Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
va fan, hoppas inte det va genom blocket. e å letar efter en hoj dagligen å inte fan har jag hittat nån 848 för så jäkla lite stålisar... shiiit alltså... men om du ville ha en lättsvängd hoj så har du valt fel, e ju en daytona du ska ha eg :p

iaf.. jag blir så jäkla less, får fan inte ha en spätta pga försäkringsbolagen. 15 som lägst å det e halv... så jäkla less på den här skiten

44 får man ingen 848 för...egentligen:banana Det var via SH faktiskt -och den låg ute lääääänge.:):fakta Tror en del reagerade på kombon av en USA importerad hoj med Kinakåpor, lite slarvigt skriven annons och just priset. Det fanns tom en tråd om det på Ducceklubbens forum...

15k i halvförsäkring?? Ja det var svettigt. Jag betalade drygt 7000 hel/hel för min SP2 men så är jag ju i mogen ålder också...:tummenupp
 

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Säljer en begagnad kåpa som suttit på en 2001 SP1. Saknas en liten bit plast där man skruvar i den i fästet på vänster sida. Inte något man lägger märke till egentligen och den sitter som den ska ändå. I övrigt i väldigt fint skick. Kan skicka bilder vid intresse, PM:a mig.
Mvh Markus

64230MCF000ZA_1_large.jpg
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
44 får man ingen 848 för...egentligen:banana Det var via SH faktiskt -och den låg ute lääääänge.:):fakta Tror en del reagerade på kombon av en USA importerad hoj med Kinakåpor, lite slarvigt skriven annons och just priset. Det fanns tom en tråd om det på Ducceklubbens forum...

15k i halvförsäkring?? Ja det var svettigt. Jag betalade drygt 7000 hel/hel för min SP2 men så är jag ju i mogen ålder också...:tummenupp

Om du e Tom Selleck så är du verkligen i mogen ålder :p
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Tjena Boys.

Gick omkull med på bana och söker höger kåpa, den stora med alla dekaler, samt höger passagerar fotstöd, kåpa för motorn också höger. Höger blinkers :)

Klarade sig fint, men inte kul med repade grejor :)

Ebay har lite ont om detta.

Tips på bra Kina kåpor vore nice oxå.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Fan också. :(

Här har jag gått och varit dryg mot herr fazerfun, och så börjar tankarna snurra och funderingen på att åka något annat växer sig allt starkare. Från första gången jag såg en SP2 har det varit min självklara drömhoj och glädjen över att äntligen ha henne hemma efter importen från England visste inga gränser. Men allt eftersom familjen tar mer tid och möjligheterna till åka blir färre börjar jag inse att det kanske är dags att släppa taget och låta någon annan ta vid.

Mååånga nätter har spenderats på ebay på jakt efter tillbehör och en hel del prylar har trillat in genom åren. En del av dem går knappt att uppbringa, oavsett plånbok.

Så härmed ställs hon ut till försäljning. Jag kommer att ordna en ordentlig annons, men tänker att om det finns någon därute som är intresserad av en vanvettigt välhållen SP2 med under 2000 mil på mätaren, med eller utan tillbehör, kan kontakta mig via PM så tar vi det därifrån.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
funderar på en spätta, men den har haft 17 ägare. e nära å priset e rätt ok, lär pruta 3k iaf för det känns som att det kan va en problemhoj. det som får mig att vilja köpa den e ju dock att det e en spätta som lär vara oförstörbar, antar jag. sen e det ju inte så smickrande med 17 ägare, lär la bli svårt att sälja den utan att förlora en massa stålar på den. ska man köpa eller gå vidare?
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
funderar på en spätta, men den har haft 17 ägare. e nära å priset e rätt ok, lär pruta 3k iaf för det känns som att det kan va en problemhoj. det som får mig att vilja köpa den e ju dock att det e en spätta som lär vara oförstörbar, antar jag. sen e det ju inte så smickrande med 17 ägare, lär la bli svårt att sälja den utan att förlora en massa stålar på den. ska man köpa eller gå vidare?
Förra hojen jag köpte hade haft 15 ägare innan mig, en -97
Nackdelen med många ägare är ju att saker som blivit gjorda/åtgärdade/bortplockade lätt glöms bort efter några ägare, jag hade inte mycket info om hojen att ge till han som köpte den av mig sen...
Men, känns det rätt så är det nog rätt, kan man skruva lite och följa instruktioner så kan man väl fixa det mesta själv :)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
miltalen på sp1an? e det nått man bör tänka på eller e det bara att köpa en även om den gått 6000mil?
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Är service skött tror jag inte 6000 mil är någon fara, men jag skulle nog se till att ha en budget för att byta hjullager, svinglager, styrlager m.m.

Inte för att de måste vara slut, men man vet ju inte hur hojen körts.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
nu har det hänt så förskräckligt lite i denna tråd....men med en SP1 så händer ju inte nått ovanligt eller så, vi är bara nöjda..:hej

//jj

Nja..jag körde till och från jobbet häromdagen och störde mig på vibrationer runt 3000rpm. Sedan kom jag på att kedjan kanske skulle behöva spännas. Få se om det hjälper, för det är bara vid körning det känns. :)
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Väldigt många SP1 ute på Blocket för närvarande. Bra prisnivå för presumtiva köpare också.
 

Rossi1

Medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Trollbyn
Hoj
Honda CBR 900 RR Urban Tiger -95, VTR 1000 Sp-2 -2002
Inge där ute som har ett komplett akrapovic system att sälja till mig?? min Sp1 suktar nämligen efter detta.

Kan lägga Akrapovic titan slip-on med liten skada på höger dämpare som delikvid.

Helst pm.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Inge där ute som har ett komplett akrapovic system att sälja till mig?? min Sp1 suktar nämligen efter detta.

Kan lägga Akrapovic titan slip-on med liten skada på höger dämpare som delikvid.

Helst pm.

Det ploppar upp sådant på olika Facebookgrupper om man sorterar lite mellan allt skitsnack där.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Nu är repsolhojen med röda tanken ute på blocket igen. Billigt.

Det är snyggt med guldfälgar!
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Tror den med repsol kit och röd tank är min gamla...
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Något stämmer inte med KVD-hojen.
Det sägs vara en SP1, men har SP2 färgschema, stötdämpare, sving etc.
Den sägs vara från -02, men då gällde SP2
Färgschemat är från -05

Någon har ingen aning om vad det är, eller så har tidigare ägare varit mycket kreativ.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top