Honda SP1-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
tycker att det är skitfult med vita fälgar på en spetta, däremot guldfärgade:tummenupp

ska du verkligen sälja spettan klasse? du verkar ha satt det i system att köpa billigt för att sedan försöka kränga och tjäna lite pengar vilket iofs är kanon om man kan göra:tummenupp

Hojen är bortlovad...säljs till en medlem på forumet.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Jag hann först!!!!!!:D:D:krama

Porrigt med vita fälgar onekligen!! :yoparty

Det är jävligt snyggt men säkert ett helvete att hålla rent.... han har putsat bra i annonsen!!!

Nja, jag var inte ute efter hkeffekten den är ju som den är utan hur blev/blir uppförandet på hojjen?? Blir den till att dra som en ursinnig upp till 150 och sen helt tom eller?? Vi snackar max två tre kugg upp bak.

Jag har gått upp 2 eller 4 (minns ej...) i bak och den blev lättare att klöra i stan men jag ska gå ner en kugg fram oxå nästa gång!!! Original ska vara 16/40 och jag ska ha 15/42 nästa gång ev 15/44..... Det tror jag kommer bli bättre, stakt som f-n på 1:an men då kan man ju köra på 2:an i 50km/h lättare!

Last edited:

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
varför skulle dom ta det på garantin? hojarna är ju 8-9 år gammal så garantin har väl gått ut för länge sedan lr:confused:, då kanske jag kan få en ny TPS-sensor på garantin min är ju bara 7 år gammal

Hmmm! Abbe du tror dig veta allt och verkar vara en person som har kanske lite bokstavsproblem,:krama <Men svar på din fråga... DÄRFÖR att Honda har en livslång garanti på deras "OBS" svensksålda SP1:eek:rs bensintankar! Och detta är pågrund av att det har varit en problem med tankar som svetas.

Att din TPS sensor är trasig är ett elektriskt problem ungefär som om en säkring skulle gå sönder! Men du som har talets gåva och en hjärna som en ärta, ställ frågan till Honda ifall du kan få den på garatin jag tror att du kommer att lyckas!:) Och du Abbe TÄNK FÖRST OCH FRÅGA SEN:tummenupp:tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

Riktig knullputs på den :D:D men vita fälgar...nääää, skitsnyggt på en blåvit gsxr 1100 kanske + ett helvete att hålla rent.

Nop, det behöver den inte vara.

:tummenupp Ska bara klämma in undertailen, knåpa ihop det elektriska mm så är jag all set :tummenupp Däck kan man väl köpa på plats antar jag?

Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
:tummenupp Ska bara klämma in undertailen, knåpa ihop det elektriska mm så är jag all set :tummenupp Däck kan man väl köpa på plats antar jag?

Det är bäst om du tar med dig däck, annars kan du säkert köpa hos cyckel & mc-hallen i visby.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
ska du verkligen sälja spettan klasse? du verkar ha satt det i system att köpa billigt för att sedan försöka kränga och tjäna lite pengar vilket iofs är kanon om man kan göra:tummenupp

Nä nu är du väl ute och cyklar Abbe...tror inte Klasse gjort en business av hojbytandet, han är bara impulsiv och obeslutsam i samma paket...om och om igen (känner igen det tyvärr...:rolleyes:).

Sen håller jag med om att han borde behålla Spettan men måste han sälja så måste han

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Hmmm! Abbe du tror dig veta allt och verkar vara en person som har kanske lite bokstavsproblem,:krama <Men svar på din fråga... DÄRFÖR att Honda har en livslång garanti på deras "OBS" svensksålda SP1:eek:rs bensintankar! Och detta är pågrund av att det har varit en problem med tankar som svetas.

Har Honda livslång garanti på svenska SP1 tankar??? Var har du fått den infon ifrån *nyfiken röd*?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nä nu är du väl ute och cyklar Abbe...tror inte Klasse gjort en business av hojbytandet, han är bara impulsiv och obeslutsam i samma paket...om och om igen (känner igen det tyvärr...:rolleyes:).

Sen håller jag med om att han borde behålla Spettan men måste han sälja så måste han

hoppar traffen i sommar marcus, hoppas att ni far ihop ngt.

obs jag far inte fram sadana dar bokstaver som det ska vara prickar over darav ser det lite konstigt ut.

Har Honda livslång garanti på svenska SP1 tankar??? Var har du fått den infon ifrån *nyfiken röd*?

det ska du ju for fan veta, vet du inte det sa har du inte talets gava och du har aven en arthjarna enligt en foregande talare:confused:

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
som har kanske lite:tummenupp

kommentar overflodig, nej jag visste inte att dom har livstids garanti pa de svenkssalda spettornas tankar (ber om ursakt for min okunskap), uppenbarligen ar det fler an jag som inte visste om detta, du kanske kunde gjort ett fortydligande dar med dina kunskaper ang detta, ledsen for att jag inte kunde tanka ut detta innan jag skrev:arsele

vad far dig att tro att jag kan allt:confused:

ne nu ska jag ut och svetas:D

kasta inte sten i glashus muppjavel:finger

obs detta satter pun(g)t for vidare disskution mellan dig och mig.

Seså inte bråka nu flickor :D :krama

Btw, ironi är svårt att få fram i skriven text, oavsett hur många smileys man kryddar med. Bara ett tips :)

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Tyckte det va snyggt med vita fälgar, det bröt lixom av lite, passade bra i hop med den vita VTR texten ner till på kåpan !

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
hoppar traffen i sommar marcus, hoppas att ni far ihop ngt.

obs jag far inte fram sadana dar bokstaver som det ska vara prickar over darav ser det lite konstigt ut.

det ska du ju for fan veta, vet du inte det sa har du inte talets gava och du har aven en arthjarna enligt en foregande talare:confused:

Nämen Abbe, bangar du?? Fan va trist...ska vi inte ha lite nationell bredd på träffen nu när vi äntligen har något på g? Kom igen nu, vi möts i Linköping och åker tillsammans upp.

Och det där med tanken var helt nytt för mig också. Utgår ifrån att Mogge har solida bevis att backa upp det med. Å andra sidan, kör man SP2 så behöver man ju inte bekymra sig :)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Ytterligare en SP1 på blocket, 57ooo:- 2900mil http://www.blocket.se/ostergotland/En_valvardad_Sp1_a_22015349.htm?ca=10&w=3

Tyckte det va snyggt med vita fälgar, det bröt lixom av lite, passade bra i hop med den vita VTR texten ner till på kåpan !

Jag håller med men skulle nog inte vilja ha det på min iaf....

Jag visste inte heller det där om tanken..... har aldrig hört nått sånt:va
Sen om han var ironisk kan bara han svara på men det kunde tolkas spydigt oxå!
Du kan inte hoppa träffen Abe!? Vill ju träffa dig!:krama

Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fan va Spettor det ploppade upp till salu nu då..har Twin-trenden dalat?
Jag kan lova er att så fort jag fått ekonomin på fötter igen så kommer jag dyka upp här...

Marcus, du har rätt, jag ÄR obeslutsam, men hade inte detta med egna företagandet dykt upp som gubben i lådan hade jag behållit hojen...

Finns dock bevisligen fler den dagen man vill ha....men då kanske det blir en 2:a.... ;)

Krama varandra i trafiken.
/Klasse

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag kan lova er att så fort jag fått ekonomin på fötter igen så kommer jag dyka upp här...

Marcus, du har rätt, jag ÄR obeslutsam, men hade inte detta med egna företagandet dykt upp som gubben i lådan hade jag behållit hojen...

Finns dock bevisligen fler den dagen man vill ha....men då kanske det blir en 2:a.... ;)

/Klasse

När byter din hoj ägare då?! *nyfiken*

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
JÖSSES!!! Lite känslig du va då! Ironi???:7peta:bow:slicka:jisses:finger:eek::kiss

Honda Mc-center i Helsingborg talade om detta för mig när jag tog upp detta med läckande tankar. Och detta var nytt för mig också,det var därför jag rekommenderade killen att ta kontakt med HONDA!

Nu blev lill Abbe lessen i ögat:gråta:gråta Är det därför du inte kommer med eller?? Men jag kan hoppa ifall du inte vill att jag kommer, ska inte vara den som förstör:hej:hej

Jag hoppar av!! tack för mig grabbar.... Om inte annat så kommer det bli fest på Gotland och hoppas att några av er kommer ditt.:glömdet

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj

/Klasse

It takes one to know one du vet...:tummenupp

Du kommer igen det är jag övertygad om. Du kan berätta allt om det på träffen:)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
JÖSSES!!! Lite känslig du va då! Ironi???:7peta:bow:slicka:jisses:finger:eek::kiss

Honda Mc-center i Helsingborg talade om detta för mig när jag tog upp detta med läckande tankar. Och detta var nytt för mig också,det var därför jag rekommenderade killen att ta kontakt med HONDA!

Nu blev lill Abbe lessen i ögat:gråta:gråta Är det därför du inte kommer med eller?? Men jag kan hoppa ifall du inte vill att jag kommer, ska inte vara den som förstör:hej:hej

Jag hoppar av!! tack för mig grabbar.... Om inte annat så kommer det bli fest på Gotland och hoppas att några av er kommer ditt.:glömdet

Men allvarligt....vad är det här nu då?

Ända sedan inlägg xxxx har det tjatats om en träff för att vi ska träffas live. Nu är det på g inom inte alltför många veckor och då drar sig vips två personer ur för att de kastat lite sand på varandra?? Kom igen nu, hur gamla är ni???

Backa bandet, kliv ned från offerbålet och skippa den värsta ironin och spydigheterna om ni inte behärskar konsten.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept