Bild HONDA RCV1000 MotoGP Replica = Sant

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Såg detta på bensinmacken i tidningen Motorrad :tummenupp
Vad tycker ni? Är helt kär! :kär



honda-rcv-1000-motogp-replica-may-come-in-2015-100000-price-tag_2.png




Honda RCV 1000 MotoGP Replica

Ever since Honda President Takanobu Ito stated that development of a new RC213V inspired supersports was on- the motorcycle has largely remained a mystery. Except a few patent drawings surfacing on the web, Honda has been completely mum over the bike.

Online Italian Magazine insella.it in their article that appears to be an insider info, reports of the Honda RCV 1000 MotoGP Replica to be unveiled at EICMA 2013. In fact it is even stated that Honda collectors have been invited to Japan for a private unveiling of the motorcycle well before the curtains are raised at EICMA.

Honda RCV 1000 MotoGP Replica engine
Honda-RCV-1000-MotoGP-Replica-engine.jpg


As could be understood from the patent drawings (via Motorcyclists.com) and the engine configuration that powers HRC’s MotoGP motorcycle- RCV 1000 would most probably retain a V4 configuration slated to be belting out over 200 bhp while being equipped with state-of-the-art electronics package, again on lines of Honda’s MotoGP venture.

Honda RCV 1000 MotoGP Replica
Honda-RCV-1000-MotoGP-Replica-1024x638.jpg


Insella also reports that the image (that rather looks like a rendering) has been published by Honda itself attributing the drawing to one of its designers. In an attempt to make it look more like the Honda RC213V currently ridden by Pedrosa and Marquez at the MotoGP world championships, a set of two mini LED lights on the Honda RCV 1000 have been shrunk and housed into the air vents.

Replication of high end MotoGP technologies on a street legal motorcycle isn’t going to be cheap. The prices for the Honda RCV 1000 MotoGP Replica motorcycle is rumoured to be in the region of € 100,000 (close to a whopping INR 85 lacs on conversion) dwarfing the US$ 72,500 priced Ducati Desmosedici RR. So it can be well assumed that the RCV 1000 would be gracing a collector’s garage than rubbing shoes on tarmac.

And though the bike is said to make an appearance at EICMA 2013, the final product won’t be ready before 2015. But we’d still wait to see Honda disclose its cards at Milan.

:yoparty
http://www.motoroids.com/news/honda-rcv-1000-motogp-replica-unveiling-reported-eicma-2013/
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag vill inte vara negativ eller så men EICMA där den skulle premiärvisas enl ryktet var förra veckan...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Finns det någon anledning till att Honda gör Firebladen till rad-4:a istället för v4:a? Är det senare alternativet mkt dyrare eller är det något annat?

Vore kul med något "nytt" på motorsidan på gathojarna.
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Jag vill inte vara negativ eller så men EICMA där den skulle premiärvisas enl ryktet var förra veckan...

Less (more?) luckily, those of waiting for said road-going version of the bike to appear at next month’s EICMA show will have to wait a little bit longer, it seems. Reports out of Italy are that the 2014 RCV 1000 replica will NOT be making an appearance at the massive motorcycle show. More delays for the Honda RCV 1000 could see the introduction date pushed back into 2014, meaning the bike may carry a 2015 MY designation if and when we get the thing stateside.

While you’re waiting for the RCV 1000, though, you can terrorize your neighborhood and plan your rides using the 100-ish MPG Honda Grom, which is already in US showrooms. For its part, the Grom promises to be almost as much fun as the RCV, except at double the MPG and 1/4 the speed.

:gnissla
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Det här verkar najz. Tänk ljudet från en RSV4 fast a la Honda med geometri som passar oss i Norden. Yes:)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Finns det någon anledning till att Honda gör Firebladen till rad-4:a istället för v4:a? Är det senare alternativet mkt dyrare eller är det något annat?

Vore kul med något "nytt" på motorsidan på gathojarna.

Vid massproduktion så tittar man så klart på produktionskostnaden. En V-motor har fler delar (dubbelt så många kammar t.ex.) och kräver fler monteringsstationer. Jag tror det är främsta skälet till varför de inte gör V4:an. RC30 och RC45 var väldigt dyra och ändå inte starkast.

Däremot finns t.ex. VFR. Men där handlar det nog om märkesidentitet, något som kan vara värt några extra kronor.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag hoppas det kommer ut, med den avgasrörsdragningen kanske det går att få ner dB utan effektförlust så den klarar svenska dB krav :):tuttar:tuttar
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Dock kommer den nog inte bli så vanlig på våra svenska banor om den ligger runt miljonen att köpa :)

Du blir nog förvånad över hur många miljoncyklar det faktiskt åker på banorna.. .allt ifrån 125 racer som kostar nånstans mellan 500-1MKr till "standard" 1000cc som är vääääl påkostade:fyllisar

folk med WSBK spisar i hojarna är väl kanske inte vanligt men inte ovanligt...

Man plockar ut en ny 1000cc för 200kkr, river ner den i molekyler, gör om gör rätt, byter allt man får och lite till, slutnotorna är minst sagt höga...
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Du blir nog förvånad över hur många miljoncyklar det faktiskt åker på banorna.. .allt ifrån 125 racer som kostar nånstans mellan 500-1MKr till "standard" 1000cc som är vääääl påkostade:fyllisar

folk med WSBK spisar i hojarna är väl kanske inte vanligt men inte ovanligt...

Man plockar ut en ny 1000cc för 200kkr, river ner den i molekyler, gör om gör rätt, byter allt man får och lite till, slutnotorna är minst sagt höga...


:)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top