kommatecken
Rexxys mopedprogram? Själv kör jag med Exhaust calculator 2 och teorin från Bells och Jennings böcker. Gillar inte Blairs formler av någon anledning.
Du kan ju googla efter vevstakslängden på NSR
I programmet skriver man in vevstakslängd, slag, gammal duration och ny duration så får man ut hur många mm man ska höja/sänka.
Bra att du har koll på blowdown. Det är svårt att se hur påläst någon är utan att ha diskuterat
Vad är det för cylinder du har? Har för mig att Polini 180cc till Mito har typ 187 grader på avgas, alltså snällare än org.