Hur mycket höjde du och hur snett står hojen nu? Jag har inte i huvudet hur tjock bricka jag använde, men hojen lutar för mycket för att det ska vara okej.
Jag skulle tro att det var runt 4-5mm bricka jag hade också, dock är min original fram.Det brukar bli bra om man sänker framändan på samma gång, dvs tar ungefär lika mycket i båda ändar fast åt olika håll.
På min SP2 sänkte jag ca 8-9 mm fram och la en 4mm bricka under stötdämparfästet (pga länkaget blir ju den faktiska höjningen mer än vad brickan är tjock). Det hela blev ganska lagom och hojen lutar inte märkbart mer eller mindre än original.
På min förra SP1:a sänkte jag 8mm fram och la under 5mm bak. Resultatet blev lite mer lutning på sidostödet än normalt, men inte alltför mycket.
Jag skulle tro att det var runt 4-5mm bricka jag hade också, dock är min original fram.
Jo, jag har spånat på att skruva fast en nylonbit under stödet (ganska enkelt). Alternativt att fästa en kloss med kardborre på styrkronan (tror det suttit en klocka där, enklast). Jag ska känna på hojen på Falkenberg idag så får jag se om jag vill sänka den fram också.Ja, då blir ju effekten att hela hojen höjs och ca hälften av höjningen vid bakhjulet (drygt ett par cm tror jag med 5mm bricka) hamnar vid stödet.
Bästa lösningen är att höja upp gaffelbenen i styrhuvudet (dvs sänka framändan) för att kompensera och minska höjningen vid stödet. Markfrigången blir ju lite sämre i framkant, men det brukar inte vara något problem.
Alternativet är väl att förlänga stödet (jobbigt?) eller åka runt med en liten kloss att lägga under... Kan ju ta bort stödet helt och bara använda depåstöd också ;-)
Va??? Du får väl GASA!
Skämt o sido, hände samma sak för mig på Gotland...tyckte jag hade kanonspår och alla nm klara men alla gixxers och blejds bara försvinner i fjärran..
Antar att +40 hästar och -30 kg faktiskt spelar roll....
Jag blir så jävla trött....hade äntlingen bokat tid för reggning, service mm men nu skiter det sig.
Tre skruvar håller min UK-specade lampa och två (den längst upp till höger och den längst ned) är begåvade med någon slags gängpaj och vägrar ge med sig. Inte heller kommer man åt med någon som helst effektiv tång eller liknande.
Jag får hjärnblödning på skiten.....någon som har några tips till en desperat man????
Jovars, det fungerade ganska okej på Falken. Några små grejer bara, den nya öhlinaren fick gaffeln att kännas lite vek :/ samt att hojen gick lite varm. Sen var man ju mer än lovligt ringrostig, men det var kul ändå.
Vad brukar ni ha för temp på bandagar?
Som uppföljning kan jag meddela att jag tror värmen går att härleda till innerkåpan från hong-kong kåporna som täckte nästan hela oljekylaren. Jag har kapat ur så det ska bli fullt flöde. Fungerar det fortfarande inte hundra så tar jag originalkåpan och sätter dit.Jovars, det fungerade ganska okej på Falken. Några små grejer bara, den nya öhlinaren fick gaffeln att kännas lite vek :/ samt att hojen gick lite varm. Sen var man ju mer än lovligt ringrostig, men det var kul ändå.
Vad brukar ni ha för temp på bandagar?
Låt mig gissa, skruvarna har ärjat fast i metallhylsorna som sitter (ska sitta) fast i plasten... Dra dom försiktigt ut när du tar bort lyktan, dra ut dom sakta... Sen kan du arbeta med dom löst och limma tillbaka dom i toppkåpan! Lite pyssel men det går!
Ska köra min första bandag den 11/6 på Svista.Tempot lär bli lungt tror jag har aldrig kört på förut ska bli skoj.
Så är det sannolikt ja. Problemet är att jag kan inte dra heller, kommer inte åt med någon tång som jag har, får inget grepp.
Trevligt då vet man att minst en spetta dyker upp, kommer 8-10 VTR dit den dan vad jag vet. Själv ska jag smiska duccen där den dan !
Då var man SP-1 ägare Sikken grimm hoj!
Hade ingen aning om att twin var så skoj att köra, bra tryck i maskin och ingen som helst dipp någonstans.
Lite väl mycket av&på gasen men skulle tro att en nyare pc skulle göra bot på det, då det sitter en pc2a där idag.
Iaf jag är riktigt nöjd
Någon som har testat om Biltemas främre depåstöd som lyfter i kronan fungerar med sin SP? Börjar närma sig dags för nytt framdäck så lika bra att fylla garaget med fler onödiga prylar =)
Då var man SP-1 ägare Sikken grimm hoj!
Hade ingen aning om att twin var så skoj att köra, bra tryck i maskin och ingen som helst dipp någonstans.
Lite väl mycket av&på gasen men skulle tro att en nyare pc skulle göra bot på det, då det sitter en pc2a där idag.
Iaf jag är riktigt nöjd
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |