Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Väldigt dålig aktivitet i denna tråd numera...:va

Får jag min cab såld så blir det nya pipor och hugger till hojen med detsamma!!!

KÖP MIN Golf MK1 cab!!!:Bugar
 

talibaniel

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Vargön
Hoj
hrc's sista väg modell.
Hej!
Är det någon här som ev har en beggad superlight race altinator från tysken till salu?
Eller är det någon som VET om det finns andra nästan lika bra??
Om ni har info så tveka inte att svara.
Annars blir det upp med oem altinatorn i svarven och pelarborren och hoppas att det håller.
Livet blir ju mer spännande om man förväntar sig ett motorras i 300....:(
 

talibaniel

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Vargön
Hoj
hrc's sista väg modell.
Okej my bad! fullständigt namn är trick race (agressive road) altinator version 2
Är det skillnad på pick-up signalerna på sp1/sp2?
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Eftersom det uppdateras lite dåligt på sistone tänkte jag dela med mig av ett av vinterns förehavanden. Förra årets körningar på Gotland Ring gav häftiga vibrationer vid inbromsningarna och under vintern konstaterades att en av skivorna slagit sig. Förmodligen en kombination av hög värme och dåliga belägg. Eftersom jag aldrig varit kär i utseendet på SPns skivor beslöt jag mig för att prova lyckan på annat håll. Sen att fälgen råkade bli vit skyller jag på Photoshop och Ron Zacapa. Håll till godo.

DSC_0209.jpg
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Eftersom det uppdateras lite dåligt på sistone tänkte jag dela med mig av ett av vinterns förehavanden. Förra årets körningar på Gotland Ring gav häftiga vibrationer vid inbromsningarna och under vintern konstaterades att en av skivorna slagit sig. Förmodligen en kombination av hög värme och dåliga belägg. Eftersom jag aldrig varit kär i utseendet på SPns skivor beslöt jag mig för att prova lyckan på annat håll. Sen att fälgen råkade bli vit skyller jag på Photoshop och Ron Zacapa. Håll till godo.

View attachment 356454

Tjusigt! Borde inte tvåan haft vita fälgar och enkelsving -egentligen?:rock:rock

Du som har koll: jag letar såna där sockor till bromsvätskebehållarna för att undvika förstoringsglaseffekten på instrumentpanelen varma sommardagar....vita med HRC logga på vore fräckt...vet du var man kan få tag i sånt?

Har kollat på ebay men det är bara svarta till salu....
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Pillar man lite i PS ser man direkt att den borde haft vit framfälg och svart bakfälg om man skall följa den övriga designen. :tummenupp Enkelsving hade varit fränt, men den som sitter är rätt så manlig den också.

Jag har också letat efter vita sockor med HRC-logga, men lagt ner pga att jag inte hittat några. Tanken var att hitta någon som säljer sockor av bra kvalitet och be dem fixa. Jag har sett fler som letat efter vita, så marknaden borde finnas.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Eftersom det uppdateras lite dåligt på sistone tänkte jag dela med mig av ett av vinterns förehavanden. Förra årets körningar på Gotland Ring gav häftiga vibrationer vid inbromsningarna och under vintern konstaterades att en av skivorna slagit sig. Förmodligen en kombination av hög värme och dåliga belägg. Eftersom jag aldrig varit kär i utseendet på SPns skivor beslöt jag mig för att prova lyckan på annat håll. Sen att fälgen råkade bli vit skyller jag på Photoshop och Ron Zacapa. Håll till godo.

Ser ut som skivor från en Blackbird.... !?
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Skulle man kunna tro, eller en Blade, men det är det inte även om de även passar på Blade 04-07.

Gissningstävling: Märke och modell på skivorna? Ledtråd - Slitbanans bredd.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Letar oxå efter vita sockor...
Ingen som vill beställa hugger i kolfiber till SP1, jag lägger mon beställning i slutet av veckan, info och bild på föregående sida!

Brembo skivor?! Inte EBC iaf och inte ISR...
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Hugger som jag ska beställa..

Sen blir det nog detta system då priset är bra, skall nog byggas om till high fit oxå

Sockor jag hittat, SOCKA SOCKOR

Vart köpte du skivorna och vad kosta dom? Vad för belägg kommer du köra med?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hugger som jag ska beställa..

Sen blir det nog detta system då priset är bra, skall nog byggas om till high fit oxå

Sockor jag hittat, SOCKA SOCKOR

Vart köpte du skivorna och vad kosta dom? Vad för belägg kommer du köra med?

Tack men det är ju håärrseeeeee man vill ha...det kanske får bli svarta iaf....:gnissla

Är också på väg att byta belägg fram....vad ska man ha?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ska ju byta pipor och hade fastnat för klassiska Yoshi RS3. Men så hittade jag dessa....RS3C...en tusenlapp upp ungefär.

Smakråd? Vad ska jag välja?
 

Bifogat

  • yoshrs3c.jpg
    yoshrs3c.jpg
    72.4 KB · Visningar: 38
  • yoshrs3st.jpg
    yoshrs3st.jpg
    53.6 KB · Visningar: 36
Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Pipor: Klassiska ovala i kolfiber tycker jag är snyggast även om det känns lite modernare med koniska utblås.

Skivorna köptes på rea på: http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Honda_CBR-1000-RR-06-07/Specific/Brakes/Disks/28065_08755010-Brembo-Brake-Disc-08715150.htm NOTERA!!! Dessa kan bara användas med bromsok avsedda för narrow track-skivor! Passar med andra ord inte original bromsok!

Min erfarenhet är att original bromsbelägg funkar oerhört bra till det mesta. Själv kommer jag att köra med Brembo Z04 då dessa satt i oken jag köpt.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Va ni än väljer, så skippa biltemas belägg. De tar rätt ok, men äter upp skivorna o varar inte speciellt länge. Har ni råd, värderar... kika på lorriane... eller hur de stavas. Franskt iaf...
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Har även en uppsättning Sp2-fälgar till övers..

Samt 2 kåpglas, ett org samt ett DB oljespegelvariant (oanvänt med skyddsplast kvar)coolt som faen.. :)

Pm:a intresse
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top